Gå til innhold

Hva skjer når jeg kompilerer en fil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ingenting om python, men når du kompilerer et program (uavhengig av språk) kan du ikke åpne .exe filen i notepad og få ut source.

Noe annet når det kommer til scripting...

Du trenger en Hex Editor, da denne vil kunne "lese"/endre koden i programmet ditt uten og faktisk ha kildekoden.

Du får opp alle kommandoene i programmet i ASM koder, dette kan du tolke.

(Les: Cracking)

Men når du kompilerer, kan jeg anbefale deg å ikke lagre passord og slikt i klar tekst da det er utrolig enkelt og finne igjen i .exe filen. :)

Hmm er ikke Python "modde-språket" til Battlefield 2 spillet? :hmm:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Takk for informasjonen :) Hvordan kompilerer jeg en fil da?

6276238[/snapback]

Du trenger en kompilator, da du allerede refererer til en .exe fil skulla man da tro du allerede har kompilert koden?

Finn en Python kompilator da vel, medfølgende dokumentasjon forteller deg vel hvordan du gjør det.

Er ikke Python et script språk? :hmm:

Lenke til kommentar
det burde du da virkelig vite ettersom du påstår at du allerede har klart det?

6276286[/snapback]

Jeg påstår ikke at jeg ellerede har klart det. Jeg har bare brukt py2exe og lagen en exe fil. ikke noe mer.

6276347[/snapback]

Etter navnet på den filen du snakker om "Python-To-Exe" har du nok kompilert koden.

Prøv å åpne den i notepad for å se om du kan se sourcen din?

Lenke til kommentar
jo, det også. man kan fint lage standalone applikasjoner som kan kompileres i python også

6276325[/snapback]

Hvis du skal sammenligne, hvilket av følgende språk står Python nærmest:

C++, Java, VB?

6276336[/snapback]

Jeg kan ikke Python, men jeg utelukker hvertfall C++. holder en knapp på VB, men er ikke sikker. EDIT: etter litt research har jeg funnet ut at Ruby heller er den nærmeste slektningen til Python

@trådstarter: når du gjør en en fil til exe kompilerer du den. det er det kompilering er: å oversette koden du skriver til maskinkode (exe-fil)

Endret av hockey500
Lenke til kommentar
Hei! Jeg har laget et program i Python og laget en .exe fil ut av det. Jeg vil at programmet skal være slik at ingen kan åpne det i notepad og finne kildekoden som er brukt for å lage det. Er det å kompilere?

6276082[/snapback]

Når du lager en exe (via py2exe?), så lager du egentlig bare en selvutpakkende ZIP som rommer alt programmet ditt behøver.

Python kompileres til bytecode, men det vil alltid være mulig å lese python-koden. Vær stolt av koden din, eller begynn med et et annet språk.

Men: Har du tålmodighet, kan du vente på at PyPy-prosjektet er ferdig. Om ikke jeg har misforstått åpner det bl.a for å oversette Python-kode til C som kan kompileres og kjøres som stand-alone eksekverbare filer. Da får du - for alle praktiske formål - holdt koden din hemmelig.

En annen mulighet er å bruke Pyrex. Da kan du legge ut de superhemmelige delene av koden din i egne moduler som du via Pyrex og en compiler gjør om til binær Python-moduler. Pyx-filer, dvs DLL-filer. Det finnes andre løsninger, men Pyrex er den enkleste og mest brukte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...