Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

passord på 3com router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei jeg lurer på om noen vet hvordan jeg legger til passord på trådløsrouteren min sånn at ingen andre kommer innpå den. jeg har den her

 

edit: leifern

6275843[/snapback]

 

du må logge deg på routeren med 192.168.1.1, default password er "admin". Da kommer du inn til velkomstmenyen og velg da password, tast så inn gammelt passord og legg så inn ditt eget. Veldig lett!

Lenke til kommentar
ja men jeg mente sånn passord at for å koble deg på routern gjennom trådløst må du skrive inn passord

6275916[/snapback]

 

ok da velger du "internettsettings " på hovedmenyen til den trådløse. der det står "IP allocation mode" velger du PPPoE, der legger du inn brukernan og passord. Var det dette du mente?

 

Eller er det kryptering av nettverk du mener?

Endret av 02tom
Lenke til kommentar
ja men jeg mente sånn passord at for å koble deg på routern gjennom trådløst må du skrive inn passord

6275916[/snapback]

 

ok da velger du "internettsettings " på hovedmenyen til den trådløse. der det står "IP allocation mode" velger du PPPoE, der legger du inn brukernan og passord. Var det dette du mente?

 

Eller er det kryptering av nettverk du mener?

6275988[/snapback]

 

tror ikke det

Lenke til kommentar
ja men jeg mente sånn passord at for å koble deg på routern gjennom trådløst må du skrive inn passord

6275916[/snapback]

 

ok da velger du "internettsettings " på hovedmenyen til den trådløse. der det står "IP allocation mode" velger du PPPoE, der legger du inn brukernan og passord. Var det dette du mente?

 

Eller er det kryptering av nettverk du mener?

6275988[/snapback]

 

tror ikke det

6275999[/snapback]

 

Da må du forklare bedre hva du trenger hjelp til!

Lenke til kommentar
f. eks når du skal koble deg til et trådløst nettverk så kommer det opp en liste med forskjellige nettverk i nærheten. det kan både være med å uten passord. jeg lurer på hvordan jeg tar på sånn passord

6276074[/snapback]

 

Det har med kryptering av nettverk å gjøre. :tease:

Da gjør du følgende: logg deg på routern din som beskrevet tidliggere, gå så på "wireless settings" og velg så encryption. Her kan du velge mellom wep, wpa osv. Da legger du inn en egen komponert kode feks. 123456 (dårlig eksempel), så bruker du wlan manager i wondows, finn ditt nettverk og tast inn eks 123456 og da skal du kunne logge deg på. Du bør gjøre dette mens du har kabel mellom den trådløse og pc`en så slipper du å miste kontakten med routern når du holder på.

Endret av 02tom
Lenke til kommentar

Velg WPA-kryptering og Manual Shared Key.

 

Under skriver du inn en egenvalgt kode, gjerne i form av bokstaver og tall, og gjerne flere ord satt sammen til ett, for å få lengst mulig passord til sterkere kryptering. Ikke bry deg om alle tall og bokstaver som dukker opp i fire linjer under kodeordet du selv velger, det er kun ditt kodeord du trenger å bruke på hver trådløse PC som vil koble seg til din ruter.

 

Når du først er inne endrer du også navnet på det trådløse nettverket (SSID) til noe annet enn "3Com", og velger et annet innloggingspassord enn "admin". Da er du totalsikret mot alle som har liten til middels PC-kunnskap. De som virkelig kan sakene sine kommer seg nok inn nesten uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg blir gal.

har samme router, men det går ikke ann å resette passordet på velkomstskjermen (den kompliserte resettegreia funker ikke hos meg) og admin funker heller ikke. jeg fant en router som ble brukt for 3 år siden, tvilsomt passordet ble endra, hva gjør jeg. jeg blir gal, klarer ikke å connecte med min laptop, pga jeg har ikke nettverksnøkkel. finnes det en default nøkkel? jeg er så lei av å prøve å fikse dette nå

Lenke til kommentar

hihi. takk skal du ha. hvorfor skriver ikke ud brukerveiledningene til 3com istedet, de skrev det som 6 steg, og jeg ble forvirra, hva med en tegning eller bare en sånn setning... neeeeeeeeeida.

 

nå er det tilbake til samme gamle problemet, hva er min fars online passord, evt kan jeg bare la pcen stå direkte tilkobla via nettverkskortet til i morra eller vekke han og spørre... tror jeg lar den være sånn og venter til i morra.

 

takk som faen, du løste et problem jeg slet med i 4-5 timer, jeg er dum, du er smart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...