galskapen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Hei, jeg har lekt meg litt i bios og har oppdaget at prosessoren min er ganske grei å klokke med. Før kom jeg ikke lenger enn til rundt 3 Ghz, men det var minnet som stoppet meg. Så da endra jeg på dividern slik at ramen kjører på en lavere frekvens enn vanlig, men med bedre timings. Nå får jeg får 43 sek i SuperPI med antivirus/brannmur og slikt gående. Specs: CPU: Pentium 4 "Prescott" [email protected] Socket 478 HK: MSI 865PE Neo-2 P Platinum Edition RAM: NoName 512mB og TwinMOS 512mB Som dere ser, er ikke systemet mitt av det beste man får, men er ganske fornøyd med ytelsen. Så da lurte jeg på om noen her vil komme med innspill til hva jeg har klart så langt. Endret 9. juni 2006 av galskapen Lenke til kommentar
snarius Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 selv om jeg ikke har særlig peiling så så det der nice ut! kan du kanskje gi meg noen tips på klokking av min P4 3,0 GHz? Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Takker. Er ganske fornøyd selv. Jeg er heller ikke så veldig flink med overklokking, men du kan jo prøve å sette opp fsb'en noen hakk, kjøre prime95 en stund, øke litt til, Prime osv til det ikke går høyere eller du får feil, da øker du volten bittelitt, og så overklokker du enda litt til. Men ikke sett volten høyere enn 1.65-1.7. Sånn kan du holde på til det blir ustabilt eller temperaturen blir høy(70 grader og oppover). Lenke til kommentar
snarius Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) trur du det går bra på et Intel-hovudkort? og kor lenge burde eg ha på prime? Endret 10. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 eg hadde klokka min D 930 til 3,8 ghz. Temperaturen var på 80 grader load(!). At eg hadde CPUen på den høge tempen var det at eg trudde at temperatur målingane var feile.... Men nå har eg forsikra meg at temperatur målingane er rette og klokka ned igjen.... eg har aldri at volten på CPUen min meir enn 1,5V. Men den klokken din er veldig god synest eg... var det boxed kjøler du hadde? Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Nei, er en Zalman-greie. Tempen ligger på 55 grader load. Den funker fett Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Fin OC galskapen Den prosesseoren tåler mer spenning; kjører min på 1,55V 24/7 har gått bra lenge nå mvh r.- Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Eg har Zalman 7700-Cu og den holder CPUen min uklokka på 55 grader nå... Varmt i rommet då; 31 grader. Veldig varmt ute idag. Lenke til kommentar
Øyboer Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Kan i hvertfall fortelle for dem med prescott CPU, at den klarer oppmot 1.8V, høyere er ikke å anbefale. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Nå er jeg usikker på om min er Prescott eller Northwood, men min P4 2.4 sliter med å holde 3 tallet Jeg har fått den der, men da med spontan restart .. Det at din CPU kun bruker 1.451V etter du har satt den opp, tyder vel på at jeg har en anna prossessor siden min ligger på 1.5xx urørt. Jeg har komt opp til 2.88 nå i morres uten volt økning. Skal se om jeg kommer lengre senere.. :> Btw, nice klokk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå