Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lekt meg litt i bios og har oppdaget at prosessoren min er ganske grei å klokke med. Før kom jeg ikke lenger enn til rundt 3 Ghz, men det var minnet som stoppet meg. Så da endra jeg på dividern slik at ramen kjører på en lavere frekvens enn vanlig, men med bedre timings. Nå får jeg får 43 sek i SuperPI med antivirus/brannmur og slikt gående.

Specs:

CPU: Pentium 4 "Prescott" [email protected] Socket 478

HK: MSI 865PE Neo-2 P Platinum Edition

RAM: NoName 512mB og TwinMOS 512mB

Som dere ser, er ikke systemet mitt av det beste man får, men er ganske fornøyd med ytelsen.

Så da lurte jeg på om noen her vil komme med innspill til hva jeg har klart så langt.

Endret av galskapen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker. Er ganske fornøyd selv. :)

Jeg er heller ikke så veldig flink med overklokking, men du kan jo prøve å sette opp fsb'en noen hakk, kjøre prime95 en stund, øke litt til, Prime osv til det ikke går høyere eller du får feil, da øker du volten bittelitt, og så overklokker du enda litt til. Men ikke sett volten høyere enn 1.65-1.7. Sånn kan du holde på til det blir ustabilt eller temperaturen blir høy(70 grader og oppover).

Lenke til kommentar

eg hadde klokka min D 930 til 3,8 ghz. Temperaturen var på 80 grader load(!). At eg hadde CPUen på den høge tempen var det at eg trudde at temperatur målingane var feile.... Men nå har eg forsikra meg at temperatur målingane er rette og klokka ned igjen.... eg har aldri at volten på CPUen min meir enn 1,5V.

Men den klokken din er veldig god synest eg... var det boxed kjøler du hadde?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er jeg usikker på om min er Prescott eller Northwood, men min P4 2.4 sliter med å holde 3 tallet :( Jeg har fått den der, men da med spontan restart .. Det at din CPU kun bruker 1.451V etter du har satt den opp, tyder vel på at jeg har en anna prossessor siden min ligger på 1.5xx urørt. Jeg har komt opp til 2.88 nå i morres uten volt økning. Skal se om jeg kommer lengre senere.. :>

Btw, nice klokk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...