Yaricks Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei igjen.. Kommer med med mange dumme spørsmål her nå, men ihvertfall. Er det mulig å streame musikk (og bruke Ubuntu som filserver (lokalt)) over til Windows? Isåfall, hvordan? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Streaming er noe helt annet enn en filserver. Som filserver har du mange valg. Du kan velge samba (som nok er det lureste) eller NFS. Hvis du vil streame, har du Icecast og RealServer. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du kan sette opp mt-daapd på Ubuntu-maskinen, og streame med iTunes under Windows. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 mpd (Music Player Daemon) www.musicpd.org/ Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 http://agatha.sourceforge.net/ Agatha er noe av det kuleste jeg har vært borti. Der kan du streame èn og èn mp3, eller hele spillelister, uansett hvor du er i verden. Brukte dette fra serveren min hjemme når jeg satt på skolen. Litt knot å sette opp da. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) http://agatha.sourceforge.net/Agatha er noe av det kuleste jeg har vært borti. Der kan du streame èn og èn mp3, eller hele spillelister, uansett hvor du er i verden. Brukte dette fra serveren min hjemme når jeg satt på skolen. Litt knot å sette opp da. 6276830[/snapback] Jeg bruker gnump3d som er mye det samme, men ved første øyekast så så agatha mye dårligere ut. Du burde teste gnump3d, ligger i ubuntus pakkesystem og er enkel å sette opp. Edit: Ved andre øyekast så det ikke ut til at de er helt like Men gnump3d fungerer i alle fall veldig bra. Endret 9. juni 2006 av LessThanJake Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Takk for tipset LessThanJake. Skal sjekke det når jeg har fått flyttet inn i ny leilighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå