Gå til innhold

7950GX2 vs X1900XT

.tomf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og nForce er vel et brikkesett laget for nVidia

6275472[/snapback]

nForce er laget av nVidia, men du mister ikke noe ytelse av å bruke ett ATI kort.

6275511[/snapback]

Ok. Men siden nForce er laget av nVidia, så tenkte jeg at man kanskje fikk et lite boost på ytelse.

Lenke til kommentar
Du er nødt til å ha et hovedkort med støtte for SLI for å kunne bruke 7950GX2, og SLI er det kun nForce-baserte hovedkort som kan ha.

6275599[/snapback]

FEIL, meninga med 7950GX2 er at det skal kunne brukes på alle hovedkort, men det må støttes i bios (sjekk hk fabrikantes side først).

Men hvis du bruker et nF 590 basert hk vil dette klokke pci-e bussen og slik til kortet, ikke at det hjelper noe særlig.

Og ja, det er bredre en ett x1900XT.

Lenke til kommentar
nVidia er flinke på brikkesett. Yter like bra på ATI som på egne. Iom at du ikke har SLI, er valget ditt om den relativt bittelille ytelsesøkningen er verdt en 1000-lapp....

6275640[/snapback]

Hvis det ikke er så stor økning så synes jeg ikke det er verdt en tusenlapp. Jeg har et strengt budsjett på 15000 til den nye dataen, så hvis jeg skal kjøpe 7950GX2 så må jeg ta vekk X-Fi XtremeMusic. Det har jeg ikke lyst til.

Lenke til kommentar
Du er nødt til å ha et hovedkort med støtte for SLI for å kunne bruke 7950GX2, og SLI er det kun nForce-baserte hovedkort som kan ha.

6275599[/snapback]

Jeg vet det.

6275635[/snapback]

han tar feil,trenger ikke sli HK for og bruke 7950.

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet, trenger ikke HK støtte sli for 7950gx2. Holder med biosoppdatering, så støtter både ATI og evt VIA dette.

Det er først på 1600 m AA oppløsning det virkelig drar fra. Med tanke på at tidshorisonten på et DX9-kort blir kortere for hver dag, synes i hvertfall jeg at et kort i divisjonen under gir mer value for money...

Lenke til kommentar

6275599[/snapback]

Jeg vet det.

6275635[/snapback]

han tar feil,trenger ikke sli HK for og bruke 7950.

6275833[/snapback]

Mente det jeg har gjort om til tykk skrift. For det er ganske obvious siden SLI er for nVidia og crossfire er for ATi. Var usikker på det andre dog.

Lenke til kommentar
nVidia er flinke på brikkesett. Yter like bra på ATI som på egne. Iom at du ikke har SLI, er valget ditt om den relativt bittelille ytelsesøkningen er verdt en 1000-lapp....

6275640[/snapback]

Hvis det ikke er så stor økning så synes jeg ikke det er verdt en tusenlapp. Jeg har et strengt budsjett på 15000 til den nye dataen, så hvis jeg skal kjøpe 7950GX2 så må jeg ta vekk X-Fi XtremeMusic. Det har jeg ikke lyst til.

6275670[/snapback]

bruk 1000 lappen på X-fi isteden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

6275640[/snapback]

6275670[/snapback]

6278170[/snapback]

eller kjøp x-fi senere

Lenke til kommentar

6275640[/snapback]

6275670[/snapback]

6278170[/snapback]

eller kjøp x-fi senere

6278197[/snapback]

Tror jeg kjøper X1900XT og X-Fi jeg. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...