Gå til innhold

Er HDD'n min død?

Anbefalte innlegg

Har en Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 harddisk. For et par dager siden prøvde jeg å installere et videoredigeringsprogram fra Pinnacle. Fikk beskjed om om å restarte pc'n. Etter det fikk jeg ikke startet pc'n på nytt. :hrm:

Eneste option jeg har når jeg starter opp er å boote fra Xp-cd'n... Etter det kan jeg velge mellom:

1 - Reparere en tidligere installasjon av Windows

2 - Installere windows på nytt

Ingen av delene funker, da det står at; Finner ikke harddisk... osv

Ville bare høre hva noen andre tror, har ikke fått hdd'n ødelagt før og vil ikke kjøpe ny om den ikke er ødelagt... :ermm:

Endret av mOkk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke ut til jeg finner den i BIOS. Kunne lagt opp bilde hadde jeg visst hvordan man gjorde det...  Ny her...  :blush:

6276704[/snapback]

Du kan laste opp bildene dine på www.ImageShack.us

Når du har lastet det opp, kopierer du den nederste linken til bildet, "Direct link to image". Så trykker du her på image23fp.jpg og kopierer inn linken. Ok. Så enkelt er det :cool:

Lenke til kommentar
Du kan laste opp bildene dine på www.ImageShack.us

Når du har lastet det opp, kopierer du den nederste linken til bildet, "Direct link to image". Så trykker du her på image23fp.jpg og kopierer inn linken. Ok. Så enkelt er det :cool:

6276738[/snapback]

Takk skal du ha.... :D

Anyways her er bildet:

bios5ol.jpg

Ser jeg på rett sted? Finner ingen andre steder å se...

Endret av mOkk
Lenke til kommentar
du ser nok på riktig plass ja:D hehe. men har du mulighet å høre om den surrer inni? eller er den HELT død? sjekka alle kontakter?:)

6276839[/snapback]

Alle kontakter er på plass ja... Kan ikke høre noe surring enda jeg legger øret helt inntil disken... Bad sign? :dontgetit:

Lenke til kommentar
jupp:( desverre. prøv å hold på den for sikkerhets skyld. kjenner du ikkje vibrasjoner er det ikkje strøm. prøv å bruk en anna strøm kontakt. har hatt problem med dårlig kontakt før...

6277197[/snapback]

Har prøvd å bytte kontakt nå. Fungerte ikke... Kjenner ikke vibrasjon i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Prøv å koble ut alle andre kabler bortsett fra strøm fra HDDen, og se om den vibrerer / lager lyd da.

Disse samsung-diskene er jo dog veldig stille av seg, så kan kanskje være vanskelig å høre.

6277287[/snapback]

Hører fremdeles ikke en lyd fra den... (eller kjenner vibrasjon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...