nakai Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Hei på dere. Ryktet går at det finnes folk med production samples av Merom CPU-er og at disse har fått de til å fungere i Dell's M90 maskiner med braksuksess. Kan noen her inne bekrefte at folk fra Dell har sagt noe om dette, evt. folk som kan bekrefte at dette er mulig? Jeg snakket med ei på Dell nå som ikke kunne/ville si noe om det, og teknikeren hun satt meg på vent for å snakke med påstod at de M90-ene de solgte nå var 64bit(??) Njaa... skeptisk !! Jeg gidder ikke å ringe noe mer for å treffe på noen andre i Dell, så jeg håper noen her inne kan si noen velvalgte ord om dette spennende temaet. Kjør debatt. Endret 9. juni 2006 av nakai Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Dette er veldig vanskelig å si noe om før Merom faktisk har blitt lansert. De fleste ryktene går ut på at Merom vil kjøre på sokkel 479 med en FSB på 667, og dermed burde i945 for bærbare (Napa) kunne kjøre Merom, muligens med en BIOS oppdatering. Etter hva jeg husker fra Intels veikart planlegger de ikke å introdusere nye brikkesett sammen med Merom (rett meg hvis jeg tar feil, kanskje i965 kommer til bærbare?) så sjangsene er store for at i945 takler Merom. Men Intel kan jo alltids finne på noe "lurt" i mellomtiden som vil gjøre Merom inkompatibel med Napa, Dell kan drite i å lage nye BIOSer som støtter Merom om Napa skulle ha Merom støtte, eller M90 rett og slett har begrensninger i forhold til plass/kjølesystem som gjør at Merom støtte er umulig. Mitt råd er å vente til Merom har blitt lansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå