Gå til innhold

påmeldingsskjema igjen(spm fra oss nybegynnere:)

Anbefalte innlegg

hva er feil her? jeg er fersk men begynner i det minste å vite litt om hva jeg skal spørre om (selv om noen sikkert ser på dette som helbasic-kunnskap :) ) trur eg..

<?php
@extract($_POST);
$name = stripslashes($navn);
$adresse = stripslashes($adresse);
$postnr = stripslashes($postnr);
$telefon = stripslashes($telefon);
$email = stripslashes($email);
$fakturaadr = stripslashes($fakturaadr);
$subject = stripslashes($subject);
$tekst = stripslashes($tekst);

if (eregi("\r",$subject) || eregi("\n",$subject))
{
die ("Linefeeds not allowed");
}
if (eregi("\r",$navn) || eregi("\n",$navn))
{
}
if (eregi("\r",$email) || eregi("\n",$email))
{
}

mail("[email protected]",

$subject,

"Navn: $name\n.
Adresse: $adresse\n.
Postnr/sted: $postnr\n.
Telefon: $telefon\n.
Din epost: $email\n.
Fakturaadresse: $fakturaadr\n.
Andre opplysninger: $tekst\n",

"From: $navn <$email>"

);

header("location: index.php?q=takk");
?>

<form action="process.php" method="post">

<table width="530" border="3" cellpadding="0" cellspacing="2" bordercolor="#54A51A">
 <tr>
   <td height="40" align="center"> <font color="#F5730D" size="3" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">PÅMELDING TIL KONFERANSEN MAT OG REISELIV 2006</font>  </td>
 </tr>
<tr>
   <td><table class="form">
     <tr bgcolor="#E8E8E8">
       <td width="150" height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn:</font></td>
       <td height="30"><input type="text" name="navn" size="50" maxlength="30">
           </tr>
     <tr bgcolor="#E8E8E8">
       <td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse:</font></td>
       <td height="30"><input type="text" name="adresse" size="50" maxlength="40">
           </td>
     </tr>
     <tr bgcolor="#E8E8E8">
       <td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Postnr/sted:</font></td>
       <td height="30"><input type="text" name="postnr" size="50" maxlength="30">
           </td>
     </tr>
     <tr bgcolor="#E8E8E8">
       <td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Telefon:</font></td>
       <td height="30"><input type="text" name="telefon" size="50" maxlength="12">
           </td>
     </tr>
     <tr bgcolor="#E8E8E8">
       <td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Din epost:</font></td>
       <td height="30"><input type="text" name="email" size="50" maxlength="30">
           </td>
     </tr>
     <tr bgcolor="#E8E8E8">
       <td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Fakturaadresse:</font></td>
       <td height="30"><input type="text" name="fakturaadr" size="50" maxlength="40">
           </td>
     </tr>
     <tr bgcolor="#E8E8E8">
       <td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Andre
           opplysninger:</font></td>
       <td><textarea name="tekst" cols="38" rows="10"></textarea>
           <br />
       </td>
     </tr>
     <tr>
       <td> </td>
       <td><input type="reset" name="reset" value="Tøm skjema"> <input type="submit" name="Submit" value="Send påmelding">
       </td>
     </tr>
   </table></td>
 </tr>
</table>
</form>

Endret av anneb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er feilmeldingen du får, og hvorfor har du "extract($_POST];"?

Står jo i manualen at du IKKE bør bruke dette på brukerbasert data.

Do not use extract() on untrusted data, like user-input ($_GET, ...). If you do, for example, if you want to run old code that relies on register_globals temporarily, make sure you use one of the non-overwriting extract_type values such as EXTR_SKIP and be aware that you should extract in the same order that's defined in variables_order within the php.ini.

Og "@extract();" gjør bare at du ikke viser evt feilmeldinger som "extract()" gir.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar
Hva er feilmeldingen du får, og hvorfor har du "extract($_POST];"?

Står jo i manualen at du IKKE bør bruke dette på brukerbasert data.

Do not use extract() on untrusted data, like user-input ($_GET, ...). If you do, for example, if you want to run old code that relies on register_globals temporarily, make sure you use one of the non-overwriting extract_type values such as EXTR_SKIP and be aware that you should extract in the same order that's defined in variables_order within the php.ini.

Og "@extract();" gjør bare at du ikke viser evt feilmeldinger som "extract()" gir.

6275455[/snapback]

hm.. somjeg sa kan jeg bare litt og ja jeg har kopiert og modifisert. så jeg vet ikke hvorfor jeg har extract. men feilmeldingen er egentlig bare at den ikke en gang finner prosess.php på serveren. og den ligger jo i samme mappe som html-filen.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å angi full bane til process.php.

feks

<form action="/home/anneb/public_html/process.php" method="post">

Eller du kan putte php-scriptet inn i samme fil som skjemaet, legg det nederst i scriptet, og lagre filen som .php. Det vil antageligvis løse problemet.

EDIT: At servern har støtte for PHP regnet jeg med, vis ikke ville du bare fått innholdet av process.php, og ingen "parse error".

Og det er også en p_edit.gif-knapp her, som man bruker om man vil legge til noe, uten å lage et nytt innlegg.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar

feks

Eller du kan putte php-scriptet inn i samme fil som skjemaet, legg det nederst i scriptet, og lagre filen som .php. Det vil antageligvis løse problemet.

EDIT: At servern har støtte for PHP regnet jeg med,  vis ikke ville du bare fått innholdet av process.php, og ingen "parse error".

Og det er også en p_edit.gif-knapp her, som man bruker om man vil legge til noe, uten å lage et nytt innlegg.

6275570[/snapback]

takk skal prøve.

Lenke til kommentar

feks

EDIT: At servern har støtte for PHP regnet jeg med,  vis ikke ville du bare fått innholdet av process.php, og ingen "parse error".

6275570[/snapback]

takk skal prøve.

6275626[/snapback]

nix det funket ikke , må ta pustepause før jeg blir :dribble:

Lenke til kommentar

Prøvde du å legge PHP-scriptet sammen med HTML-koden?

Prøvd å fjerne "@extract($_POST);"?

EDIT: Herre jesus. Ser jo feilen.

$name = stripslashes($navn);

Den skal jo være

$name = stripslashes($_POST['navn']);

osv osv.

Eller kanskje det er nettopp det "extract()" gjør, selv om jeg ikke skjønner hvordan den vet hvor den finner infoen.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar

Hei, jeg tok meg friheter å endre på koden din jeg. Den er testet, og den virker nå.

/* Koden for skjemaet */

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

<input type="hidden" name="subject" value="MELDING TIL KONFERANSEN MAT OG REISELIV 2006">

<table width="530" border="3" cellpadding="0" cellspacing="2" bordercolor="#54A51A">

<tr>

<td height="40" align="center" colspan="2">

<font color="#F5730D" size="3" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">

MELDING TIL KONFERANSEN MAT OG REISELIV 2006

</font>

</td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td width="150" height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn:</font></td>

<td height="30"><input type="text" name="navn" value="" size="50" maxlength="30"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Adresse:</font></td>

<td height="30"><input type="text" name="adresse" size="50" maxlength="40"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Postnr/sted:</font></td>

<td height="30"><input type="text" name="postnr" value="" size="50" maxlength="30"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Telefon:</font></td>

<td height="30"><input type="text" name="telefon" value="" size="50" maxlength="12"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Din epost:</font></td>

<td height="30"><input type="text" name="email" value="" size="50" maxlength="30"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Fakturaadresse:</font></td>

<td height="30"><input type="text" name="fakturaadr" size="50" maxlength="40"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Andre opplysninger:</font></td>

<td><textarea name="tekst" cols="38" rows="10"></textarea></td>

</tr>

<tr>

<td></td>

<td><input type="reset" name="reset" value="Tøm skjema"> <input type="submit" name="Submit" value="Send påmelding"></td>

</tr>

</table>

</form>

<!-- Denne legger du HELT øverst på siden din. Dette er støtte for æ, ø og å , Hvis du bruker php da-->

<?php header('Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1'); ?>

/* Koden for å hente info fra skjemaet, og for å sende til mail */

<?php

$name = $_POST['navn'];

$adresse = $_POST['adresse'];

$postnr = $_POST['postnr'];

$telefon = $_POST['telefon'];

$email = $_POST['email'];

$fakturaadr = $_POST['fakturaadr'];

$subject = $_POST['subject'];

$tekst = $_POST['tekst'];

if (eregi("\r",$subject) || eregi("\n",$subject)){

}

if (eregi("\r",$navn) || eregi("\n",$navn)){

}

if (eregi("\r",$email) || eregi("\n",$email)){

}

$subject,

"Navn:$name\n.

Adresse:$adresse\n.

Postnr/sted:$postnr\n.

Telefon:$telefon\n.

Din epost:$email\n.

Fakturaadresse:$fakturaadr\n.

Andre opplysninger:$tekst\n",

);

echo '<script type="text/javascript">window.location="./index.php?q=takk";</script>';

?>

Håper at jeg har rettet det riktig, at det var dette du var ute etter. :yes:

Lenke til kommentar
Hei, jeg tok meg friheter å endre på koden din jeg. Den er testet, og den virker nå.

/* Koden for skjemaet */

<input type="hidden" name="subject" value="MELDING TIL KONFERANSEN MAT OG REISELIV 2006">

<tr>

<td height="40" align="center" colspan="2">

<font color="#F5730D" size="3" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">

MELDING TIL KONFERANSEN MAT OG REISELIV 2006

</font>

</td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><input type="text" name="navn" value="" size="50" maxlength="30"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><input type="text" name="adresse" size="50" maxlength="40"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><input type="text" name="postnr" value="" size="50" maxlength="30"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><input type="text" name="telefon" value="" size="50" maxlength="12"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><input type="text" name="email" value="" size="50" maxlength="30"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td height="30"><input type="text" name="fakturaadr" size="50" maxlength="40"></td>

</tr>

<tr bgcolor="#E8E8E8">

<td><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Andre opplysninger:</font></td>

<td><textarea name="tekst" cols="38" rows="10"></textarea></td>

</tr>

<tr>

<td></td>

<td><input type="reset" name="reset" value="Tøm skjema"> <input type="submit" name="Submit" value="Send påmelding"></td>

</tr>

</table>

</form>

<!-- Denne legger du HELT øverst på siden din. Dette er støtte for æ, ø og å , Hvis du bruker php da-->

<?php header('Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1'); ?>

/* Koden for å hente info fra skjemaet, og for å sende til mail */

<?php

$name = $_POST['navn'];

$adresse = $_POST['adresse'];

$postnr = $_POST['postnr'];

$telefon = $_POST['telefon'];

$email = $_POST['email'];

$fakturaadr = $_POST['fakturaadr'];

$subject = $_POST['subject'];

$tekst = $_POST['tekst'];

if (eregi("\r",$subject) || eregi("\n",$subject)){

}

if (eregi("\r",$navn) || eregi("\n",$navn)){

}

if (eregi("\r",$email) || eregi("\n",$email)){

}

$subject,

"Navn:$name\n.

Adresse:$adresse\n.

Postnr/sted:$postnr\n.

Telefon:$telefon\n.

Din epost:$email\n.

Fakturaadresse:$fakturaadr\n.

Andre opplysninger:$tekst\n",

);

echo '<script type="text/javascript">window.location="./index.php?q=takk";</script>';

?>

Håper at jeg har rettet det riktig, at det var dette du var ute etter.  :yes:

6277812[/snapback]

jeg skal prøve i morgen og er utrolig glad for all hjelp!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...