Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Hei! Jeg driver å prøver å få my sql på min egen server til å virke. Dette skal brukes sammen med phpmyadmin. Det jeg har gjort til nå er at jeg har innstalert php, iis, mysql server og mysql admin. Så har jeg også gjort klart til phpmyadmin, men problemet mitt kommer når jeg nå skal bruke phpmyadmin. Jeg får denne feilmeldingen #1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client Dette kommer uansett hvilken av de 3 auth. proto. jeg prøver. Har hørt noe om at dette kan oppstå fordi php versionen jeg har innstalert er for gammel. Jeg prøvde å innstalere den nyeste, men da virket ikke noe av php scriptene lenger. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Endret 9. juni 2006 av joakim@hortensgutta Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du må legge til php_mysqli.dll i PHP-extensions vil jeg tro. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 hvor får jeg tak i denne? Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 http://www.issociate.de/board/post/138040/..._2.6.0-PL2.html Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Laster opp filene her. Gå i php.ini og sett extension_dir = "banen til extension-mappen", f.eks C:\PHP\Extensions (denne mappen må du opprette). Finn så linjene der du har masse extensions, legg til extension=php_mysqli.dll og extension=php_mysqli.dll Legg så php_mysqli.dll og php_mysql.dll i extension-mappen. EDIT: Du har forøvrig brutt tre-ords-regelen i topic, anbefaler deg å endre den. Extensions.zip Endret 9. juni 2006 av Patz Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Har jo ikke brutt den, har 3 ord i topicen jeg. Det skal være mindre en 3 ord for å bryte regelen Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Server problemer skal skrives i ett ord, altså serverproblemer. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Har prøvd å legge til disse filene og gjort endringen i php.ini fila men får feilmelding. PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'D:\PHP\extension\php_mysql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0 PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'D:\PHP\extension\php_mysqli.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0 Men hvis jeg tar den rettningen som er deffinert der å limer den inn i adresse linjen så "starter" dll fila, noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Da er det skrevet noe feil på extension_dir, den skal da være satt til D:\php\extension. Endret 9. juni 2006 av Patz Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Det kan jo ikke være den som er feil, hvis jeg tar den fil adressen sida mener ikke finnes, så finner jeg den. Legger ved php.ini fila jeg php.txt Endret 9. juni 2006 av joakim@hortensgutta Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Extension_dir er en variabel i php.ini som forteller hvor extension-filene ligger. EDIT: Prøv også gi extension-mappa alle rettigheter ved hjelp av CHMOD på FTP. EDIT2: extension_dir = "D:\PHP\ext" Er dette mappa der dllene ligger? Endret 9. juni 2006 av Patz Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Ja det er der dll filene ligger Har gitt mappen chmod 777, men det hjalp ikke Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Hvorfor gjøre det så vanskelig? Kjør følgende spørring med de rette verdiene så fikser det seg UPDATE mysql.user SET Password = OLD_PASSWORD(' newpwd ') WHERE Host = ' some_host ' AND User = ' some_user '; Endret 9. juni 2006 av Ueland Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Har nok gjort det allerede Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Glemte helt av det, men libmysql skal ligge i D:\PHP Laster opp her. php_5.1.4_mysqli_5.0.21_win32.zip Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Hjalp ikke stort det heller. Huff.. Skjønner ingen ting jeg nå Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Bare for å klargjøre litt for sikkerhetsskyld: 1. extension_dir er satt til D:\PHP\ext ? 2. php_mysql.dll og php_mysqli.dll ligger i D:\PHP\ext ? 3. libmysql.dll ligger i D:\php ? Endret 9. juni 2006 av Patz Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Det er helt riktig. Og jeg har også bytta root passord som han andre sa Lenke til kommentar
Patz Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'D:\PHP\extension\php_mysql.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0 PHP Warning: Unknown(): Unable to load dynamic library 'D:\PHP\extension\php_mysqli.dll' - The specified module could not be found. in Unknown on line 0 Det står her D:\PHP\extension, står det fremdeles? Det burde jo stå D:\PHP\ext Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Har byttet etter dette. Lyst til å prøve selv? Har remote desktop på serveren Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå