noenmoen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) når man skal bygge seg PC for første gang... kan man ødelegge noe ved at man kobler feil? eller er d verste som kan skje at maskina ikke vil starte? skal bygge min egen PC og har ikke lyst å ødellege flere tusen kroner... Endret 9. juni 2006 av Hellriser Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 når man skal bygge seg PC for første gang... kan man ødelegge noe ved at man kobler feil? eller er d verste som kan skje at maskina ikke vil starte? skal bygge min egen PC og har ikke lyst å ødellege flere tusen kroner... 6274707[/snapback] Ikke glem å koble prosessor vifte! da kan du ødelegge prosessoren din! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) når man skal bygge seg PC for første gang... kan man ødelegge noe ved at man kobler feil? eller er d verste som kan skje at maskina ikke vil starte? skal bygge min egen PC og har ikke lyst å ødellege flere tusen kroner... 6274707[/snapback] Ikke glem å koble prosessor vifte! da kan du ødelegge prosessoren din! 6274842[/snapback] her lever vi i amd tbird-verden merker jeg moderne prosessore og hovedkort har sperrer som gjør at de automatisk slår seg av ved overoppheting. men det skalder ikke å sjekke om vifta går rundt .. står forklart i manualen hvor alt skal tilkobles. når det gjelder kabler på baksiden av kabinettet er det vanskelig om ikke umulig å koble feil. bare pass på at når du først kobler til noe, så sørg for at det er ordentlig tilkoblet og at det ikke blir dårlig kontakt, det er ikke bra for elektronikken. og ja, minnebrikkene krever en helvettes kraft for å klipse på plass. samme med prosessorkjøleren, ikke vær redd for å ta i mitt tips: følg manualen, det meste i en pc passer stort sett kun der de hører hjemme. Endret 9. juni 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
radivx Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Sjekk om ledningene sitter godt fast. Løse strømledninger kan gi gnister som er lite heldige for andrekomponenter (har svidd en harddisk og en CD-rom på det). Ikke ha strømmen koblet til maskinen mens du jobber inni den (da står det strøm på hovedkortet og ting kan kortsluttes (går som regel bra, men plutselig en dag står du der). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå