stian90_2 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei, jeg har en acer travelmate 630. Jeg har instalert windows xp home på den, problemet ligger i at jeg ikke får noe kontkakt med USB portene. Når jeg setter noe inn i dem samme hva, så merker ikke datamaskinen det. Det står at driverne er instalert, og det er f.eks lys i usb minnepenner som jeg setter inn i den, altå det er strøm i dem, jeg tenkte at det kunne vært at en av dem var ødelagt, men begge ?!? dem funket fint for en måned siden, og jeg har prøvd og instalert kubuntu på dem, da fungerer musen væfall. Noen som vet om en plass jeg kan få tak i drivere til denne, eller vet hva feilen kan være ? jeg har prøvd på acer.com men finner ikke, prøv gjerne om igjen.. MVH Stian Thomassen. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hei, jeg har en acer travelmate 630. Jeg har instalert windows xp home på den, problemet ligger i at jeg ikke får noe kontkakt med USB portene. hei..... jeg tipper/tror at du har SP installert ?. les også her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;314634 Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 det er SP2 instalert på den, med nyeste oppdateringer :S Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 det er SP2 instalert på den, med nyeste oppdateringer :S 6274869[/snapback] OK, da prøv den linken hos MS, kanskje det hjelper..... Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 hvordan link :$ var jævli mange linker der synes jeg ^^ Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) hvordan link :$var jævli mange linker der synes jeg ^^ 6275538[/snapback] den her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;314634 så prøv å gjøre det som står om REGEDIT Endret 9. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 ok, når jeg er inne på Regedt32.exe og i kategorien HKEY_LOCAL_Machine så er det en eneste ting der, ikke noen unermapper som skal være der slik som på siden SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Usb ? må jeg lage disse eller ? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 ok, når jeg er inne på Regedt32.exeog i kategorien HKEY_LOCAL_Machine så er det en eneste ting der, ikke noen unermapper som skal være der slik som på siden SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Usb ? må jeg lage disse eller ? 6275596[/snapback] jepp, bare gjør det det står og da får du se om det hjelper.... Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du mangler forhåpentligvis en fil kallet usbechi.sys.. Har du fått melding om at du mangler den? Vet om flere som har hatt samme problemet inkludert meg! Jeg kan sende den til deg om du tror det er problemet.. PM meg Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 dette funkerte ikke =( har fulgt den til pungt og prikke, men USB portene fungerer enda ikke =/ Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 dette funkerte ikke =( har fulgt den til pungt og prikke, men USB portene fungerer enda ikke =/ 6275854[/snapback] hei igjen.... da vet jeg ikke hva det kan være. i utganspunktet så trenger du ikke USB driver i WinXP, den burde finne alt selv. har du prøvd å fjærne alle USB driverene i DEVICE MANAGER og SCAN FOR NEW HARDWARE..... linken til alle driverene finnes her: http://www.acersupport.com/notebook/html/tm630_dl.html men ser ikke at det finnes noen USB driver Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 har prøvd dette, synes hele problemet er utrolig snodig, siden det funket for på win xp for norn måneder siden, la inn linux kubuntu, funker, over til xp og ikke funk :S kan prøve det siste tipset ditt en gang til ;D hvem vet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå