CruellaDeVille Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Viser til tidligere tråd om bilde-hover. Jeg har fått til at bildene vises i stort format når en hovrer thumbs, men nå vil jeg brekke thumbs-rekken, slik at en blir vist to bilder pr rad. Denne vil jeg vise til venstre, mens det store til høyre. Lar det seg gjøre siden både lite og stort bilde ligger inni samme a-tag? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du kan jo sette en fast bredde på den <div>'n thumbsene er i, slik vil du få bildene over flere linjer. Du har jo allerede klart å vise bildene nedenfor, skulle ikke være noe problem å få de bortenfor da? Eventuelt kan du lage et script som teller antall bilder ved siden av hverandre. Når det har blitt f.eks. 6 bilder setter den inn en <br> eller noe i den duren. Til eventuelle andre: her er bildegalleriet til CruellaDeVille Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 å lage et script som teller antall linjer ved siden av hverandre høres tungvindt ut, sånn ville jeg gjort det: (går ut ifra at du henter ut bildene fra en mappe i en while-loop) (delvis pseudo-kode) <?php $i = 1; while(noe er sant) { // Print bilder her. Pass på at du har brukt float:left; på dem if($i % 2 == 0) echo '<br>'; $i++; } ?> Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 å lage et script som teller antall linjer ved siden av hverandre høres tungvindt ut, sånn ville jeg gjort det: (går ut ifra at du henter ut bildene fra en mappe i en while-loop) (delvis pseudo-kode) <?php $i = 1; while(noe er sant) { // Print bilder her. Pass på at du har brukt float:left; på dem if($i % 2 == 0) echo '<br>'; $i++; } ?> 6276007[/snapback] Takk, det virket Ny revidert versjon http://cruella.lostdot.com/gallery2/ Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 @hockey500: jeg tenkte på noe av det samme som du, men er ikke god nok på php til å komme med kode @CruellaDeVille: utrolig bra galleri! Hvis du fortsetter med å la koden ligge ute, kan jeg komme til å kopiere scriptet når det er ferdig! En feil jeg kom over: bildene i kolonne 2 vil ikke vises. (Jeg bruker Opera, build 8460) Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) @hockey500: jeg tenkte på noe av det samme som du, men er ikke god nok på php til å komme med kode @CruellaDeVille: utrolig bra galleri! Hvis du fortsetter med å la koden ligge ute, kan jeg komme til å kopiere scriptet når det er ferdig! En feil jeg kom over: bildene i kolonne 2 vil ikke vises. (Jeg bruker Opera, build 8460) 6276318[/snapback] Ingen av de? Jeg har opera 7.54, og her vises alle...(men så nå hva du mente) Kan det være fordi jeg har en br i en a-tag?... Jeg har ikke så god greie på css, men vet det er noe med blokkelementer og inline-elementer og sånt. Hmm, ser her merkelig ut i IE7 beta også :(/ Men jeg ser at koden er håpløs for folk med lav hastighet. Alle 36 bildene må lastes :/ [edit] Ersattet br med p (margin og padding 0), da funker det også i opera. Men videre. ... Forstår ikke IE .2px? Da jeg endret det til 1 var alt greitt (lissom) Men neste: I IE funker ikke left:133px... eller er px forskjellig måleenhet i IE og alle de andre? *Note to self: test ut i andre nettlesere enn FF* Og neste spørsmål: Hvorfor funker ikke hover kolonne 2 i FF lenger? Jeg blir sprø! Endret 9. juni 2006 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 *masse borte* Ny: http://cruella.lostdot.com/gallery2/test3.php Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) hm.. du endret på vs2? Nuja, uansett har det dukket opp en ny versjon, test3! Denne ser ut til å funke her i gården iallefall (Bruker forresten ikke samme builden som i forrige innlegg, da den var meget ustabil) Angående ulik tolkning av margin/padding i IE, FF, O: Du har skrevet *{ margin:0; padding:0; } øverst i css-dokumentet, sant? Edit: om IE ikke forstår .2px, så kanskje den forstår 0.2px? (har ikke peiling, kun gjetning) Endret 9. juni 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå