Gå til innhold

Brekke en a-tag med to bilder i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo sette en fast bredde på den <div>'n thumbsene er i, slik vil du få bildene over flere linjer.

Du har jo allerede klart å vise bildene nedenfor, skulle ikke være noe problem å få de bortenfor da?

Eventuelt kan du lage et script som teller antall bilder ved siden av hverandre. Når det har blitt f.eks. 6 bilder setter den inn en <br> eller noe i den duren.

Til eventuelle andre: her er bildegalleriet til CruellaDeVille

Lenke til kommentar

å lage et script som teller antall linjer ved siden av hverandre høres tungvindt ut, sånn ville jeg gjort det: (går ut ifra at du henter ut bildene fra en mappe i en while-loop)

(delvis pseudo-kode)
<?php
$i = 1;
while(noe er sant)
{
  // Print bilder her. Pass på at du har brukt float:left; på dem
  if($i % 2 == 0)
      echo '<br>';
  $i++;
}
?>

Lenke til kommentar
å lage et script som teller antall linjer ved siden av hverandre høres tungvindt ut, sånn ville jeg gjort det: (går ut ifra at du henter ut bildene fra en mappe i en while-loop)

(delvis pseudo-kode)
<?php
$i = 1;
while(noe er sant)
{
  // Print bilder her. Pass på at du har brukt float:left; på dem
  if($i % 2 == 0)
      echo '<br>';
  $i++;
}
?>

6276007[/snapback]

Takk, det virket

Ny revidert versjon

http://cruella.lostdot.com/gallery2/

Lenke til kommentar

@hockey500: jeg tenkte på noe av det samme som du, men er ikke god nok på php til å komme med kode :p

@CruellaDeVille: utrolig bra galleri! Hvis du fortsetter med å la koden ligge ute, kan jeg komme til å kopiere scriptet når det er ferdig! :D

En feil jeg kom over: bildene i kolonne 2 vil ikke vises. (Jeg bruker Opera, build 8460)

Lenke til kommentar
@hockey500: jeg tenkte på noe av det samme som du, men er ikke god nok på php til å komme med kode :p

@CruellaDeVille: utrolig bra galleri! Hvis du fortsetter med å la koden ligge ute, kan jeg komme til å kopiere scriptet når det er ferdig! :D

En feil jeg kom over: bildene i kolonne 2 vil ikke vises. (Jeg bruker Opera, build 8460)

6276318[/snapback]

Ingen av de? Jeg har opera 7.54, og her vises alle...(men så nå hva du mente) Kan det være fordi jeg har en br i en a-tag?... Jeg har ikke så god greie på css, men vet det er noe med blokkelementer og inline-elementer og sånt.

Hmm, ser her merkelig ut i IE7 beta også :(/

Men jeg ser at koden er håpløs for folk med lav hastighet. Alle 36 bildene må lastes :/

[edit]

Ersattet br med p (margin og padding 0), da funker det også i opera. Men videre. ... Forstår ikke IE .2px? Da jeg endret det til 1 var alt greitt (lissom)

Men neste:

I IE funker ikke left:133px... eller er px forskjellig måleenhet i IE og alle de andre?

*Note to self: test ut i andre nettlesere enn FF*

Og neste spørsmål:

Hvorfor funker ikke hover kolonne 2 i FF lenger? Jeg blir sprø!

Endret av CruellaDeVille
Lenke til kommentar

hm.. du endret på vs2?

Nuja, uansett har det dukket opp en ny versjon, test3! :D Denne ser ut til å funke her i gården iallefall :D

(Bruker forresten ikke samme builden som i forrige innlegg, da den var meget ustabil)

Angående ulik tolkning av margin/padding i IE, FF, O: Du har skrevet

*{ 
 margin:0;
 padding:0;
}

øverst i css-dokumentet, sant?

Edit: om IE ikke forstår .2px, så kanskje den forstår 0.2px? (har ikke peiling, kun gjetning)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...