Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL 2+ fra telenor :)

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt ADSL 2+ fra NGT. Vi bor nesten vegg i vegg med sentralen, så blir akseptabel innhastighet ihvertfall (opptil 20Mbit) :) Skulle gjerne sett at de hadde mer uthastighet, men opp til 1.2Mbit er jo egentlig greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, TN skaffer kunder som bare det.

6282828[/snapback]

Tviler ikke på det agvg.

Folk vil ha det det enkelt, og de vil ha det de er vant til og kjenner.

Forumet her er nok ikke representativt i forhold til den gjennomsnittlige Ola Nordmann, for da hadde dem ikke hatt rare kundebasen, hehe.

Men fra et konkurransemessig synspunkt er det jo ikke bra i det hele tatt....

Javel, 20/10 på deg? :dribble: Forblir nok bare en drøm her hvor jeg bor, i mange år fremover, hehe.

Fiber fra Lyse elns?

TommyL

Lenke til kommentar
Men fra et konkurransemessig synspunkt er det jo ikke bra i det hele tatt....

6283184[/snapback]

Tja, det er ett større problem at man ikke konkurrer på teknologi men stort sett må spille ett spill hvor Telenor legger rammene, det er det store problemet med xDSL.

Fiber kommer ganske raskt og coax-nettet har også ett bra potensiale så dette vil selvsagt endre seg i løpet av noen år. TN kommer jo også og rulle ut fiber i løpet av antagelig nokså kort tid, de sier noen år frem i tid man da tror jeg att de i såfall kommer på etterskudd.

Ja, det er lyseløsningen jeg skal få igjenom det lokale e-verket.

Lenke til kommentar
Utrolig, de setter ned upload med 50 kbps for Online ADSL Pluss abbonomentet… Greit at de ikke øker, men å sette ned er annerledes.

6283233[/snapback]

Det var heldigvis bare noen hos Telenor som hadde blingset litt da de skrev pressemeldingen... :)

Online ADSL Max (opptil 16000/700 kbps) ble lagt inn blant de øvrige ADSL-abonnementene på websidene hos Telenor i dag tidlig, og det var altså ingen endringer i de allerede eksisterende tilbudene.

Lenke til kommentar
På kapaks står det at jeg kan få opptil 14432/800 kbps. Det burde da være greit. :)

6291231[/snapback]

De samme talla dukket opp hos meg, med ca 1500m linjelengde.

Så bestiling er ringt inn, så får vi se hva de klarer og levere.

Leverings tid ca 14 dager sa de på 05000.

Får tilsent nytt adsl2 modem for 250kr, speedtouch 546i.

Greit og dobble hastigheten inn for 50kr mnd da. Men de kunne jo putta på litt mer ut, men men kan ikke få alt. Spes ikke her på lande hvor kun Telenor dekker sentralen.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Håper dette gjør at de senker prisen på  dagens ADSL.

1.5 mbit til 300,- er ikke noen ufin pris.

6277288[/snapback]

jeg har 2200/350 til 299kr mnd :D

Freewave rules (leveres på telenor sine linjer)

*edit*

Jeg vill ikke gå opp i pris nei :p

6278884[/snapback]

Freewave opererer med bruttohastighet.

Det gjør ikke TN

Lenke til kommentar
Flere her som har problemer med kapaks? Tenkte og logge inn og se litt på hvilke grenser for linjelengde de har på ADSL2+ men kommer ikke inn..  :hmm:

6293155[/snapback]

prøv igjen i kveld.... akkurat nå prøver "alle" sjekke kapaks...overbelastet

Lenke til kommentar

Telenor har hatt ett problem lenge; de har faktisk for mange kunder og stor markedsandel. Blir de prisledende eller leveres de råeste sakene får de enda flere kunder og konkurransetilsynet griper inn.

Telenors strategi er heller ikke å dekke linjebehovet til de som alltid vil ha det beste. De leverer til massene og har faktisk en god del innhold med i pakken (som vi brukere her på HW.no aldri rører).

Så ingen grunn til å klage på Telenor egentlig, de er bare smarte og tjener mye penger ;)

Lenke til kommentar
Telenor har hatt ett problem lenge; de har faktisk for mange kunder og stor markedsandel. Blir de prisledende eller leveres de råeste sakene får de enda flere kunder og konkurransetilsynet griper inn.

Telenors strategi er heller ikke å dekke linjebehovet til de som alltid vil ha det beste. De leverer til massene og har faktisk en god del innhold med i pakken (som vi brukere her på HW.no aldri rører).

Så ingen grunn til å klage på Telenor egentlig, de er bare smarte og tjener mye penger ;)

6293345[/snapback]

tja da er det bare og vente på at sentralen blir oppgradert :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...