Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL 2+ fra telenor :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VikinGz

"og å levere adsl 2+ er billigere enn å levere vanlig adsl...."

Hvor har du fått en slik misoppfatning fra ?

Leveres da over akkurat samme kobberparene som ADSL, og om noe burde det være dyrere:

- nyere ADSL(2+) modem

- nytt linjekort i sentralen (som støtter ADSL2+ i tillegg til ADSL)

- gjerne høyere forbrukt kapasitet som skal transporteres f.eks inn/ut av landet

Men at forholdet pris/kapasitet blir stadig bedre har du rett i, om man kommer til 300kr/mnd for 10mbit er vel sikkert bare et spørsmål om tid.

|2mmy|

Lenke til kommentar

* Online ADSL Mini 700/160 (maks opp/ned) 299 pr mnd

* Online ADSL Basis 1500/300 - 349,-

* Online ADSL Pluss 3000/300 - 419,-

* Online ADSL Ekstra 6000/500 - 499,-

* Online ADSL Max  16000/700 - 549,-

Bedre upload takk.....

Priser osv hentet HERFRA

Lenke til kommentar
Telenor nekter å komme med mer upload ...dette er synd... :hmm:

6275399[/snapback]

Enig, værtfall når download farten blir så stor som nesten 20Mbit så er det greit og ha mere en 1Mbit upload..Er egentlig det eneste jeg er skuffet over når det kommer til telenor. :no:

Endret av Loc Dogg
Lenke til kommentar

Er det mulig....typisk Telenor. Har sittet på gjerdet og ventet på at de skal lansere ADSL2+, men ser ut til at jeg har ventet forgjeves....

16000/700...er det 1. april idag?

Vel, hvis de ikke vil ha kunder, så skal de ikke få heller. NGT neste.

TommyL

Lenke til kommentar

hehe det som ikke er til å tro er at noen blir overrasket over telenor sitt tilbud.

det står jo 100% i stil med det de pleier å gjøre.. hva er det man er overrasket over?

noen som trodde at de kom til å være i nærheten av ngt på båndbredde eller pris?

jeg var 100% sikker på at de kom til å ligge langt bak på begge deler, og jeg fikk rett.

jeg er veldig fornøyd med adsl2+ fra ngt, og har vært det i noen måneder nå :)

og når det gjelder kunder så kommer de vel til å beholde akkurat de samme kundene som de har nå.. situasjonen er jo uendret?

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Telenor nekter å komme med mer upload ...dette er synd... :hmm:

6275399[/snapback]

Enig, værtfall når download farten blir så stor som nesten 20Mbit så er det greit og ha mere en 1Mbit upload..Er egentlig det eneste jeg er skuffet over når det kommer til telenor. :no:

6275528[/snapback]

Og igjen som det har blitt sagt så mange ganger på forumet.

Anex B støtter bare intill ca 1 MBit. Skal man ha større ut hastighet må det benyttes Anex M som kan levere 3 MBit (sånn ca i alle fall), og hvis jeg ikke husker helt feil så er ikke den standarden godkjent for bruk i dag.

Lenke til kommentar
Håper dette gjør at de senker prisen på  dagens ADSL.

1.5 mbit til 300,- er ikke noen ufin pris.

6277288[/snapback]

jeg har 2200/350 til 299kr mnd :D

Freewave rules (leveres på telenor sine linjer)

*edit*

Jeg vill ikke gå opp i pris nei :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
hehe det som ikke er til å tro er at noen blir overrasket over telenor sitt tilbud.

det står jo 100% i stil med det de pleier å gjøre.. hva er det man er overrasket over?

noen som trodde at de kom til å være i nærheten av ngt på båndbredde eller pris?

jeg var 100% sikker på at de kom til å ligge langt bak på begge deler, og jeg fikk rett.

jeg er veldig fornøyd med adsl2+ fra ngt, og har vært det i noen måneder nå :)

og når det gjelder kunder så kommer de vel til å beholde akkurat de samme kundene som de har nå.. situasjonen er jo uendret?

6275984[/snapback]

Så sant, så sant.....det har du fullstendig rett i selvfølgelig.

Kan ikke skjønne hva som rører seg der inne altså....ser ut til at dem er fornøyd med de trofaste kundene de har. Disse vil aldri skifte til noe annet enn Telenor, og slik det ser ut nå, har ikke Telenor behov for flere kunder.

En ytterst merkelig forretningsstrategi, spør du meg.

TommyL

Lenke til kommentar

jokab: tror disse er feil personer å rette skuffelsen til. Og at Telenor/Jara vil levere disse hastighetene har vært kjent lenge for de som besøker jara.no sine sider.

Om du er misfornøyd, så er det bare å kontakte NGT (som leverer max upload hastighet på adsl2+) eller velge en leverandør med fiber/kabel som har høyere hastighet.

Og ikke minst være takknemlig for at dere ikke bor i danmark: http://privat.tdc.dk/internet/bredbaand/

eller

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/priser/

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar
Disse vil aldri skifte til noe annet enn Telenor, og slik det ser ut nå, har ikke Telenor behov for flere kunder.

En ytterst merkelig forretningsstrategi, spør du meg.

TommyL

6282656[/snapback]

Tja, TN skaffer kunder som bare det.

Det er ett fritt marked så man velger den løsningen man ønsker, selv sitter jeg og venter på ei 20/10-linje så ADSL2+ holder ikke mål når man får slike tilbud.

Kobber er døende og både TN og NGT sitter vel og gruer seg til den dagen da kobbergruva blir like spennede som analog-modemer er i dag.

Lenke til kommentar

Lurer litt på om mitt gamle modem støtter disse nye hastighene.

Har et modem som heter:

Alcatel

Speed touch home isdn network termiation

Model nr: 3ec1864bcaa03

Fikk med det modemet når jeg kjøpte 700/128 linja ifra telenor i 2001, så det begynner å dra på årenene.

Noen som vet om jeg vill få full fart med 16mbit linjen ? (har 6000/500 nå og det funker utmerket)

-Erlend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...