V-by Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Er det bare meg som syntes det har vert veldig mye streiking i det sisste? Hvorfor streiker alle? for dårlig lønn? Først så streiker de, og får høyere lønn, men så er noen ande missunlige, og vil også ha høyere lønn osv... Så mye streiking er tull! Edit: Leif Endret 9. juni 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
cerion Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du lærer forhåpentligvis litt mer om streik neste skoleår. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Streiking er jo faktisk et lovlig middel, og jeg kan ikke huske å ha sett en streik i år fordi at noen andre som streiket fikk mer, mulig jeg er litt sløv, men men Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Du lærer forhåpentligvis litt mer om streik neste skoleår. 6274231[/snapback] ferdig på skolen jeg nå jeg veit litt, men ikke mye, men må da være noe galt når elle skal streike så mye...? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Problemet er at mange nå streiker helt uten grunnlag for å streike, og streikinga blir misbrukt som maktmiddel. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Problemet er at mange nå streiker helt uten grunnlag for å streike, og streikinga blir misbrukt som maktmiddel. 6274421[/snapback] Hvordan kan man ikke ha et grunnlag for å streike? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Problemet er at mange nå streiker helt uten grunnlag for å streike, og streikinga blir misbrukt som maktmiddel. 6274421[/snapback] Hvordan kan man ikke ha et grunnlag for å streike? 6274482[/snapback] Som f.eks. når lastebilsjåførene streiket for en stund siden. De har ingen kompetanse e.l. å tilby arbeidsgiver som tilsier at han vil betale dem like godt som økonomer eller liknende ansatt i samme firma. Det eneste de behøver er lastebil-lappen, og den er det fullt av folk fra andre land som også har. Presses lønningene for høyt, vil arbeidsgiver bare ansette andre folk i stedet. Når de da streiker for økt lønn, vil det si at de graver sin egen grav. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Snip, snap, snute ... 6274511[/snapback] ... Noe som ikke fjerner grunnlaget man måtte ha for å streike. For en streik er kun et pressmiddel for å oppnå goder en mener en skulle hatt, viss man faktisk mener man blir urettferdig behandlet eller på noe annet viss ikke har goder som tilsvarer den jobben en gjør, så har man et grunnlag for streik. Endret 9. juni 2006 av warpig Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Når de da streiker for økt lønn, vil det si at de graver sin egen grav. 6274511[/snapback] Jeg vil anta at dette kan kalles ufornuftig, men det fjerner fortsatt ikke noe grunnlag som warpig påpeker Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 er jo sånn ca like mye streik hvert år? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Det jeg reager på er det jeg liker å kalle "luxus-streiking". Før i tiden streiket folk fordi de trengte penger, men i dag så ser man folk som allerede tjener svært godt men likevel streiker. (Journalister var vel det beste eksempelet på dette...) Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Det jeg reager på er det jeg liker å kalle "luxus-streiking". Før i tiden streiket folk fordi de trengte penger, men i dag så ser man folk som allerede tjener svært godt men likevel streiker. (Journalister var vel det beste eksempelet på dette...) For ikke å snakke om heimontørerne og flyvelederene. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Det jeg reager på er det jeg liker å kalle "luxus-streiking". Før i tiden streiket folk fordi de trengte penger, men i dag så ser man folk som allerede tjener svært godt men likevel streiker. (Journalister var vel det beste eksempelet på dette...) For ikke å snakke om heimontørerne og flyvelederene. 6274893[/snapback] Heismontørene hadde vel heller det man kaller en "prinsipp/moral- streik", enn en "luksus-streik". Endret 9. juni 2006 av warpig Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 For ikke å snakke om heimontørerne og flyvelederene. 6274893[/snapback] Streiket ikke flyvelederne mot flyttingen da?... Lenke til kommentar
-mads Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Dette sa læreren min når jeg spurte: Annethvert år er det ett oppgjør mellom arbeidsgiver og arbeidere. Det er ikke noe særlig fler folk som streiker nå, bare at de har mer "betydningsfulle" jobber (f.eks. tv) Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Uff, blir et helvete når bankstreiken begynner. :/ Lenke til kommentar
Togo Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Streiken varer uansett ikke mer enn i 2-3 dager. Folk får ikke betalt regningene sine, folk får ikke lønn, folk får ikke kjøpt livsnødvenige medisiner. Landet stopper så og si opp uten å kunne overføre penger til hverandre. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Burde ikke bli mer enn en dag eller to.. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg har ikke tatt ut penger. Har maks en hundrelapp i kontanter. Men bankstreiken varer nok neppe mer enn to-tre dager før det gripes inn med tvungen lønnsnemd. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 tvunget lønnsnemb(riktig skrevet?) blir nok resultatet, folk må jo skjønne at det ikke går ann å streike når det lammer hele landet såpass. Helt kaos og paradis for lommetyver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå