iChristian Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg har sett dette med DMZ soner på routerinnstillinger og på tegningene på "tegn ditt nettverktråden". Men hva er dette? Og hvordan setter man det opp? Endret 9. juni 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Demilitarized zone, som det da heter, er et nettverk hvor man som regel setter f.eks web og mailservere. DMZ sonen er et eget nett som ikke har tilgang til det interne nette, bare det eksterne, altså internett. Dette er pgr. sikkerhet. Nå er jeg laaaangt ifra noe nettverksspesialist så tipper det er noen andre som kan forklare det litt bedre Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 DMZ sonen er et eget nett som ikke har tilgang til det interne nette, bare det eksterne, altså internett. Dette er pgr. sikkerhet. 6280845[/snapback] Nå er det mulig dette varierer fra implementasjon til implementasjon, men i mitt nettverk har datamaskinen som står i DMZ full tilgang til både Internett så vel som internnettet. Slik jeg har forstått DMZ, er det de(n) datamaskin(er) routeren kontakter når en tilkoblingsanmodning utad inntreffer. Datamaskinen(e) blir dermed assosiert med ALLE porter som ikke allerede er registert i NAT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå