Gå til innhold

Overklokkingen døde med ok.no?

Anbefalte innlegg

Hvor blir det av overklokkingen dere lovte når dere sammenslo ok.no og hw.no?

Jeg savner så inderlig miljøet og stemningen på ok.no og ikke minst at det kom noen artikler hver måned som hadde med overklokking å gjøre.

Åpner ok.no og blir satt over hit hver dag på trass :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner så inderlig miljøet og stemningen på ok.no og ikke minst at det kom noen artikler hver måned som hadde med overklokking å gjøre.

6273491[/snapback]

Spør du meg døde Overklokking når de fjernet det fra forumet, nå er det bare rot.

Noen burde startet en ny side så vi hadde et sted å henge.

Lenke til kommentar

6273491[/snapback]

Spør du meg døde Overklokking når de fjernet det fra forumet, nå er det bare rot.

Noen burde startet en ny side så vi hadde et sted å henge.

6273548[/snapback]

Jeg er enig med deg..

Vil ha det sånn det var før..

Lenke til kommentar

Selve overklokking er det nok ikke mye av lenger, dog har det blitt mer artikler fra overklokking enn før, jeg ser på sammenslåingen av forumet som positivt :) Men om dere ikke har noe annet å gjøre enn å klage over forumet, så kan dere la dette være ;)

Lenke til kommentar
Selve overklokking er det nok ikke mye av lenger, dog har det blitt mer artikler fra overklokking enn før, jeg ser på sammenslåingen av forumet som positivt :) Men om dere ikke har noe annet å gjøre enn å klage over forumet, så kan dere la dette være ;)

6275959[/snapback]

Vi kan vel få lov til å ytre vår mening om dette forumet, og slik jeg ser det er det blitt ødelagt for vår del.

Overklokking kategorien var det ikke plass til, men en egen for hw-lan er det plass til. :roll:

Lenke til kommentar

6275959[/snapback]

Konstruktiv kritikk vil jeg heller kalle det.

Jeg er, i likhet med de andre her, enig i at det var bedre før, med OK.no som en separat side og ikke en del av HW.no.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt kurrant at folk kalger over at OK.no mer eller mindre har gått helt i skyggen av "vanlig HW.no" drift. Det har vært en god stund siden jeg så noe overklokkingsrelatert på HW.no bortsett fra på forumet selvsagt (selv om det der også har vært uvalig stille i det siste).

men om det kommer mer OK artikler som Pritorian sier (hva er kilden din forresten?), så vil vel det begynne å hjelpe på...

-Stigma

Lenke til kommentar

ok.no er dødt.

det kommer nok ikke tilbake heller, da domenet er eid av hw.no eierne, ok.no klarte ikke tjene nok penger slik jeg forsto det. og ok.no samt ocshoot hadde miljøet rundt seg, å starte på nytt krever mye tid, energi og resusjer for å spre ordet, bygge opp et nytt miljø.

håper det er ildsjeler som klarer å gjøre noe med situasjonen, men det er vel lite trolig. forbanna synd.

Lenke til kommentar

Lurer egentlig hva slags "driftskostnader" vi snakker om å ha OC og HW for seg selv i stedet for èn samleside... ?

Jeg forstår ikke helt hva de sparer sånn rent økonomisk på det. Har de ikke råd til å betale folk for driften, så går det vel ann å gi disse oppgavene til ildsjeler som har lyst å drive med dette på hobbybasis og for status i miljøet.

Men kanskje det er mot HW hnettverkets policy det kanskje... Anyway så blir eneste måte de kan spare noe på det at de betaler færre folk (noe som direkte igjen vil bety færre OK artikkler).

Men ikke vet jeg.. kansje en fra HW kunne uttalt seg om hvordan situasjonen faktisk er?

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt hva de sparer sånn rent økonomisk på det.

Slik jeg tror det fungerte er at på HW.no er det mange som ønsker å kjøpe reklameplass og derfor er prisen høy. På OK.no derimot er det færre annonsører og prisen nettverket kan ta for reklameplass er lavere enn på HW.no. Ved å slå sammen de to sidene vil all trafikk mot OK.no gå mot HW.no og gi mer inntekter enn om trafikken hadde gått mot OK.no. Inntektsoptimalisering rett og slett.

Selv savner jeg sårt 'hvermannsenoverklokking' og tester av 4000,- RAMsett på 1GB blar jeg fort gjennom og stopper opp på ytelsesgrafene hvor jeg ler godt av at ytelsen er gått opp med 1% av overklokkingen. (beklager Pritorian)

Jeg savner også OK.no prosjektene og hvilke muligheter det var der. En artikkel med mål for å lage den optimale pris&støy/krone maskinen f.eks. (med høy Dremelfaktor, ducting, hjemmelaget viftestyring (muligens Novec kunne satt sammen en liten SMBUS-kreasjon koblet opp mot Speedfan eller noe lignende), muligens en enkel voltmod og til slutt en overklokk på toppen.

Lenke til kommentar
Lurer egentlig hva slags "driftskostnader" vi snakker om å ha OC og HW for seg selv i stedet for èn samleside... ?

Jeg forstår ikke helt hva de sparer sånn rent økonomisk på det. Har de ikke råd til å betale folk for driften, så går det vel ann å gi disse oppgavene til ildsjeler som har lyst å drive med dette på hobbybasis og for status i miljøet.

Men kanskje det er mot HW hnettverkets policy det kanskje... Anyway så blir eneste måte de kan spare noe på det at de betaler færre folk (noe som direkte igjen vil bety færre OK artikkler).

Men ikke vet jeg.. kansje en fra HW kunne uttalt seg om hvordan situasjonen faktisk er?

-Stigma

6279359[/snapback]

De sparer svært lite på det (vil nesten gå så langt å si at de ikke sparer noe som helst på det). Derimot tjener de fett på det. HW.no har masse besøkende og dermed også feite annonse-avtaler (vi snakker millioner her). OK.no genererer ikke de samme avtalene. Ved å lirke de over på HW.no tjener man en del mer på de brukerene.

Det er synd å se at HW har blitt så utrolig kapitalistisk, men dette har jo enkelte av oss innsett for flere år siden. Over tid så taper man mest sannsynlig på å ødlegge så mye for innholdet. Før kunne man i det minste skaffe seg en lett oversikt over overklokkingsartikklene (siden de hadde egen side). Nå derimot har de forsvunnet i en jungel av uinteressante artikkler om ny hardware og alle de nye feilene i IE og Windows.

Lenke til kommentar
Selv savner jeg sårt 'hvermannsenoverklokking' og tester av 4000,- RAMsett på 1GB blar jeg fort gjennom og stopper opp på ytelsesgrafene hvor jeg ler godt av at ytelsen er gått opp med 1% av overklokkingen. (beklager Pritorian)

Jeg savner også OK.no prosjektene og hvilke muligheter det var der. En artikkel med mål for å lage den optimale pris&støy/krone maskinen f.eks. (med høy Dremelfaktor, ducting, hjemmelaget viftestyring (muligens Novec kunne satt sammen en liten SMBUS-kreasjon koblet opp mot Speedfan eller noe lignende), muligens en enkel voltmod og til slutt en overklokk på toppen.

6279384[/snapback]

amen.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt hva de sparer sånn rent økonomisk på det.

Slik jeg tror det fungerte er at på HW.no er det mange som ønsker å kjøpe reklameplass og derfor er prisen høy. På OK.no derimot er det færre annonsører og prisen nettverket kan ta for reklameplass er lavere enn på HW.no. Ved å slå sammen de to sidene vil all trafikk mot OK.no gå mot HW.no og gi mer inntekter enn om trafikken hadde gått mot OK.no. Inntektsoptimalisering rett og slett.

6279384[/snapback]

Vi har alle våre preferanser hehe... min interesse vekkes nær jeg ser gradestokken kryper nedover mot -60, mens du kan tenke deg å se flere øknomomiske mods. Det er ingen grunn for at vi ikke kan ha begge deler =)

Litt merkelig egentlig - at HW ikke har tatt inisjativet til å invitere forum-medlemer til å være gjeste artikkel forfattere, så i stedet for å ha over halvparten av sidens mest interessante stoff "gjemt" utover forumet, så kunne de fleste godbitene stått på forsiden. Altså: Når HW drifterene ser interessante prosjektet på forumet (f.eks Skrues nylige test for å se hvor mye flow hadde å si på temperaturer i vannkjøling bare for å nevne noe), så kunne de invitert til å bruke den testen (lett omskrevet kanskje) som en artikkel. Tenk hvor mye mer aktiv nyhetssiden kunne ha blitt =)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Vi har alle våre preferanser hehe... min interesse vekkes nær jeg ser gradestokken kryper nedover mot -60, mens du kan tenke deg å se flere øknomomiske mods. Det er ingen grunn for at vi ikke kan ha begge deler =)

Litt merkelig egentlig - at HW ikke har tatt inisjativet til å invitere forum-medlemer til å være gjeste artikkel forfattere, så i stedet for å ha over halvparten av sidens mest interessante stoff "gjemt" utover forumet, så kunne de fleste godbitene stått på forsiden. Altså: Når HW drifterene ser interessante prosjektet på forumet (f.eks Skrues nylige test for å se hvor mye flow hadde å si på temperaturer i vannkjøling bare for å nevne noe), så kunne de invitert til å bruke den testen (lett omskrevet kanskje) som en artikkel. Tenk hvor mye mer aktiv nyhetssiden kunne ha blitt =)

-Stigma

6280983[/snapback]

Tenker du på denne?

Problemet er vel at ok.no ikke tjente uhorvelige mengder penger, men det gjør vel hw.no. Og da er det egentlig ingen grunn til at en haug med folk skal jobbe gratis for at noen skal tjene masse reklamekroner pga det. Var liksom litt enklere med ok.no for der var det ikke så mye penger inne i bildet.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er helt kurrant at folk kalger over at OK.no mer eller mindre har gått helt i skyggen av "vanlig HW.no" drift. Det har vært en god stund siden jeg så noe overklokkingsrelatert på HW.no bortsett fra på forumet selvsagt (selv om det der også har vært uvalig stille i det siste).

men om det kommer mer OK artikler som Pritorian sier (hva er kilden din forresten?), så vil vel det begynne å hjelpe på...

-Stigma

6278976[/snapback]

Kilden til Prioritan er at han er ansvarlig redaktør for overklokking.no :)

Hardware.no tok overklikking.no tilbake til seg etter at overklokking ikke gikk lenger, de skribente for siten fikk ikke betalt for arbeidet og siden basserte seg på veldighet omtrent, de fikk heøller ikke tak i annonsører til penger, da siden ikke var noe stort lenger. Overklokkings relaterte nyheter var det også blitt mindra av, og prioritan klarte ikke alene å produsere en rekke tester for å liv i siden lenger.

De som drev overklokking.no har også hatt siden som et mer eller mindre hobby-prosjekt den siste tiden før siden ble slått sammen..

Overklokking.no tjener redaksjonelt sett mer penger nå, og har mer penger til å annsette flere skribenter for å heller prøve å skaffe hardware.no et overtak over sine konkurenter med å lage artikler om overklokking for hardware.no. Det er bare beklagelig fra hardware.no sin side at det ikke har kommet så mye stoff, tenker jeg..

Kritikk om selve forumet er selvsagt lov, men det kan taes her

men det jeg mente at det er liten vits med syting og klaging på en sak som garantert ikke blir gjort noe med :) Beklager at jeg ikke formulerte meg bedre i mitt innlegg ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...