Gå til innhold

Hvilken prosessor for under 2000kr?

Drey^fus

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg POV Ti4200Xp, og jeg ser at jeg trenger meg ny prosessor fordi cpu`en dreger ned ytelsen på skjermkortet..

Er det noen som har en ide om hvilket hovedkort og prosessor jeg burde kjøpe meg?

Jeg har nå:

AMD Athlon (T-Bird) 1000mHz

og et MSI hovedkort som jeg ikke husker hva hette..

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Det hovedkortet har jeg, det kan jeg anbefalle på det sterkeste. Meget overklokkings-vennelig hvis det er ett plus for deg? Dønn stabilt er det også.

Kjører min XP2200+ på 149x13,5 = 2011Mhz ved 1.9V.

Hilsen Fosco

[ Denne Melding var redigert av: Fosco på 2002-10-10 15:27 ]

Lenke til kommentar

må faktisk påpeke at p4 2400 koster 1960 elns, samme som athlonxp 2400+, men amd'n er uten vifte, dvs at den koster 200 kr ekstra :razz:

en god grunn til å gå for intel er jo også at mekanismen for å feste viften er helt overlegen :smile:

en annen god grunn for å gå for intel er at du får kjøpt cpu'en, mens amd'n er paperware (inntil videre...)

Lenke til kommentar

DAAAAMMMN NorthwOOD 2.4 for 2123 er billig som **** da!!!

Tenker på å kjøpe den selv jeg. hvilket hovedkort er å anbefalle for northwood 2.4. Jeg skal ha skikkleig kort ikke noe low budget drit. beste chipsett osv raid osv

[ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-10-10 16:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-10 16:07, skrev zn00ker:

Men skal han ha P4 CPU må han også kjøpe nytt hovedkort. Det er det mulig han slipper, bare han oppdaterer BIOS. :smile:

Quote:

Men hvilket hovedkort?

Jeg har tenkt på dette:EPoX EP-8K5A3+ KT333CE+ 6PCI 1AGP 4DDR-DIMM UDMA133 DUAL-RAID USB 2.0 LAN 6CH-Audio SocketA ATX

Det virker jo som om han har tenkt til å kjøpe nytt hk, dessuten vil jeg annbefale han å gjøre det.. Men gå for Intel P4 2.4Ghz 533Bus.. Konge bra + at du får med vifte :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-10 16:48, skrev Athlon Power:

Tenker på å kjøpe den selv jeg. hvilket hovedkort er å anbefalle for northwood 2.4. Jeg skal ha skikkleig kort ikke noe low budget drit. beste chipsett osv raid osv

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-10-10 16:49 ]</font>

Asus P4B533-E/L har Firewire/USB2.0/RAID, men offisielt støtter det bare DDR266. Dette kan løses med en jumpersetting, da vil minnet gå på 355 MHz.

Lenke til kommentar

Drey^fus: Siden du har en T-bird 1000, så har du sikkert også et hovedkort med SD-ram. Det tekker også mye ned på ytelsen. Hvis du kjøper en XP2400 og putter i det hovedkortet så får du ikke glede av all ytelsen pga ram'en.

Jeg anbefaler at du overklokker den T-bird'en du har, og sparer penger til nytt HK, CPU og DDR-ram. Min T-bird gikk fint til 1333 på 1,95v selv om den ble litt varm (60C full load) Siden du skal ha den T-birden relativt kort tid så gjør det ikke noe om den blir varm.

Så kan du heller kjøpe en clawhammer når den kommer..

Men hvis pengene i lommeboka brenner og du bare må ha noe kan du jo kjøpe en Athlon XP2000 + DDR KT333-hovedkort og 256MB DDR-ram for drøyt 2000kr til sammen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-10 17:03, skrev hasuwest:

Quote:

Den 2002-10-10 16:07, skrev zn00ker:

Men skal han ha P4 CPU må han også kjøpe nytt hovedkort. Det er det mulig han slipper, bare han oppdaterer BIOS. :smile:

Quote:

Men hvilket hovedkort?

Jeg har tenkt på dette:EPoX EP-8K5A3+ KT333CE+ 6PCI 1AGP 4DDR-DIMM UDMA133 DUAL-RAID USB 2.0 LAN 6CH-Audio SocketA ATX

Det virker jo som om han har tenkt til å kjøpe nytt hk, dessuten vil jeg annbefale han å gjøre det.. Men gå for Intel P4 2.4Ghz 533Bus.. Konge bra + at du får med vifte
:grin:

Det var en post jeg ikke så det. Jaja, kanskje legge meg å hvile øya mine, mulig det trengs :razz:

Lenke til kommentar

Hvis du har penger nok; Kjør en Intel P4 Northwood 512k cache på 533MHz FSB CPU & HK m. støtte for dette. Dette er MYE bedre enn AMDs systemer! Mindre varmeutvikling, og MYE større FSB, som har mye å si i ytelse. Maskinen vil da typisk bli stillere og raskere.

Du må, hvis du bytter HK, sannsynligvis reinstallere OS. Dette er spesiellt sant hvis du kjører et NT basert OS som NT4.0, 2k eller XP. 98 kan klare HK bytte relativt greitt, men også med 98 vil jeg anbefale en reinstall. Det er mulig 2k eller XP vil takle overgangen dersom du kjører en system repair... Men jeg kan ikke garantere det. (aldri prøvd)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-10 16:48, skrev Athlon Power:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Athlon Power på 2002-10-10 16:49 ]</font>

Kjøp det som jeg har i signaturen min :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-10 17:56, skrev WebWarrior:

Hvis du har penger nok; Kjør en Intel P4 Northwood 512k cache på 533MHz FSB CPU & HK m. støtte for dette. Dette er MYE bedre enn AMDs systemer! Mindre varmeutvikling, og MYE større FSB, som har mye å si i ytelse. Maskinen vil da typisk bli stillere og raskere.

Du må, hvis du bytter HK, sannsynligvis reinstallere OS. Dette er spesiellt sant hvis du kjører et NT basert OS som NT4.0, 2k eller XP. 98 kan klare HK bytte relativt greitt, men også med 98 vil jeg anbefale en reinstall. Det er mulig 2k eller XP vil takle overgangen dersom du kjører en system repair... Men jeg kan ikke garantere det. (aldri prøvd)

ikke for å pirke, men en Intel CPU på 2Ghz++ utvikkler mere varme enn hvilken som helst AMD cpu, men det er mindre varme pr mm² pga heatspreaderen

Lenke til kommentar

forbanna "småbarn" som må gjøre alt til en Intel vrs AMD fight

han sier han har en AMD Tbird @1000Mhz med et ukjent MSI hovedkort. 1000Mhzen er jo "gammel" nå og chipsettet på det hovedkortet er mest sansynelig et via kt133(a) (slik som meg :smile: ) disse har veldig dårlig support av CPU over XP1800, selvfølgelig det fins untakk, men hvis hk er like gammelt som CPU må han nok uansett finne seg et nytt HK, og da kan HAN og INGEN andre bestemme om han vil ha INTEL eller AMD system

Lenke til kommentar

Quote:

ikke for å pirke, men en Intel CPU på 2Ghz++ utvikkler mere varme enn hvilken som helst AMD cpu, men det er mindre varme pr mm² pga heatspreaderen

Nå så jeg nettopp en link til en side som viste at en XP2200+ hadde større effektforbruk enn en P4 2.2GHz, hadde jeg bare funnet denne linken igjen. Det var i en av de mange AMD vs Intel diskusjonene på dette forumet.

Han sa vel ikke noe om at han ville ha AMD, og da slenger jeg meg med P4 gjengen. 2.4GHz på komplett + et ASUS P4PE rocker uansett om de vil OC eller ikke. Du får garantert et bra og problemfritt system. XP2400+ kan du vente _lenge_ på(slutten av november?), dessuten trenger du vifte og prisen vil bli omlag den samme anyway.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-10 20:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...