Gå til innhold

Noen som klarer denne?


Jordi

Anbefalte innlegg

Fikk enda en jeg....;

Jeg står når jeg ligger, og sover når jeg er våken. Jeg har 99 armer, men kun en er synlig. Jeg kan bli 2 meter lang, men vil ikke bli mer enn 2 cm. Jeg kan se i mørket, og lukte i dagslys. Jeg kan kjøpes og selges, men er ikke til salgs. Jeg er dyr, men ganske billig. Hva er jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk enda en jeg....;

Jeg står når jeg ligger, og sover når jeg er våken. Jeg har 99 armer, men kun en er synlig. Jeg kan bli 2 meter lang, men vil ikke bli mer enn 2 cm. Jeg kan se i mørket, og lukte i dagslys. Jeg kan kjøpes og selges, men er ikke til salgs. Jeg er dyr, men ganske billig. Hva er jeg?

6285402[/snapback]

 

Det der er bare tull! Finnes ikke noe som har alle de egenskapene der! Irriterer meg over at det sitter folk og finner på sånne gåter som ikke har noe svar.

Jeg kan også finne på en gåte, se:

 

Jeg er blå om våren, grønn i vann, gul når jeg drikker te og har 60 armer med 7 fingre på hver, men ingen tær. Jeg kan synge Irlands nasjonalsang mens jeg plukker sopp og ingen liker meg bortsett fra de som liker fisk. Hva er jeg?

 

:roll:

Lenke til kommentar
Fikk enda en jeg....;

Jeg står når jeg ligger, og sover når jeg er våken. Jeg har 99 armer, men kun en er synlig. Jeg kan bli 2 meter lang, men vil ikke bli mer enn 2 cm. Jeg kan se i mørket, og lukte i dagslys. Jeg kan kjøpes og selges, men er ikke til salgs. Jeg er dyr, men ganske billig. Hva er jeg?

6285402[/snapback]

 

Jeg tror svaret er: En slange!

 

Det må det være!! Riktig?

Lenke til kommentar
Fikk enda en jeg....;

Jeg står når jeg ligger, og sover når jeg er våken. Jeg har 99 armer, men kun en er synlig. Jeg kan bli 2 meter lang, men vil ikke bli mer enn 2 cm. Jeg kan se i mørket, og lukte i dagslys. Jeg kan kjøpes og selges, men er ikke til salgs. Jeg er dyr, men ganske billig. Hva er jeg?

6285402[/snapback]

 

Jeg tror svaret er: En slange!

 

Det må det være!! Riktig?

6327741[/snapback]

det må jo være kødd...

 

Vis meg den slangen med 99 armer? :p

Lenke til kommentar

Slange var forøvrig et godt forslag, men i mine øyne ikke riktig svar. Det kan da ikke finnes noe svar på den gåten der. "Sover når jeg er våken", "kan bli 2 meter lang, men vil ikke bli mer enn 2 cm.", "Kan kjøpes og selges, men er ikke til salgs".

 

Det er selvmotsigende ting hele greia.

Lenke til kommentar

Jeg er flytende, men synker som en sten. Jeg har finner som en torsk, men kan ikke svømme. Du får tak i meg midt i norskehavet, men jeg holder til utenfor Afrika. Bein har jeg ikke, og når du flår av meg pelsen er det jordbærsyltetøy under. Drikker cola, men bare på mandager. Hva er jeg??

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Jeg står når jeg ligger, og sover når jeg er våken.

 

Betyr vel kanskje at denne tingen er delt i 2, når den ene siden sover er den andre våken, og det samme med står og ligger.

 

Jeg kan bli 2 meter lang, men vil ikke bli mer enn 2 cm.

 

Den blåser seg kanskje opp?

 

Eneste er armene jeg ikke skjønner.

 

Tenkte litt på bollefisk, en fisk som kan blåse seg opp til en stor ball når den blir redd. Den har mange pigger (armer), men de syns da. Lever i mørket osv.

Bare forslag :)

Lenke til kommentar
Slange var forøvrig et godt forslag, men i mine øyne ikke riktig svar. Det kan da ikke finnes noe svar på den gåten der. "Sover når jeg er våken", "kan bli 2 meter lang, men vil ikke bli mer enn 2 cm.", "Kan kjøpes og selges, men er ikke til salgs".

 

Det er selvmotsigende ting hele greia.

6327861[/snapback]

slange ligger jo helt rolig (ihvertfall noen) og "sover". De kan sikkert bli 2 meter lange, men da synes de lettere og alt er bare fælt. De kan også kjøpes og selges, men ikke lovlig derfor kan man si at "de ikke er tilsalgs".

Så klapperslange vil jeg si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...