BandAid Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Til alle dere som har Mist Economy installert: Jeg vurderer å installere dette i et HTPC-kabinett. Det er nok grunnflate i kabinettet til å montere det, men jeg trenger mål på hvor mye plass som trengs over pumpen/tanken inkludert nipler og slanger med max tillatt bøy på slangene. Jeg må jo ha plass til å kunne sette på kabinettlokket. Derfor - kan noen måle opp fra bunnen i sitt kabinett og opp? Lenke til kommentar
BandAid Skrevet 11. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2006 bump Ingen som gidder å finne fram tommetokken og åpne kabinettet? Lenke til kommentar
beddda Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Heisan! Låner denne tråden litt. Jeg har akkurat kjøpt et likt sett (socket A) og lurer på hvordan vannblokken skal festes. Må den limes på? Lenke til kommentar
Zomb Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 (endret) Den skrues med 4 skruer gjennom hovedkortet. Ikke alle Socket A HK har disse hullene, så da er det fantasien som setter grenser... Edit: Til trådstarter: Jeg har dessverre ikke dette settet, så høyden kan jeg ikke svare på. Endret 11. juni 2006 av Zomb Lenke til kommentar
beddda Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Den skrues med 4 skruer gjennom hovedkortet.Ikke alle Socket A HK har disse hullene, så da er det fantasien som setter grenser... eg har denne blokken http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC21203 og den har ikke skruer/hull til å feste til hovedkortet. det fulgte bare med 4 fjører og 2 metallplater Lenke til kommentar
Zomb Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Les her: http://www.aquacomputer.de/download/AC_Anleitung20040127.pdf Side 12. Om du ikke forstår Tysk, hjelper nok bildene også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 bump Ingen som gidder å finne fram tommetokken og åpne kabinettet? 6285032[/snapback] Hva er problemet ditt? Har du ett HTPC kabinett? I tilfelle ja..så vet du jo høyden (i kabinett) Så sjekker du "itemlist" for MIST economy.. der står bl.a. dimensjonene på Cooltek pumpe/tank. Kan ikke tenke meg at ett trangt HTPC kabienett er egnet for vannkjølingsett som skal monteres inne i kabinett.. Til slikt er det nok Zalman Reserator, TT Sympony..Waterchill external og tilsvarende som er best (kun vannblokker inne i kassa).. Lenke til kommentar
BandAid Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Hva er problemet ditt? .............. 6297378[/snapback] Du ble irritert nå, skjønner jeg :!: Tror du virkelig ikke at jeg har sjekket? Høyden på pumpe/tank er oppgitt uten nipler, og i tillegg kommer slangebøy, så nei, det holder ikke å sjekke spesifikasjonene. Ekstern vannkjøling? Nei takk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Hva er problemet ditt? .............. 6297378[/snapback] Du ble irritert nå, skjønner jeg :!: Tror du virkelig ikke at jeg har sjekket? Høyden på pumpe/tank er oppgitt uten nipler, og i tillegg kommer slangebøy, så nei, det holder ikke å sjekke spesifikasjonene. Ekstern vannkjøling? Nei takk. 6305055[/snapback] Neida.. ikke irritert, bare litt "frech".. Jeg skal sjekke idag.. har pumpe/tank med nipler .. demontert.. (mener de "bygger" ca. 15mm i høyden). Det med slangebøy er litt verre å anslå.. Edit: Nippler bygger ca.25mm var det.. dvs. ca. 115mm totalt (høyde tank/pumpe). Med en "normal" bøy på slange blir det ca. 200mm høyde. Endret 14. juni 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
BandAid Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Takk for nyttig info. Altså, tank på 88 mm + nipler på 25 = 113 mm. Når slangebøyen kommer i tillegg her, blir det nok for trangt under lokket. Dermed har jeg et nytt spørsmål: Er albuer noen god løsning? Er kjent med at dette hindrer flow og stresser pumpa ekstra, men er det et "glem-det-prosjekt"? Skal albuene plugges rett på niplene, eller erstatte niplene? Hvor mye bygger evt. slike albuer i høyden? Mulig jeg må se meg etter en pumpe med slange ut/inn vertikalt og en tank til CD-brønnen eller noe, men vil jo utrede alle muligheter med Mist Economy først pga prisen. Har sett noen bilder med såkalt T-line i stedet for tank, men må en slik T-line fastmonteres vertikalt, eller kan den legges horisontalt når vannet først er på plass? Alle gode svar mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå