V?rbris Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Prøver og stille spørsmål her, burde kanskje ligget under nettverk. Problemet er at jeg i går sendte flere videofiler til min bror ca 8 stk i en email som ble på 421 mb. Fikk umiddelbart problemer med treg maskin, har diskfragmentert ofte, minst 2 ganger i uka, og ett minne på 1024 mb ( ca 990 mb ) til bruk. Problemet er at maskina ble umiddelbart tregere, har (prøvd) alt, slette kunne jeg ikke få til, åpne filene gikk heller ikke da outlook hadde begynt og sendt. Maskina har stått og sendt nå helt siden igår ettermiddag, blitt adskillig raskere igjen, får bla sendt dette, men hva kan jeg gjøre/kunne ha gjort for og stoppe/fjerne sendingen? Har nå mens jeg skriver fått beskjed om at 2 vanlige emailer ut har blitt sendt men ennå ikke denne på 421 mb. Er den for stor, burde ha vært forminsket. Hvordan får jeg denne store emailen fjernet fra utboksen, har som sagt prøvd ordinær sletting, å klippe ut for og legge i søppelkasse osv men ingenting går. Hva kan jeg gjøre noen som har løsninger? mvh ulfjoh01 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Slå av maskinen? Vil ikkje det stoppe sendinga? Videofiler på 412MB via e-post er ikkje heilt ideellt. Endret 9. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Måtte slå av maskina ( trekke kontakten ut ) flere ganger i går kveld da maskina hang seg opp, er blitt betydelig bedre nå, men får ikke slettet meldinga fra utboksen, det får og har jeg fått til med andre mindre meldinger. Fikk som sagt melding nå nettopp om at det var noe med server ( antagligvis var meldinga for stor ) slik at sendinga ikke ble fulført. Samtig ble 2 vanlige email som lå på vent sendt så det fungerer som det skal med ordinære emailer. Men som sagt vil jeg avbryte sendinga og får det ikke til. Ville det vært ett alternativ og slette de 8 opprinnelige videofiler? Isåfall må jeg brenne de først hvis jeg har ressurser til det, men syns det er ett dårlig alternativ, bør kunne gå an å avbryte denne store emailen 421 mb? Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Slå av maskinen? Vil ikkje det stoppe sendinga?Videofiler på 412MB via e-post er ikkje heilt ideellt. 6273186[/snapback] Har som sagt slått av maskinen flere ganger i går kveld ved og trekke ut kontakten siden den hang seg, dette var eneste mulighet for å slå den av. Men emailen ligger fortsatt i outboks og ingenting er løst med dette, den begynner å sende igjen, dvs sender ikke nå men er noe treg maskin. Ser at fullgod løsning er å få fjernet emailen helt, vet bare ikke hvordan da det ikke nytter med de ordinære løsninger. Med en slik stor email 421 mb har vel størrelse innboksen til mottager også noe å si? det samme med nettleverandør? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har du prøvd å kople ut internett? Forhåpentligvis vil då Outlook ikkje gå i sirup, den vil vel ikkje bruke så mykje ressursar på å sende ein e-post før den har kontrollert at det finnes ein nettilkopling? Det stemmer at mottakars innboks har noko å sei, for å ta Hotmail som eit eksempel, der har du maks 2MB per fil (trur det var 2). Gmail har vel 10MB. Hastigheten din opp har noko å sei sidan du skal levere fila ut og hastigheten ned til den du sender til som skal hente ned denne fila. Eg skal ikkje sei det for sikkert, men finnes det i heile tatt leverandørar der du får lov til å sende så store filer? Dei blir jo liggande på serveren til e-postleverandøren. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Har du prøvd å kople ut internett? Forhåpentligvis vil då Outlook ikkje gå i sirup, den vil vel ikkje bruke så mykje ressursar på å sende ein e-post før den har kontrollert at det finnes ein nettilkopling? Det stemmer at mottakars innboks har noko å sei, for å ta Hotmail som eit eksempel, der har du maks 2MB per fil (trur det var 2). Gmail har vel 10MB. Hastigheten din opp har noko å sei sidan du skal levere fila ut og hastigheten ned til den du sender til som skal hente ned denne fila. Eg skal ikkje sei det for sikkert, men finnes det i heile tatt leverandørar der du får lov til å sende så store filer? Dei blir jo liggande på serveren til e-postleverandøren. 6273447[/snapback] Bruker microsoft outlook, har snakket med ei databedrift her angående problemet og filene er alt for store, har prøvd og flyttet videofilene for om mulig det skulle hjelpe uten hell, skal prøve og koble ut internett og se om jeg får slettet utboksen da. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Tråden kan slettes har løst problemet ved og midlertidig flytte filer samt koble ut nettet, fikk da slettet denne store melding 421 mb ifra utboks. Takker for hjelp fra tidligere innlegger mvh ulfjoh01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå