josteinsen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Vel din erfaring er da konklusjon "ikke relevant" da du snakker om Inspiron 3800 som er en T Ford i denne sammenligning, og jeg fatter ikke hvorfor du kommer med dine råd i denne tråden i det hele tatt 6281060[/snapback] Det får bli din ensak. Jeg kommer med generellt råd mot Dell sine bærbare og det kan jeg gjøre akkurat som jeg vil med. Hvorfor du gidder å kommentere fatter jeg ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Grunnet vi snakker om en maskin som heter Dell XPS som ikke kan sammelignes med produktet du har erfaring med... Edit-Du kan ikke dømme alle Dell maskiner med din bakgrund som er gamle utgåtte produkter... Endret 10. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Søk litt rundt på nettet du så finner du fort ut at Dell ikke nødvendigis er like bra som endel folk her skal ha det til. Når jeg i tillegg legger til egne erfaringer med merket så får den eventuelle kjøper gjøre som han vil. Jeg ønsker å advare, og det er min fulle rett. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 (endret) Helt greit at du kan advare mot Dell sine produkter men du er faktisk alene om dette i denne tråden... Edit- Kanskje dette bør gi deg en pekepinn... Endret 10. juni 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tja ikke nødvendigvis. Kan fort hende at folk med dårlige Dell erfaringer ikke hopper inn pga topic. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Må bare få lov til å slenge meg på, og si at Dell sin Inspiron-serie historisk sett har luktet litt billig, mens de andre seriene virker å være en del mer påkostet og robuste, f.eks. Lattitude-serien. At Inspiron-serien har en del dårligere byggekvalitet enn de andre kan da også selgere hos Dell bekrefte for dere, så skjønner ikke at det skal bli så oppstuss av at noen sier det. Ellers er det vel bare å ta en søk på forumet for å finne erfaringer fra Dell *privatkunder* som har forsøkt å benytte seg av deres support/retursystem. Lenke til kommentar
dale Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 slenger meg på, etter en kjip toshiba, 2stk Acer ferrari 3200/3400 også et møte med en Dell XPS M170 må jeg si at ingen er i nærheten av Dell'en på byggekvalitet. Men det skulle bare mange mtp størrelsen. En skjerm som er litt over 1cm tykk er lettere å stive av enn en på 0,5cm.. Uansett bare positivt å si om XPS innenfor sjangeren desktoperstatter. Faktum at jeg nå skal bytte den ut med en ultra ultra portabel går på at den rett og slett ikke går ann å drasse på. Det er for mye styr og kødd. Og dårlig batteri kapasitet. Men sånn er det nå.. Asus S6F blir trolig min nye venn med en voldsom batterikapasitet og lav vekt.. Spill derimot må jeg se lenge etter. Men dette løser jeg med en rimelig stasjonær Gled deg til XPS'en din kommer, den gjør helt klart jobben som desktoperstatter! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Langt fra tull. Kvaliteten på de maskinene vi har hatt har absolutt vært kritikkverdig. At du opplever noe annet er helt greit og det stemmer sikkert, men de maskinene vi har hatt har vært skrøpelige. Stasjonære Dell maskiner og servere vet jeg ingenting om. 6279579[/snapback] Må være spesielle modeller. Har i likhet med andre her hatt 2 stk Dell bærbare Privat, den siste Inspiron 9300 og jeg kan ikke klage over byggekvaliteten på noen av dem. Jeg ville styrt unna både Toshibaen og Asusen av den enkle grunn at de er utstyrt med WXGA skjermer, på en 17" bør man har _minst_ WSXGA eller aller helst WUXGA, hvorfor enkelte produsenter slenger maskiner ut på markedet med 17" WXGA er uforståelig for meg med mindre pris er eneste argument.... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ta en titt i dagens Nettavisen og se hvordan dell maskinene blir satt sammen i ett forrykende tempo. Kanskje ikke så rart at det blir feil her og der. http://www.nettavisen.no/it/article661767.ece Jeg har forresten også hørt at Latitude serien er noe bedre uten at jeg kan bekrefte det. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Ta en titt i dagens Nettavisen og se hvordan dell maskinene blir satt sammen i ett forrykende tempo. Kanskje ikke så rart at det blir feil her og der. http://www.nettavisen.no/it/article661767.ece Jeg har forresten også hørt at Latitude serien er noe bedre uten at jeg kan bekrefte det. 6318669[/snapback] Hvordan tror du HP-ACER-IBM feks blir satt sammen? Kankje en professor som håndlager dem? Datamaskiner er er masseproduksjon uansett merke og nå syntes jeg virkelig du skal gi deg med skittkasting over et merke grunnet din personlige dårlige erfaring. Du har fått frem budskapet ditt så nå holder det og jeg tviler sterkt på at dette er interesant for de fleste her inne... Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 (endret) Ta en titt i dagens Nettavisen og se hvordan dell maskinene blir satt sammen i ett forrykende tempo. Kanskje ikke så rart at det blir feil her og der. http://www.nettavisen.no/it/article661767.ece Jeg har forresten også hørt at Latitude serien er noe bedre uten at jeg kan bekrefte det. 6318669[/snapback] Hvordan tror du HP-ACER-IBM feks blir satt sammen? Kankje en professor som håndlager dem? Datamaskiner er er masseproduksjon uansett merke og nå syntes jeg virkelig du skal gi deg med skittkasting over et merke grunnet din personlige dårlige erfaring. Du har fått frem budskapet ditt så nå holder det og jeg tviler sterkt på at dette er interesant for de fleste her inne... 6318935[/snapback] Hvis du ikke tåler det får du lå vær å lese da vettu jada jada. Faktisk lages ikke hp-acer-ibm på samme måten. De leveres testet i noen ferdige versjoner, og ikke med ett utall forskjellige kombinasjoner. Derfor blir det også mindre slark i konstruksjonene enn det er i Dell sine barebone løsninger. Endret 16. juni 2006 av josteinsen Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Blir bare dumt å diskutere med personer som har betemt seg for å være uenig uansett hva som blir skrevet så lykke til videre. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Blir bare dumt å diskutere med personer som har betemt seg for å være uenig uansett hva som blir skrevet så lykke til videre. 6319409[/snapback] ja ikkesant? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 OT: Ikke for å være frekk, men det kan se ut som om to like bedrevitende og kverulerende personer har funnet hverandre Jeg er litt enig med dere begge, dell har endel maskiner med utmerket byggekvalitet (eks XPS, i9300/9400), men og noen maskiner med temmelig dårlig byggekvalitet (dette gjelder mest billige modeller som i1150). Byggekvalitet blir uansett ganske subjektivt, det som en mener er bra kan ifølge en annen en være dårlig. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Stemmer nok bra det bamsemoms Har man først tatt i en skikkelig T-serie eller en annen maskin i det øvre skiktet merker man forskjell ned til inspiron maskinene. Selvsagt er det subjektivt fra min side, men det pågår akkurat nå en annen tråd her også med folk som sliter med 6400 maskiner Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Stemmer nok bra det bamsemoms Har man først tatt i en skikkelig T-serie eller en annen maskin i det øvre skiktet merker man forskjell ned til inspiron maskinene. Selvsagt er det subjektivt fra min side, men det pågår akkurat nå en annen tråd her også med folk som sliter med 6400 maskiner 6325597[/snapback] Har bare erfaringer med i6000 som jeg forstå ligner ganske mye, synes byggekvaliteten/kvalitetsfølelsen på den serien var helt ok, men ikke super. Det vil vell alltid være slik at en pleier å få det en betaler for, så å forvente kjempekvalitet på en dell til 4900 blir litt sjansespill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå