Gå til innhold

Asus, Dell eller Toshiba?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal få hjemme-pc av jobben min til ca 15.000 kroner.

Står mellom 3 modeller nå, hvem burde jeg velge?

Toshiba

Dell eller ASUS

 

Skal brukes til spilling for det meste  :D

6273055[/snapback]

 

Siden Dell'n her har det klart beste skjermkortet ville jeg gått for den. Men jeg ville ha tatt med 2Gb ram istedet for service.

Lenke til kommentar

Skal brukes til spill for det meste sier du.... Vel da er det Dell XPS som gjelder.

 

Toshibaen har langt fra noe fetere design en XPS syntes jeg, og du vil få et problem med fingermerker på en maskin som er lakkert i sort blank lakk :cry: (blir ikke så fet da...) ;)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Siden Dell'n her har det klart beste skjermkortet ville jeg gått for den. Men jeg ville ha tatt med 2Gb ram istedet for service.

6273112[/snapback]

 

Jeg ville heller tatt med det beste grafikkortet ...

6273142[/snapback]

 

Uhyre vittig. :)

Lenke til kommentar
Bærbare Dell maskiner har generellt sett ganske dårlig byggekvalitet. Vi har hatt trøbbel med samtlige på jobben. Ville nok valgt Asus

6273470[/snapback]

 

Dette er bare tull, jeg har en Dell 9400 idag og har hatt Dell 9300 samt ca 20 andre bærbare og byggekvaliteten til Dell er i høyeste klasse kontra mange andre merker...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

For det første, de som mener at Dell har elendig byggekvalitet, så er dette bare tull. At sånt vås skal få lov til å finne vei til slike foraer er helt håpløst. Det sier seg selv at en så stor produsent har feil og mangler på enkelte modeller, siden det lages veldig mange av disse, og sjansene for feil og mangler vil være der. Å si at en produsent som lager ti maskiner og har en med feil, kontra en med 10.000 maskiner og 100 med feil, har elendig byggekvalitet, viser bare at den som sier noe slik ikke har særlig god peiling på hva han/hun snakker om.

 

Dell er fint, jeg har selv hatt Dell og har sett hva som har skjedd siden jeg hadde et stort drog av en skrivebordserstatter. De har kraftige maskiner og god service. Toshiba har jeg desverre ingen erfaringer med, men har sett at de har noen kule design å fare med.

 

Var jeg deg, ville jeg kanskje ha valgt den med et godt skjermkort og nok RAM. Skjermkortet er temmelig kritisk om du skal spille med maskina og lar seg ikke så lett bytte ut, selv om det er modulbasert. De koster som regel skjorta...

 

Eneste jeg kan tipse deg om, hvis du ikke har hatt slike maskiner før, er at disse vil være STORE OG TUNGE. Det er ingenting du bærer frem og tilbake til kompiser flere dager i uka uten å pådra deg senskader :p

 

Kanskje du kan undersøke litt om støynivået til disse maskinene...? Jeg har hatt tre fire bærbare maskiner, og noen av de har bråket temmelig mye. Elitegroup maskina jeg hadde i sin tid har faktisk vært den som gikk mest stillegående. IBM'en jeg har nå er en fryd å bruke, men har litt høyere viftenivå, men ikke mer enn at jeg overlever det.

 

Lykke til! (og ikke stol blindt på alt vi andre sier, det som er viktig, er hva du mener om produktet. DU skal like det du kjøper :thumbup: )

Lenke til kommentar
Bærbare Dell maskiner har generellt sett ganske dårlig byggekvalitet. Vi har hatt trøbbel med samtlige på jobben. Ville nok valgt Asus

6273470[/snapback]

 

Hvilke problemer da? I vårt firma har vi en 20-30 Dell laptoper og har i løpet av 3 år aldri hatt problemer med disse.

 

Derimot har vi hatt trøbbel med samtlige 4 IBM Thinkpad maskiner og 1 HP.

Lenke til kommentar
Bærbare Dell maskiner har generellt sett ganske dårlig byggekvalitet. Vi har hatt trøbbel med samtlige på jobben. Ville nok valgt Asus

6273470[/snapback]

 

Hvilke problemer da? I vårt firma har vi en 20-30 Dell laptoper og har i løpet av 3 år aldri hatt problemer med disse.

 

Derimot har vi hatt trøbbel med samtlige 4 IBM Thinkpad maskiner og 1 HP.

6279740[/snapback]

 

XPS og andre litt dyrere dell-bærbare er vell heller kjent for god byggekvalitet. Jeg er imidlertid enig i at noen dell-modeller, feks i1150 som dama har og noen av de andre virkelig billige modellene ikke har allverdens byggekvalitet.

Lenke til kommentar

De beste maskinene vi har hatt er utvilsomt IBM Thinkpad maskiner i T serien. Dell maskinene vi desverre hadde en periode var Inspiron 3800 og ett par andre noe nyere maskiner som jeg ikke husker modellnummeret på.

 

Hva du opplever som håpløst andylove får du selv bestemme men det blåser jeg en ekstremt lang marsj i.

 

Har man brent seg fire ganger på samme produsent så holder man seg unna og kan selvsagt ikke anbefale disse når folk spør. Om kvaliten har endret seg siden da kommer anntakelig helt ann på hvem du spør.

Lenke til kommentar
De beste maskinene vi har hatt er utvilsomt IBM Thinkpad maskiner i T serien. Dell maskinene vi desverre hadde en periode var Inspiron 3800 og ett par andre noe nyere maskiner som jeg ikke husker modellnummeret på.

 

Hva du opplever som håpløst andylove får du selv bestemme men det blåser jeg en ekstremt lang marsj i.

 

Har man brent seg fire ganger på samme produsent så holder man seg unna og kan selvsagt ikke anbefale disse når folk spør. Om kvaliten har endret seg siden da kommer anntakelig helt ann på hvem du spør.

6280968[/snapback]

 

Vel din erfaring er da konklusjon "ikke relevant" da du snakker om Inspiron 3800 som er en T Ford i denne sammenligning, og jeg fatter ikke hvorfor du kommer med dine råd i denne tråden i det hele tatt :roll:

Lenke til kommentar
De beste maskinene vi har hatt er utvilsomt IBM Thinkpad maskiner i T serien. Dell maskinene vi desverre hadde en periode var Inspiron 3800 og ett par andre noe nyere maskiner som jeg ikke husker modellnummeret på.

 

 

Har opplevd det motsatte. Har gode erfaringer med Dell og veldig dårlige med IBM T40 - 43... (vi har et par hundre slike på jobben, og teknikerne til IBM får kjørt seg)

 

Så at du har en dårlig opplevelse med Dell er synd for deg, men ikke nødvendigvis relevant for andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...