Gå til innhold

Gabe Newel snakker om HL-film


Anbefalte innlegg

Det kan se ut som om at det må et jævvla bra manus til for at det skal skje, og bra er det!! Liker måten han ordlegger seg på:

 

Newell confirmed that several Half-Life movie scripts have been submitted for his approval, but said: "They all sucked. They're just bad movies - movies that shouldn't get made."

 

Spør du meg er Peter Jackson et god regissør-kandidat. Han kan håndtere så store oppgaver med stil.

 

Les her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Peter Jackson, kanskje akkompagnert av Stephen Spielberg.. Hadde blitt helt konge!

 

Men, det viser i alle fall at filmen som etterhvert kanskje kommer vil ha en viss kvalitet over seg, og ikke bare være en ny flopp slik som et par andre filmer har vært. Kjenner at jeg gleder meg litt allerede.. hehe

Lenke til kommentar

NEI! IKKE Steven Spielberg! Fyren var genial for 10 år siden, men i disse dager? P-Føy!

 

se bare på det makkverket han gjorde av AI.

 

men hvis mr Newell er så kritisk til manus som jeg håper og tror han er, samt ikke selger rettighetene til en viss mr. Boll, så tror jeg det kan bli bra.

Lenke til kommentar

Kunne vært morsom med en film om HL-universet, men tror kanskje de måtte gitt oss et nytt innblikk i historien fra andre synsvinkler en gjennom Gordon. Han skal jo liksom ikke snakke ;) Og man skal helst ikke se for mye av han heller, selv om det finnes en del skuespillere som hadde nok passet (utseendemessig ihvertfall). Var vel en tråd om det på forumet her om jeg ikke husker feil.

 

Kanskje en film på lijne med ekspansjonspakkene man så til HL1, altså en utfylling av historien istedet for helt nye hendelser som man ikke har spilt/kommer til å spille.

 

Men det kommer vel helt an på hvordan de vil gjøre det. Kjærlighetshistoriene som Valve visstnok misliker så sterkt i manusene er vel ikke like fjerne nå etter Episode One :p

Lenke til kommentar

Hvordan synes dere de burde gjøre ting? Hvordan burde de takle historien for eksempel?

 

Skulle ønske Valve var direkte involvert, gjerne at de stod for manus og var med som "konsulenter". Det ville gjort at filmen ble "riktig" så langt en filmatisering av en spillserie kan bli riktig, og det vil ville trolig gi et kvalitetsmessig løft siden Valve sjelden gjør noe uten kvalitet og mening bak det. Valve med Peter Jackson tror jeg hadde blitt en hit :)

Lenke til kommentar

jeg tenkte litt på at de kanskje kan lage en film, som tar for seg HL1 og 2 og eventuelt episode 1. ikke nøyaktig samme handling seff, den må jo tilpasses for film..

 

 

håper veldig sterkt at det kommer en BRA HL film etterhvert. imens så kan vi glede oss til Halo filmen som skal komme neste sommer, ryktene sier at den skal bli veldig bra. flinke folk som står bak den svjv.

Lenke til kommentar
Hva mener Gabe med det egentlig ? Dårlig ? Half-Life historiene suger jo passe hardt så det skal MYE til for at dette blir en suksess på film. Synes de er dårlige som spillhistorier også og det kreves 10x bedre manus til film.

6278984[/snapback]

 

er vesentlig bedre historie enn mange andre spill hvertfall. mye å bygge videre på. Doom har da blitt film, riktignok en dårlig en, og HL har da ca 1000 ganger mere historie enn doom.

 

 

jeg gleder meg ihvertfall til en eventuell film og håper den blir bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg synes nå egentlig Half-Life bør forbli et spill, da jeg tror Half-Life serien klarer å gi en mye mer cinematisk opplevelse enn noen film faktisk vil klare.

I tillegg er jo mye av tingen at Gordon aldri prater, og jeg har egentlig ikke lyst til å høre han gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Hva mener Gabe med det egentlig ? Dårlig ? Half-Life historiene suger jo passe hardt så det skal MYE til for at dette blir en suksess på film. Synes de er dårlige som spillhistorier også og det kreves 10x bedre manus til film.

6278984[/snapback]

Tydelig at du ikke har satt deg inn i hvor omfattende historien er. Ikke alt i spillet som blir matet til deg med teskje vet du.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor dere er så keene på at Peter Jackson skal regissere. LOTR-trilogien er god nok den, men Half-Life er noe helt annet. King Kong var jo kun en kjedelig effektorige uten egenart.

 

Half-Life må gjøres skittent, klaustrofobisk og intenst. Ikke noe barnevennlig eventyr-greier, men en katastrofefilm blottet for patriotisme, klisjeer og dårlig romanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...