frank_jarle Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 BTW: med hodetelefonene så hørte jeg lyden mest på venstre øre, vet ikke om lyden er mest på den siden eller om mitt høyre øre er noe "dårlig" ? 6282418[/snapback] Snu headsette så finner du ut det 6282551[/snapback] Gødd å kjipt...Tenkte aldri så langt i det hele tatt ..haha..ja slik kan det gå... Frankie Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Jøss over 400 nedlastninger, bra å lage en lyd som kan plage nordmenn i de tusen hjem . Denne kan ikke ødelegge ørene dine slik mange tror (Hørte læreren min si at den kunne ødelegge ørene fordi at den var så høy) Tror mange som vet lite om dette blader db og frekvens Lenke til kommentar
Jove Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Ubehagelig for min del. Minner meg om lyden jeg fikk i hodet etter å ha stått litt for nære noen diskanthøyttalere på en rockekonsert i dag. Liker ikke tv'er som lager lignende lyder. Spesielt når de "støyende" tv'ene viser lyse/hvite bilder blir det høy lyd. Husker spesielt i C64-tider da lyden pulserte veldig under loading av spill pga blinkende skjermbilde. Enkelte fjernsyn kan jeg lett si om de står av eller på, selv om lyden er på mute og jeg er i naborommet pga den høyfrekvente lyden. For en stund siden hørte jeg den samme lyden uttenfor her.. Lurte på hva det var for noe noen dager. Merket at det kom fra nabohus-garasjen. Traff naboen en dag og spurte hva nytt han hadde fått seg i garasjen. Han ble veldig overasket over at jeg viste om det: Han hadde kjøpt seg katte-skremmer som gikk på 220V. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Leste i en eller annen avis forleden at butikkeiere i storbritania bruker 'katteskremmere' til å holde kids borte fra butikkene sine. Voksne folk kunne ikke høre noen ting, mens ungdom som hang utenfor og skremte bort kunder holdt altså ikke ut særlig lenge. Andre steder har man spilt alt fra klassisk musikk til australsk 80-talls ballader for å skremme ungdom bort Endret 12. juni 2006 av Xenofil Lenke til kommentar
araziel Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Hehe, jeg gleder meg som en hund til jeg blir gammel nok til å ikke høre så høyt som det der. Naboen har en kattesak i garasjen, og når porten står åpen er det helvetes irriterende. I tillegg er det jo en haug el-utstyr som lager høyfrekvente lyder, bytta LCD skjermen min tre ganger for å få en som ikke peip Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Denne lyden må du ikke spille høyt på høytalere hvis du vil høre den. Spilte den høyt på 2stk dyre høytalere, for og høre lyden. Begge tweeterne ble sprengt=§ Cervin Vega =( Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Denne kan ikke ødelegge ørene dine slik mange tror (Hørte læreren min si at den kunne ødelegge ørene fordi at den var så høy) Tror mange som vet lite om dette blader db og frekvens 6282875[/snapback] Nå har det vel seg slik at frekvensen (og eksponeringstiden) er betydningsfull med tanke på hørselsskade. Endret 13. juni 2006 av C-angel Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) hvis du vil oppnå det samme er det bare å legge øret inntil en veggplate mens noen hamrer på den eller bruker en spikerpistol på den. 6275470[/snapback] Eventuelt ha øret 3 cm fra bjelken mens man hamrer inn bjelkesko med 4 toms spiker. Endret 14. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Den lyden var... mildt sagt j*vlig irriterende. Den skar seg inn i hodet som en diamantkniv. Hørte også TV'er inntil for ganske kort tid siden. Har riktignok en 100hz nå, men foreldrene mine har en 50hz som ikke irriterer meg lenger. Mulig nyere TV'er ikke lager så mye lyd uansett, men jeg er nok blitt eldre også (28 år). Lenke til kommentar
weebl Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 vet ikke om det er sagt før men de som er eldre har "stivere" trommehinner elns som gjør at øret ikke oppfatter lyden Lenke til kommentar
Jove Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Kjøpte meg vaskemaskin i går. Den har litt av den samme lyden på visse turtall på sentrifugeringen Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Den lyden var... mildt sagt j*vlig irriterende. Den skar seg inn i hodet som en diamantkniv. Hørte også TV'er inntil for ganske kort tid siden. Har riktignok en 100hz nå, men foreldrene mine har en 50hz som ikke irriterer meg lenger. Mulig nyere TV'er ikke lager så mye lyd uansett, men jeg er nok blitt eldre også (28 år). 6309400[/snapback] 50Hz 100Hz Noe slik? Endret 14. juni 2006 av Agressive Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Nå snakket jeg ikke om lydfrekvensen, men bildefrekvensen. TV'er kommer med to forskjellige bildefrekvenser. 50hz og 100hz. 50hz kan lage en veldig høyfrekvent lyd, mens 100hz sin lyd er alt for høyfrekvent. Hvilken hz lyden ligger på, vet jeg ikke, men nå snakket jeg altså om selve TV-systemet. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg visste det var snakk om bildefrekvensen. Legg merke til på slutten. Hadde ikke noe annet å gjøre, så jeg testet diverse lydfrekvenser for å prøve å finne en nogenlunde behaglig frekvens. Endret 14. juni 2006 av Agressive Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Det med lyd fra CRT-TVer er sykt irriterende. Jeg hører med engang om TVen hjemme står på eller ikke når jeg går inn døra, selv om den står på mute. Ingen andre i huset gjør det. Lenke til kommentar
edds Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg synes ikke den er så ille, men jeg tror jeg hører mer høyfrekvente lyder enn denne. Er det noen av dere som hører en lav, innmari høy lyd fra CRT Tver?Men heller ikke den er smertefull, bare plagsom. 6276909[/snapback] Helt enig med deg. Jeg hører også lyse, høyfrekvente lyder fra enkelte CRT TV'er. Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Ikke værre enn lyden fra TVen min som står på Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 liker ikke lyden, er 26 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå