Gå til innhold

Er dette en grusom lyd?


Anbefalte innlegg

BTW: med hodetelefonene så hørte jeg lyden mest på venstre øre, vet ikke om lyden er mest på den siden eller om mitt høyre øre er noe "dårlig" ?

6282418[/snapback]

 

Snu headsette så finner du ut det :D

6282551[/snapback]

 

 

Gødd å kjipt...Tenkte aldri så langt i det hele tatt :blush:

 

..haha..ja slik kan det gå...

 

Frankie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss over 400 nedlastninger, bra å lage en lyd som kan plage nordmenn i de tusen hjem :p:tease: . Denne kan ikke ødelegge ørene dine slik mange tror (Hørte læreren min si at den kunne ødelegge ørene fordi at den var så høy) Tror mange som vet lite om dette blader db og frekvens

Lenke til kommentar

Ubehagelig for min del. Minner meg om lyden jeg fikk i hodet etter å ha stått litt for nære noen diskanthøyttalere på en rockekonsert i dag.

 

Liker ikke tv'er som lager lignende lyder. Spesielt når de "støyende" tv'ene viser lyse/hvite bilder blir det høy lyd. Husker spesielt i C64-tider da lyden pulserte veldig under loading av spill pga blinkende skjermbilde.

 

Enkelte fjernsyn kan jeg lett si om de står av eller på, selv om lyden er på mute og jeg er i naborommet pga den høyfrekvente lyden.

 

For en stund siden hørte jeg den samme lyden uttenfor her.. Lurte på hva det var for noe noen dager. Merket at det kom fra nabohus-garasjen. Traff naboen en dag og spurte hva nytt han hadde fått seg i garasjen. Han ble veldig overasket over at jeg viste om det: Han hadde kjøpt seg katte-skremmer som gikk på 220V.

 

:p

Lenke til kommentar

Leste i en eller annen avis forleden at butikkeiere i storbritania bruker 'katteskremmere' til å holde kids borte fra butikkene sine. Voksne folk kunne ikke høre noen ting, mens ungdom som hang utenfor og skremte bort kunder holdt altså ikke ut særlig lenge.

Andre steder har man spilt alt fra klassisk musikk til australsk 80-talls ballader for å skremme ungdom bort :D

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Hehe, jeg gleder meg som en hund til jeg blir gammel nok til å ikke høre så høyt som det der. Naboen har en kattesak i garasjen, og når porten står åpen er det helvetes irriterende. I tillegg er det jo en haug el-utstyr som lager høyfrekvente lyder, bytta LCD skjermen min tre ganger for å få en som ikke peip ;)

Lenke til kommentar
Denne kan ikke ødelegge ørene dine slik mange tror (Hørte læreren min si at den kunne ødelegge ørene fordi at den var så høy) Tror mange som vet lite om dette blader db og frekvens

6282875[/snapback]

Nå har det vel seg slik at frekvensen (og eksponeringstiden) er betydningsfull med tanke på hørselsskade.

Endret av C-angel
Lenke til kommentar
hvis du vil oppnå det samme er det bare å legge øret inntil en veggplate mens noen hamrer på den eller bruker en spikerpistol på den.

6275470[/snapback]

Eventuelt ha øret 3 cm fra bjelken mens man hamrer inn bjelkesko med 4 toms spiker. :confused: Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Den lyden var... mildt sagt j*vlig irriterende. Den skar seg inn i hodet som en diamantkniv.

 

Hørte også TV'er inntil for ganske kort tid siden. Har riktignok en 100hz nå, men foreldrene mine har en 50hz som ikke irriterer meg lenger. Mulig nyere TV'er ikke lager så mye lyd uansett, men jeg er nok blitt eldre også (28 år).

Lenke til kommentar
Den lyden var... mildt sagt j*vlig irriterende. Den skar seg inn i hodet som en diamantkniv.

 

Hørte også TV'er inntil for ganske kort tid siden. Har riktignok en 100hz nå, men foreldrene mine har en 50hz som ikke irriterer meg lenger. Mulig nyere TV'er ikke lager så mye lyd uansett, men jeg er nok blitt eldre også (28 år).

6309400[/snapback]

 

50Hz

100Hz

 

Noe slik? :tease:

Endret av Agressive
Lenke til kommentar
Jeg synes ikke den er så ille, men jeg tror jeg hører mer høyfrekvente lyder enn denne. Er det noen av dere som hører en lav, innmari høy lyd fra CRT Tver?

Men heller ikke den er smertefull, bare plagsom.

6276909[/snapback]

 

Helt enig med deg. Jeg hører også lyse, høyfrekvente lyder fra enkelte CRT TV'er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...