Gå til innhold

Er dette en grusom lyd?


Anbefalte innlegg

Dette er lyden av kraftig øresus. Jeg har fått sånn øresus etter å ikke ha brukt hørselvern på jobb. Jeg jobber som tømrer, (jeg bygger hus og nei det heter ikke snekker)

hvis du vil oppnå det samme er det bare å legge øret inntil en veggplate mens noen hamrer på den eller bruker en spikerpistol på den.

 

Liten edit, susinga går som regel over etter noen minutter...

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner mest om øresus-lyd egentlig. Ikke "grusomt" å høre på, men jeg hade fort blitt mektig irritert over den lyden om jeg skulle hørt på den i lengre tid på f.eks. en arbeidsplass eller lignende.

 

Behagelig er det ihvertfall ikke.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Denne er morsom på et 4,5kw annlegg kan dere tro, spesielt på en ungdomsskole når det sitter elever utenfor aulaen der det nevnte annlegget er. Ble ikke noe populært det nei :D

 

Det virker så langt som om de fleste slutter å høre denne rundt 40.

 

Den høres ganske godt i klasserom med w800i, for den spiller så høyt.

 

Edit: Morsomt at det er 219 nedlastninger av denne lyden så langt :)

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Klarte fint å høyre den, var ikkje spesielt plagsom. I lengen ville den nok blitt det, men det blir dei fleste lydar.

 

Nettadapteret til min fars bærbare PC lager konstant ein høgfrekvent pipelyd, foreldrene mine har aldri høyrt den, mens eg må setje ei tvinge på adapteret for å fjerne den :p

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke den er så ille, men jeg tror jeg hører mer høyfrekvente lyder enn denne. Er det noen av dere som hører en lav, innmari høy lyd fra CRT Tver?

Men heller ikke den er smertefull, bare plagsom.

6276909[/snapback]

 

Skjermen min hadde en liten periode da den lagde en sånn lyd, men så gikk det over og nå hører man den abre hvis man har hodet helt inntil skjermen.

 

Har også opplevd den høyfrekvente lyden du snakker om zeph, men det var fra originale strømforsyninga i den stasjonære pce'en min (Står i den gamle pc'en som aldri er i bruk nå) :)

Lenke til kommentar

14000,6 hz.. Au. Siden ørene våre vanligvis ikke blir utsatt for så høye frekvenser, er vi ekstra følsomme for lyder som denne og dermed oppfattes de sterkere er andre lyder. Selv synes jeg den er ekkel og irriterende, men det er jo alle sinusbølger.... Hvis du ikke hører denne lyden bør du sjekke 1: høyttalerene dine :-P og 2: Hørselen din (med mindre du har rundet 50 år).

Lenke til kommentar

Det er lyden jeg hører til enhver tid.

Utrolig plagsom, spesielt når jeg skal legge meg.

Øresus er noe dritt.

Var hos legen i dag, vi fant ut at det er hjernen min det er noe galt med..

Så nå må jeg prøve å trene hjernen på å ikke oppfatte lyden.

 

Har hørt ofte på en mer høyfrekvent lyd på prøvebildeet hos SVT1 eller SVT2.

Den skjærer i ørene mine.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke den er så ille, men jeg tror jeg hører mer høyfrekvente lyder enn denne. Er det noen av dere som hører en lav, innmari høy lyd fra CRT Tver?

Men heller ikke den er smertefull, bare plagsom.

6276909[/snapback]

Den er utrolig irriterende. De fleste CRT-TVer kommer med en høyfrekvent lyd i tillegg.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke den er så ille, men jeg tror jeg hører mer høyfrekvente lyder enn denne. Er det noen av dere som hører en lav, innmari høy lyd fra CRT Tver?

Men heller ikke den er smertefull, bare plagsom.

6276909[/snapback]

Den er utrolig irriterende. De fleste CRT-TVer kommer med en høyfrekvent lyd i tillegg.

6278903[/snapback]

 

50-hz TV-er lager et pip på omtrent som det i denne tråden. 100hz TV-er lager et pip på det dobbelte som mennesker ikke hører.

Lenke til kommentar

Hørte lyden greit i de 15 første sekundene før den forsvant fort ut av "bilde". Jeg overlever nok men det var en irriterende lyd, noe som jeg ikke akkurat kunne tenkt å høre på hele tiden :)

 

Alder: 28

Kjønn: mann

 

Frankie

 

BTW: med hodetelefonene så hørte jeg lyden mest på venstre øre, vet ikke om lyden er mest på den siden eller om mitt høyre øre er noe "dårlig" ?

Lenke til kommentar
Hm.. hørte bare en litt mørk brumming.. syns ikke den var noe kjip i det hele tatt, litt slitsom i lengden kanskje, men fult levelig..

6282227[/snapback]

 

Da tror jeg faktisk ikke du hørte den, for som nevnt tidligere er den på 14khz. Den er litt skjærende på veldig høy tone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...