Gå til innhold

Hvordan punish-systemet fungerer

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt den oppfatning (og sikkert flere også) at dersom du blir punished for en teamkill, så får du ekstra fratrekk i poengsummen din. Jeg synes å huske i en av promoteringsfilmene som ble laget før BF2 ble sluppet, så kunne du risikere å få -8 dersom du teamkillet og ble punished. Det stemmer ikke. Du får kun fratrekk for selve teamkillet, mens punish kun er et virkemiddel for å få deg kicket fra serveren.

Sitat fra http://wiki.bf2s.com/stats/scoring-system:

The team kill punish system is there to aid in your removal from the server. Not to take your points away. If you team kill you will get -4 minimum regardless of whether you are punished or not. Each punish will count towards the maximum number that each player is alotted before they are kicked/banned.

Det er (gamle?) gode nyheter for meg. Jeg har alltid irritert meg over folk som punisher meg for ingen grunn. Nå er det ingen grunn til det. En kick eller to fra noen servere kan jeg alltids leve med. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er min erfaring også. Ingen flere minuspong ved punish.

Det er på en annen side mulig å få - 6 poeng for et teamkill, dersom du først får - 2 for teamdamage og deretter - 4 for teamkillet. Da må du vel ved første "trefning" ta mer enn 50% av helsen til medspilleren, for deretter å avslutte jobben i neste "trefning". :D

Lenke til kommentar
En kick eller to fra noen servere kan jeg alltids leve med.  :)

6272529[/snapback]

Men litt dårligere stats kan du IKKE leve med? ^^

Men jeg tror da det var -8 i noen av de forrige patchene, og at det ble fikset slik det er nå i noen av de nyere?

Lenke til kommentar
Men litt dårligere stats kan du IKKE leve med? ^^

6273753[/snapback]

Kverulant. :tease:

Og nei, jeg kan ikke leve med dårligere stats. Stats er mitt liv. Stats er meningen med livet. Også egnet som sjekketriks; "Hei søta, vil du bli med hjem å se statsen min?" :!:

Hvis teamkill var uforskyldt, som f.eks en imbisil kjører over miner jeg har lagt ut, selv med rødskalle-advarselet, og så punisher meg for teamkill, så er det irriterende at det skulle trekke meg ytterligere ned... noe det da ikke gjør.

Nå trenger jeg bare irritere meg over alle friendlies som kjører over minene mine. En ting er at jeg blir straffet for det, det andre er at de ble plassert der av taktiske årsaker.

Lenke til kommentar

Lurer mer på om noe rundt dette er endret i den siste patchen, i løpet av 3 dager har jeg fått rundt 8 teamkills, det eneste jeg da har gjort er å sitte i en anti-air _uten_ å skyte noen, plutselig haglet det inn 3x punish. (dette skjedde enda en gang senere)

Plutselig sto det og at jeg teamkillet en person som var på det motsatte laget (!), han ga meg forøvrig og punish.

Noen som kan forklare akkurat det der for meg? :)

Lenke til kommentar
Lurer mer på om noe rundt dette er endret i den siste patchen, i løpet av 3 dager har jeg fått rundt 8 teamkills, det eneste jeg da har gjort er å sitte i en anti-air _uten_ å skyte noen, plutselig haglet det inn 3x punish. (dette skjedde enda en gang senere)

Plutselig sto det og at jeg teamkillet en person som var på det motsatte laget (!), han ga meg forøvrig og punish.

6274434[/snapback]

BF2 er virkelig skummelt noen ganger :love: . Sikker på at du ikke hadde lagt ut en mine? Han som du teamkillet på det andre laget kan ha blitt autoswitchet når han døde.

Lenke til kommentar

6274434[/snapback]

En mulig grunn til dette er ''color bug'' en. Av og til står navnet til folk på laget ditt i rødt ( fiender kan også bli blå). Denne bugen får jeg ofte når jeg spiller på ''Moongamers'' serverene. :hmm: . Utrolig irriterende da du alltid blir TK'et av medsoldater fordi de tror at du er en fiende :thumbdown:

Endret av mattjin
Lenke til kommentar

6274434[/snapback]

Kom akkurat borti den samme greia. Ekstremt KJIPT! Og det tre ganger den samme runden. Det var på tv serv. wake2. Hvor skjedde det hos deg?

Lenke til kommentar
_Spesielt_ irriterende er det når man har et uhell og dreper en lagkamerat, så reviver han på 1/2s, så bestemmer han seg likevel for å punishe.. Sånt provoserer :mad:

6293815[/snapback]

helt enig!

en sak er at du får minuspoeng...men at han andre kisen får pluss poeng er helt forferdelig!! :hrm:

Lenke til kommentar
_Spesielt_ irriterende er det når man har et uhell og dreper en lagkamerat, så reviver han på 1/2s, så bestemmer han seg likevel for å punishe.. Sånt provoserer :mad:

6293815[/snapback]

helt enig!

en sak er at du får minuspoeng...men at han andre kisen får pluss poeng er helt forferdelig!! :hrm:

6380501[/snapback]

Han andre får ikke plusspoeng av å bli revivet.

Eller wtf mente du?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble nettopp punishet av en på andre laget etter at jeg kverka ham...

Sikta...rød tag kom opp...skjøt...drepte... Punished by Tha_Kreature.

Han var på det andre laget både før og etter den episoden... :hmm:

Har ikke spilt BF2 på en stund nå og har håpa på at slike bugs var historie... :hrm:

Lenke til kommentar

6293815[/snapback]

Litt forståelse for den faktisk, selv om jeg skjønner at det er kjipt også...

Har vært borti mang en medic som skyter deg i ryggen helt åpenbart og deretter reviver deg med en gang... Fryktelig irriterende når dette skjer flere ganger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...