Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes det noen billige ISP'er for bedrifter?

Anbefalte innlegg

Synes det er ufattelig irriterende at bare fordi ISP'en skal levere linjen til et firma, de levere alt mulig ekstra dill som domener, e-post, bedre support-telefonnummer, garantert oppetid+++. Jeg regner med at disse tingene er hovedårsaken til at prisen er minimum dobbel av hva prisen for samme linje til privat er.

Har jeg bruk for domener/oppetidsgaranti/support, så er jo det greit å betale ekstra for det, men er jo ufattelig irriterende å betale for dette når et privatabonnement hadde holdt i massevis!? :(

- Finnes det noen ISP'er som godtar "privatabonnementene" til bruk i bedrift?

- Finnes det noen ISP'er som har billige bedriftsabonnementer?

Har privat: 6000/600 til 500,-

2500/500 til 500 + mva, 24 måneders binding (:!:) og 1500 i etablering frister liksom ikke da.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke så verst det nei. IP-adresser til 40kr stk var heller ikke gale.

Men tittet kjapt i vilkårene og der var det faktisk ingenting som sa at bedrifter ikke kan bruke privatabonnement.

Men når jeg søkte på telefonnummeret (til en bedrift i samme bygning) fant de tydeligvis ut at det tilhørte bedrift og åpnet "bedrift-bestillingsskjema".

Men har aldri hørt om MTUlink før...

Hvilke andre ISP'er har vi, utenom NGT/Ventelo/MTULink/Tele2/Telenor?

Hmm... Sjekket NGT sine vilkår også, og stod egentlig ingenting der heller om at linjen ikke kan brukes i forbindelse med kommersiell virksomhet. Betyr det at dersom abonnementet bestilles av/kan knyttes til en person burde det gå greit? (f.eks. daglig leder i et enkeltpersonsforetak)

Hvis jeg sier at det er til bedrift når jeg bestiller vil de muligens rynke på nesen, men hvis det blir bestilt på en privatperson, og det ikke står noen restriksjoner i avtalen kan vel ikke det bli et problem?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Prisene på ADSL er da ikke så ille, men snakker du om symetriske linjer så koster det, f.eks 4000,- for en simpel 4 Mbit/s.

Det er detsverre ikke så veldig hard priskonkurranse på bedrift, de fleste finner det komfortabelt og legge seg litt lavere enn Telenor.

Lenke til kommentar
Prisene på ADSL er da ikke så ille

6272643[/snapback]

Synes det er ille å betale dobbelt så mye for akkurat samme linje, bare fordi den blir brukt i tilknytning til "kommersiell virksomhet"...

Eksempel fra Telenor:

Privat: ADSL (6000/500) Kr 499,- Etablering: 0,-

Bedrift: ADSL (6000/600) Kr 1362,- Etablering: 5625,- :!:

Tror muligens Telenor var et skrekkeksempel.

Lenke til kommentar
Var ikke så verst det nei. IP-adresser til 40kr stk var heller ikke gale.

Men tittet kjapt i vilkårene og der var det faktisk ingenting som sa at bedrifter ikke kan bruke privatabonnement.

Men når jeg søkte på telefonnummeret (til en bedrift i samme bygning) fant de tydeligvis ut at det tilhørte bedrift og åpnet "bedrift-bestillingsskjema".

Men har aldri hørt om MTUlink før...

...

6272584[/snapback]

Har du hørt om Kvalito?

MTUlink har kjøpt opp kvalito og har overtatt kundene til kvalito. Kvalito gikk konkurs for 1/2år siden. Så det er sikker grunnen til du ikke har hørt om MTUlink før =)

Jeg ringte til supporten dis og spurte om diverse priser osv. Tok ikke langetiden før jeg kom fram til supporten (ca. 1min). Spørsmålene som jeg stilte fikk jeg utfyllende svar og det var ganske supert. Jeg vurdere å bytte ut privat linje hjemme til bedrifts linje selv så takke være denne tråden så fant jeg noe billige isp. :thumbup:

EDIT: Tja, jeg med mine skriveleif :roll:

Endret av ZaLzIce
Lenke til kommentar

Hei,

har bestillt ADSL (privat) fra Telenor til en bedrift - de ville gjerne at vi bestillte bedriftsabonnementet men da jeg forklarte at vi ikke hadde bruk for noe mer en det de leverte i sitt 6Mbit privat abonnement fikk vi bestillt det.

Må innrømme at det dreier seg om et enkeltmannsforetak (ikke AS) men eieren, men det er på en ren firma adresse. Fungerer utmerket og kostnadene er greie.

Lenke til kommentar
Hei,

har bestillt ADSL (privat) fra Telenor til en bedrift - de ville gjerne at vi bestillte bedriftsabonnementet men da jeg forklarte at vi ikke hadde bruk for noe mer en det de leverte i sitt 6Mbit privat abonnement fikk vi bestillt det.

Må innrømme at det dreier seg om et enkeltmannsforetak (ikke AS) men eieren, men det er på en ren firma adresse. Fungerer utmerket og kostnadene er greie.

6283074[/snapback]

Hva ble kostnadene på? Hadde vært litt kjekt å sammeligne litt priser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...