Gå til innhold

Sync av Outlook mellom flere pcer

Anbefalte innlegg

Noen erfaring med software som lar deg synce feks. en laptop, pc1 og pc2 seg i mellom med outlook?

Bruker idag primært Outlook på arbeidstasjonen og webmail osv på laptop for å lese mail. Alt av notater som jeg ville lagt inn i outlook på kalender osv gjør jeg idag manuellt med wordfiler. Tungvindt og fort gjort å skrive over filer som du IKKE sjekket når var oppdatert sist.

Software som funket ala Microsoft Active Sync, men mellom pcer hadde vært det mest praktiske. Kjapt og enkelt, som mot pda'n min. Eneste kravet jeg har til software, jeg er villig til å betale, er at den er rask.

Jeg har sett på mysmartphone.no, men prisen og evnt funksjoner passer ikke meg. Jeg har feks. 5-6epost adresser som benyttes om hverandre og sjekkes hele tiden, gjerne med store vedlegg.

Har pr. idag kun outlook 2002(xp).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du villig til å betale er nok den beste løsningen å leie en Hosted Exchange løsning. Jeg  bruker www.mysmartphone.no og er ekstremt fornøyd. :)

6273026[/snapback]

Hvordan funker dette egentlig? Er du avhengig av nett for å få lest mailer du har fått, avtaler osv eller ligger dette lokalt for så å oppdateres når du kobler opp igjen? Ala hva fattern har på jobben, i litt mindre utgave(for å si det mildt).

Lenke til kommentar

Epost, kalender, oppgaver, notater, etc. blir liggende på serveren, og alle Outlook'er du kjører (samt PDAen din hvis den støtter det) blir synkronisert mot denne serveren. Innholdet blir lastet ned lokalt på til din PC.

Har du i tillegg Windows Mobile 5.0 på PDAen, så kan du benytte deg av Push Email. Jeg får e-post raskere på min Qtek 9100 enn inn i Outlook! ;)

En rett og slett genial løsning (synes jeg)! :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Jeg har 7 kontoer som jeg bruker daglig (har flere som jeg bruker i ny og ne). Det følger med én "pop3-sjekk" som henter ut mail fra en pop3-konto (denne hos www.onlymyemail.com). Resten har jeg satt opp til videresending til Exchange-adressen (dette fungerer med de fleste mailkontoer, iallfall online, Gmail og eventuelle andre mer eller mindre seriøse tilbydere). Bare grav litt i innstillingene dine, så bør du finne et felt der det står "Videresending"/"Forwarding" (eller tilsvarende).

Disse mail blir sortert på server-side regler (som du sikkert kjenner fra Outlook, bare at det skjer på serveren) og plassert i sine respektive mapper. F.eks. får jeg en mail til min frisurf-adresse, blir denne flyttet til mappen "Frisurf" på serveren. Når Outlook på PCen min synkroniserer, så henter den ned mail til sine respektive kataloger.

Flytter du eller kopierer en mappe med mail når du er hjemme, blir dette speilet over på serveren, og endringene blir så gjort på jobb-PCen din når du logger på den.

Å sjekke pop3-kontoer var min største bekymring da jeg gikk over til mysmartphone.no, men det viste seg å ikke være et problem i det heletatt. Du kan alltids prøve en måned gratis (jeg klarer meg seriøst ikke uten lenger). ;)

Mitt system er forholdsvis sinnrikt, da jeg benytter OnlyMyEmail.com som spamfilter i tillegg. Online-adressen og Frisurf-adressen min blir sjekket av OnlyMyEmail. To jobbmail-kontoer (fra jobb nr. 2) blir videresendt til OnlyMyEmail.com-adressen. OnlyMyEmail.com adressen blir sjekket (pop3) av Exchange-serveren (da OnlyMyEmail.com-adressen ikke støtter videresending for å unngå misbruk). Jobb nr. 1 blir vidersendt direkte til Exchange-adressen. Dette skjer også med to forskjellige kontoer fra mitt eget domene.

Alt dette blir sortert av serveren og lagt i sine kataloger. I Outlook har jeg så satt opp "virtuelle kontoer" slik at jeg også kan sende fra de forskjellige kontoene. Slik har jeg alltid sortert og systematisert epost uten spam. Samtidig som kalender, kontakter og oppgaver er tilgjengelig (og synkronisert) på alle PCer jeg bruker, på nett (Outlook Web Access) og på PDAen min.

Koster kanskje bittelitt, men det er verdt hver eneste krone. :)

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Takk for svar, eneste spørsmålet da er når jeg feks. mottar en til [email protected] og en til xxx@mitt domene.no

Vil jeg da kunne svare på mailen og det fremdeles står [email protected] eller xxx@mitt domene.no som epost jeg svarte/sender fra? Eller sender du fra en adresse feks. [email protected]?

Jeg må sjekke litt mer rundt hva jeg tror jeg kommer til å trenge av plass, brukes mye til media og da er det ofte store vedlegg som sendes og plass hos mysmartphone blir fort dyrt.

Ser riktignok fordelene med det også, trygg oppbevaring av mail, tilgjengelighet osv.

Lenke til kommentar
Takk for svar, eneste spørsmålet da er når jeg feks. mottar en til [email protected] og en til xxx@mitt domene.no. Vil jeg da kunne svare på mailen og det fremdeles står [email protected] eller xxx@mitt domene.no som epost jeg svarte/sender fra? Eller sender du fra en adresse feks. [email protected]?

6278827[/snapback]

Jeg har laget "virtuelle kontoer" i Outlook til alle mailkontoene jeg vil sende mail fra. Det går utmerket. :)

Jeg må sjekke litt mer rundt hva jeg tror jeg kommer til å trenge av plass, brukes mye til media og da er det ofte store vedlegg som sendes og plass hos mysmartphone blir fort dyrt. Ser riktignok fordelene med det også, trygg oppbevaring av mail, tilgjengelighet osv.

6278827[/snapback]

Det vil jo tross alt ta litt tid før du fyller opp 1 GB. Og når du har gjort det, så kan det fort være på tide å rydde litt. :p

Personlig har jeg begynt å fjerne store attachments fra e-poster fortløpende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...