Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei! Jeg har noen hundre bilder på minnekortet mitt nå, og trenger å tømme det... dvs brenne over på CD'er Hørte at det var noen spesielle CD-er man brukte til dette... Kan noen fortelle meg hva slags CD'er dette er, og hvor mye de koster? Har et kamera med 5mpxl, og har brukt maks oppløsning på de fleste bildene - Hvor mange bilder kan jeg regne med å få plass til pr CD? (sånn omtrentlig) Veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du kan bruke helt vanlige cd-r, dvd-r og dvd+r plater til dette, brenn som data. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Du kan bruke helt vanlige cd-r, dvd-r og dvd+r plater til dette, brenn som data. 6272315[/snapback] Hei! Ja, jeg vet det går an, men jeg forstod det som om det fantes en type cd som var sikrere? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Kvalitets plater er nok å anbefale men skal du ha skikkelig backup så er desverre ikke plater trygt uansett (holder kun så og så lenge, gammeldags fremkalling på papir er faktisk ennå den lengst varende løsninger og dette fås også gjort med bilder lagret på pc).. Du kan få en del nyttig info om kvalitet på plater i OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ssCtuqFq Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Det finnes spesielle, dyre cd'er som skal være sikrerer (og dermed er laget for backup). Aner ikke hvor mye de koster, eller hvem som selger dem. Lager heller ekstra kopier på vanlige dvd-plater. Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Denne er å anse som en av de aller beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå