DigitaL BlasteR Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvis du har svært liten/ingen kunnskap om emnet eller skikkelig gi-faen-holdning, får du vel i verste fall 1 i muntlig. 2 om du er heldig;) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hvorfor gjøre det så vanskelig? Det er bare å ikke møte opp. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Da må han vel gå opp til utsatt eksamen? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Nei da stryker man hvis man ikke har gyldig grunn. Pels: Tipper at mange som har kommet opp i norsk muntlig har slitt, hvertfall de som må tolke norrøne tekster Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Hmm, slik jeg forsto det på norsklæreren og klassekontakten vi hadde i fjor, var det max den første setninga i Trymskvida el. Var ikke snakk om mye som skulle tolkes. Videre var det ikke så viktig å vite så mye detaljert om kasusene i norrønt osv, men man måtte kunne forklare hvordan kasus-språk er forskjellig fra ordstillingsspråk osv. Hørtes greit ut slik han framstilte det, og han er en sånn lærer som sier så mye han kan for å hjelpe elevene. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Vi har 1 av 3 norrøne tekster som skal tolkes, dog kom jeg opp i skriftlig matteeksamen og slapp dermed unna norsk muntlig så akkurat det er jeg heller veldig fornøyd med (allmenn påbygg 20t) Lenke til kommentar
Unreal Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Norsklæreren vår har vert sensor i mange år, og sier at han aldri har strøket noen i norsk muntlig eksamen. Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Religionslæreren min fortalte at han strøk noen her en dag. Var en som virkelig var HELT blank. Til slutt spurte han bare: "kan du fortelle hvem jesus var, hvordan så han ut?".."neei, han va no snill da..og skjegg trur e.".. så for å gi han en OK sjanse til å få to da, spurte han.."kan du fortelle om noe du syntes var interessant i Religions boka".."'tenke lenge..nej, ikke egentli".. hehe, og en annen læreren snakket om, hadde trukket en lapp med oppgavene, hvor på han så leenge på lappen, så krøllet han den elegant sammen, la den på håndlfaten og knipset den vekk ) btw, tror dere trynefaktor har mye å si på muntlig? Klær, hilsing, osv? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 btw, tror dere trynefaktor har mye å si på muntlig? Klær, hilsing, osv? Bare å komme i vanlig klær og si "hei" og så si det du skal så går det greit. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Enig med Pels, tror dress og slips kan bli litt i overkant. Jeg har nå i alle fall alltid møtt opp i helt vanlige klær, rett-opp-hår og hilst helt vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå