Ronny M Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Etter det jeg har skjønt så er det funksjoner i Vista som krever at skjermkortet støtter Pixel Shader 2.0, så da trenger jeg et nytt kort. Hvilket vifteløse kort med denne støtten er det beste? Må være dvi og tv-ut. Endret 8. juni 2006 av Ronny M Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Noen som vet om dette kortet støtter Pixel Shader 2.0? Asus GeForce 6200 256MB DDR, N6200, AGP8X, TV-Out, DVI-I, Retail Lenke til kommentar
snarius Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Sjå her Endret 9. juni 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Takker! Men der står det Shader Model 3.0. Er det det samme som Pixel Shader eller? Endret 9. juni 2006 av Ronny M Lenke til kommentar
Løve Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Det er det samme ja, bare en nyere versjon. Men jeg kan selv anbelfale et Gainward 7600 GT SilentPipe II som er et vifteløst 7600 GT kort til [email protected] Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg vet ikke om et 6200 er så lurt. Jeg kan se for meg at det blir i tregeste laget. Men er det ikke litt tidlig å kjøpe skjermkort for Vista? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg vet ikke om et 6200 er så lurt. Jeg kan se for meg at det blir i tregeste laget. Jeg tror kanskje det holder for meg som ikke spiller noe særlig krevende spill. Det er vel ikke helt sjanseløst vel? Jeg hadde et gammelt Ti4200 tildligere som tok kvelden, og det holdt til mitt bruk egentlig. 6200 bør vel være litt sprekere? Men er det ikke litt tidlig å kjøpe skjermkort for Vista? Neida, Vista Beta 2 blei sluppet i går! Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg tenkte ikke på spill, men selve grensesnittet i Vista. Det krever jo en viss ytelse, ikke bare PS2.0. Og nei, 6200 er ikke nevneverdig sprekere enn Ti4200, heller omvendt (pga. 64-bit minnebuss). Endret 9. juni 2006 av EasyRaider Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg tenkte ikke på spill, men selve grensesnittet i Vista. Det krever jo en viss ytelse, ikke bare PS2.0. Og nei, 6200 er ikke nevneverdig sprekere enn Ti4200, heller omvendt (pga. 64-bit minnebuss). 6276929[/snapback] Okay. Jeg har ikke så veldig peiling på skjermkort, men en skulle jo ikke tro at det var nødvendig å ha de råeste korta bare for å få full utnyttellse av grensesnittet? Jeg kjørte forresten en test for å sjekke kompatibiliteten til maskina mi og da fikk jeg beskjed om at det kun var støtte for pixel shaders 2.0 som manglet for å kunne kjøre alt i Vista. Kortet som står i maskina nå er et Sapphire Radeon 9250. Så du mener det må kraftigere lut til for å kjøre Vista? Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Kan du ikke heller kjøpe et nyere kort og bytte ut kjøleren med en passiv kjøler? Endret 9. juni 2006 av odd2k Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Kan du ikke heller kjøpe et nyere kort og bytte ut kjøleren med en passiv kjøler? 6277343[/snapback] Joda, men det er jo et spørsmål om pris også da. Jeg har ikke lyst til å legge så veldig mye penger i et kort som nesten aldri blir brukt til spilling. Derfor tenkte jeg å kjøpe et billig kort som støtter pixel shader 2.0 for å få Vista til å se best mulig ut. Trodde ikke Vista krevde så mye mer av kortet jeg, men... Endret 9. juni 2006 av Ronny M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå