Gå til innhold

Hva gjorde DU 11/09/01

Lanka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var ute og skata på dagen og da var det noen som pratet om det. jeg tenkte: WTC? aldri hørt om. kan ikke være stort. så kom jeg hjem og spiste gryterett og da var det ekstrasending på radioen om det. jeg skjønte enda ikke hva det var. før jeg gikk opp og så på tv. da forsto jeg alvoret

Lenke til kommentar

Jeg var bare en liten drittunge (noe jeg fremdeles er igrunnen), var 8 år gammel. Jeg kom hjem fra skolen og fant søsteren min sittende og sløve foran TVen slik hun alltid gjorde da. Hun fortalte om det, og jeg skjønte igrunnen ganske lite. Det er en dag som nok aldri kommer til å bli glemt, akkurat som folk som opplevde Kennedy og slikt ikke glemmer det. Hver gang man hører datoen 11. september tenker man automatisk etter. Faktisk er det helt sykt.

Lenke til kommentar

Satt på med noen hjem fra basket trening så hørte vi på radioen at tårnene var truffet av fly. Så stakk jeg ned og skatet, så kom jeg hjem og vi skulle se på tv, men var jo om de tårnene på alle kanalene :( ble dårlig film på tv3 isteden...

Lenke til kommentar
forresten:

sjekk dette!

6272098[/snapback]

*snip*

6275057[/snapback]

Glemte forresten av:

Åpne Microsoft Word og gjør følgende:

1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.

2. Marker Q33 NY.

3. Gjør det om til størrelse 48.

4. Gjør om fonten du har til WINGDINGS

Q33NY? Hvilket fly var dette? I alle fall ikke et som kræsjet inn i WTC.

Skremmende!?

At noen kan ta dette oppkoket seriøst? Ja, veldig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkuratvært i byen og kjøpt meg parabolanlegg. På tur hjem ringte fattern meg og ba meg se på tv. Han var helt skjelven i stemmen, og fortalte hva som hadde skjedd. Da han fortalte det husker jeg at nakkehårene mine reiste seg, og jeg fikk en guffen følelse i hele kroppen.

Jeg ilte hjem og koblet opp anlegget (jeg tror ingen noengang har koblet opp et helt parabolanlegg så raskt som jeg gjorde den dagen. Jeg antar jeg brukte ca 10 minutter på hele greia), også ble jeg sittende å måpe foran CNN resten av dagen.

jeg husker følelsen ennå. Skikkelig ekkel følelse.

Lenke til kommentar

I midten av august, en snau måned tidligere, hadde jeg begynt på mitt første år på videregående og andre år på internat.

Satt i kantina og spiste middag da noen kom inn døra og fortalte om en alvorlig flyulykke i New York, og summingen gikk snart rundt bordene. Hev i meg resten av måltidet, løp ned til lobbyen og nærmeste TV, og så det andre flyet på direkten kjøre inn i det andre tårnet. Halvtimen etter ligger begge tårnene i grus, og det slår meg plutselig at min mor og stefar på dette tidspunktet er nettopp i New York på spesialtur i regi av Norsk Tipping, sistnevnte driver tippekiosk og er NT-kommisjonær.

Så fort dette slo meg hev jeg meg på telefonen og forsøkte mammas mobil, ikke svar å få. Prøvde stefars mobil, han svarte heller ikke. På dette tidspunktet var pulsen noe høyere, tankene går - naturlig nok. Prøvde i ren desperasjon hjemmenummeret, og der svarer mamma som om ingenting hadde skjedd. Turen var heldigvis blitt utsatt, og sjelden har det vært så godt å høre stemmen til mor. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...