Gå til innhold

Hva gjorde DU 11/09/01

Lanka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt på min daværende stampub og koste meg med en kaffe, da den ene bartenderen sa at det hadde styrtet et fly inn i WTC. Opp med storskjerm og på med CNN, og vi fulgte hele kaoset live fra like etter det første flyet styrtet. Tvilen om hvorvidt det var en ulykke forsvant kjapt, for å si det sånn. En av de særeste og mest tilfredsstillende dagene i mitt liv.

Lenke til kommentar

Jeg var kommet hjem fra (ungdoms)skolen og gått opp på rommet mitt for å _kose_ meg med tv.

Jeg tok min vanlige svitsjerunde og droppa innom CNN, der jeg så direktesendingen og skjønte fort at noe var alvorlig galt. Nyhetsankerne drev og oppsummerte det som hadde hendt for nye seere, da det andre flyet plutselig suste inn i tårnet det også. Fikk et mildt sjokk da ja.. det var surrealistisk..

Så jeg var nok en av sikkert veldig mange som satt og så live at det andre flyet traff..

Lenke til kommentar

Husker jeg gikk i 7. da og var på vei hjem fra skolen. Ble fortalt av de hjemme at "et fly har kræsja inn i en eller annen bygning". Fikk først lættis og tenkte at dette hørtes ut som en dårlig spøk, men så stirret jeg inn i skjermen resten av kvelden og dermed forstod at noe svært alvorlig hadde skjedd...

Lenke til kommentar

Hadde vært på konfirmasjonsmøte greier, sånn samtalegruppe. Blei henta av pappa rundt kl 4-5 tiden og da sa han at det hadde skjedd. Satt å så på tv resten av dagen da gitt. Var ganske "spennende" hvis jeg kan si det sånn, skjønte ikke helt hva som faktisk hadde skjedd før ett par uker senere. Naiv var jeg vel

Endret av kverna
Lenke til kommentar

Kom hjem fra skolen og hørte det var en flyveleder som hadde klurt til eller noe... Satt å så live da 2. flye traff... Det første jeg tenkte da var faktsik "Wow. Kult" Sprø ting å tenke, men det var nye nytt som ikke har vært gjort før. Og som gutt er det alltid kjekt med store eksplosjoner.

Lenke til kommentar
Ozelot; joda, men det skjer innenfor en viss tidsramme, dette er tross alt snart 5 år siden.

6272730[/snapback]

Jada. Det er 5 år siden, men det er det som gjør det så interessant. Spør du noen hva de gjorde f.eks 10.09.01 eller til og med på bursdagen deres dette året, så vil svaret sannsynligvis bli 'jeg husker ikke'. Denne tråden er derimot et bevis på at dette er noe de aller fleste husker.

Jeg satt forresten foran PC'n :whistle:

forresten:

sjekk dette!

6272098[/snapback]

Nå var jeg egentlig ganske skeptisk til å trykke meg inn på en piczo-side, og jeg håper de fleste ikke kan ta det der seriøst. Men det var så mye bullshit der at jeg har vanskeligheter med å la det gå ukommentert.

De "merklige sammentreffene" går ut på å finne tallet 11 i flere sammenhenger. Men bare det faktum at det er så mye de ikke finner '11' i, gjør at dette blir helt latterlig. Men også der de har funnet denne sammenhengen er det meste tydlig desperate forsøk på å finne det.

Eksempler:

4) George W Bush har 11 bokstaver

Det passet fint med den w'en der ja. Hva med George Walker Bush?

3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å ødelegge Twin Towers i 1993] har 11 letters

Jeg kan også finne den oversettelsen av navnet hans som passer meg best.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abdul_Basit_Karim

1) Total nummer av ofre på flyene som ble kræsjet 254

2 + 5 + 4 = 11

Så vidt jeg kan se var det 266 som døde som følge av at flyet de satt i kræsjet.

http://en.wikipedia.org/wiki/September_11%...acks#Fatalities

2 + 6 + 6 = 14?

5) Tragedien skjedde 11. septemmber, eller 9/11 som det også er kjent.

9 + 1 + 1 = 11

Greit nok.

Men...

3) Bombingen i Madrid skjedde 3/11/2004.

3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11

..Var årstallet plutselig viktig nå ja?

4) Tragedien i Madrid skjedde 911 dager etter Twin Towers tragedien

Dette var faktisk litt interessant. Bortsett fra at det er 912 dager etter da.

Og så kommer finalen som virkelig skal overbevise oss...:

Nå skjer noe som er veldig merkelig!:

Det mest kjente symbolet for USA, etter stjerner og striper, er ørnen. Følgende vers er tatt fra Islams mest hellige bok, Koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.

The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and lo, while some of the people trembled in despair still more rejoiced:

For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."

Det var vers nummer 9.11 av Koranen.

Virkelig overbevisende må jeg si. Særlig siden det virker som om man har fått en fjortenåring til å oversette dette.

Men uansett. Det var da en merkelig koran disse hadde. For i min koran ( http://www.koranen.no/ ) er 9.11 slik:

9.11 But (even so), if they repent, establish regular prayers, and practise regular charity,- they are your brethren in Faith: (thus) do We explain the Signs in detail, for those who understand.

Lenke til kommentar

Jeg var hjemme, holdt faktisk på å overføre et kassettopptak av en LP-plate, til MP3 siden jeg ikke hadde lang nok kabel til å nå inn i stua. Det var mamma som kom løpende inn og fortalte det, og vi ble sittende i 3 timer å se det live.

Pappa var i Stavanger den dagen, og måtte ta fly hjem til Oslo på kvelden.... Ikke den mest koslige ventetida det, akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...