Gå til innhold

Ny htpc, bråkete DVD-rom!

Anbefalte innlegg

Har anskaffet en nærmest lydløs htpc (mcubed hfx-kabinett, ingen vifter :) ) og er fornøyd med lydnivået på den til vanlig, som i praksis kun er harddisken.

DVD-brenneren som står i er en nec nd-3550. Når denne setter i gang og skal lese brytes stillheten ganske brutalt! Jeg må spille temmelig høy musikk for å overdøve bråket, og på filmer med stille partier blir det jo uansett tydelig...

Er det noen måte å senke lesehastigheten eller på annen måte senke støynivået på dvd-romen? I verste fall, er det andre dvd-brennere på markedet som har _betydelig_ lavere støynivå?

Detta jetfly-bråket er uholdbart :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

søk og du skal finne

Dette funket særskilt godt for meg. På 2-4x dvd lesing er det knapt hørbart. Jeg sleit med NEC sitt ND drev, dette bråker i utgangspunktet ganske mye og var i ferd med å kjøpe en mer stillegående bare for å få det litt roligere i htpcen. Men vips, der sparte jeg nesten 1k.

edit: for ordens skyld gikk jeg for løsningen med nero drive speed, av de mange forslagene jeg fikk.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar

Testa nero drivespeed, og den gjorde definitivt susen - på en fantastisk enkel måte :)

Startet programmte (Nero->verktøy->Nero drivespeed) og valgte riktig enhet fra drop-down lista, trykte "silent" og ok. Stort enklere blir det ikke :)

Takk for gode svar, og sorry at jeg ikke tenkte på å søke etter detta =\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...