oycob Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Har anskaffet en nærmest lydløs htpc (mcubed hfx-kabinett, ingen vifter ) og er fornøyd med lydnivået på den til vanlig, som i praksis kun er harddisken. DVD-brenneren som står i er en nec nd-3550. Når denne setter i gang og skal lese brytes stillheten ganske brutalt! Jeg må spille temmelig høy musikk for å overdøve bråket, og på filmer med stille partier blir det jo uansett tydelig... Er det noen måte å senke lesehastigheten eller på annen måte senke støynivået på dvd-romen? I verste fall, er det andre dvd-brennere på markedet som har _betydelig_ lavere støynivå? Detta jetfly-bråket er uholdbart Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 di fleste data dvd spillerne/ brennerne jeg har prøvd bråker masse samme gjelder cdrom/brennere . men det kan være det finnes noe software som stiller ned hastigheten , hvist du finner så si fra Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg ville sendt en PM til brukeren "OC-Freak" om akkurat dette, da han har veldig god peiling innen slikt.. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) søk og du skal finne Dette funket særskilt godt for meg. På 2-4x dvd lesing er det knapt hørbart. Jeg sleit med NEC sitt ND drev, dette bråker i utgangspunktet ganske mye og var i ferd med å kjøpe en mer stillegående bare for å få det litt roligere i htpcen. Men vips, der sparte jeg nesten 1k. edit: for ordens skyld gikk jeg for løsningen med nero drive speed, av de mange forslagene jeg fikk. Endret 9. juni 2006 av Spr0cket Lenke til kommentar
oycob Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Testa nero drivespeed, og den gjorde definitivt susen - på en fantastisk enkel måte Startet programmte (Nero->verktøy->Nero drivespeed) og valgte riktig enhet fra drop-down lista, trykte "silent" og ok. Stort enklere blir det ikke Takk for gode svar, og sorry at jeg ikke tenkte på å søke etter detta =\ Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 flott at du fikk det til. jeg satt med samme følelse selv etter at jeg fant ut av det, så latterlig enkelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå