Ustedalen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Prøver meg nå på å lage en nettside. Den kommer sannsyneligvis ikke til å være endelig, men jeg lager den for å få prøvd meg litt. Hovedplanen med at jeg faktisk lærer meg HTML og CSS-koding er at jeg skal ha en blogg på siden, i tillegg til galleri. Derfor lurer jeg da på hva jeg skal gjøre for at bloggen blir vist på fremsiden, som for eksempel her. Hvordan skal jeg gjøre dette? Og hvilken blogg er best? Wordpress, cutenews eller noe annet? Takk for hjelp EDIT: Jeg har kommet såpass lang på egenhånd at jeg forstår hvordan jeg skal få til dette, og jeg har lastet opp cutenews på nettsiden min. Men når jeg skal konfiguere siden, får jeg denne meldingen: Warning: fopen(./data/users.db.php): failed to open stream: Permission denied in C:\Inetpub\vhosts\ustedalen.com\httpdocs\cutenews\inc\install.mdu on line 222Sorry but installer can not write to file ./data/users.db.php, please check if file exist and if it is properly CHMOD`ed Det som er problemet er at jeg faktisk har CHMODet den. Jeg har gått inn i smartftp, høyreklikket på filene, CHMOD og skrivd inn 777. Etter jeg har gjort det, dukker denne meldingen opp i loggen: [00:50:07] SITE CHMOD 777 users.db.php[00:50:08] 500 'SITE CHMOD 777 users.db.php': command not understood Hva i alle dager må jeg gjøre? Endret 8. juni 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Gjorde du dette? 3) Now You must CHMOD the the directory cutenews/data/ and all files and folders under the data/ directory must be also chmod'ed to 777. Prøv feks FIlezilla e.l hvis ikke smartftp greier å endre på CHMOD Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Om du bruker en av "dagens moderne FTP-klienter" er det vel bare å høyreklikke på fila og velge CHMOD Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Det funkerte ikke med smartftp, men derimot FIlezilla tok dette ganske lett. Rart at ikke SmartFTP tok det Vel, uansett så har jeg fått til bloggen nå Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Det funkerte ikke med smartftp, men derimot FIlezilla tok dette ganske lett.Rart at ikke SmartFTP tok det Vel, uansett så har jeg fått til bloggen nå 6273566[/snapback] Det er bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå