Gå til innhold

Kjøp av båtstereo

Anbefalte innlegg

Har tenkt å montere et stereoanlegg i båten, og da på et separat batteri. Har sett litt på JBL sine 6*9 elementer, og de virker som noen av de bedre på markedet. Min tanke var å ha 4 slike, men det vil jo neppe en Sony CDX-F50M klare bra. Derfor vurderer jeg å gå veien om en 4-kanals forsterker. Ser at JBL har en til 1800 kr.

Det jeg da lurer på er om en slik forsterker vil tåle å være i båt, og at den ikke går til helvete pga sjøluft eller no?

1118320902395.jpg

JBL_GTO4060_h3.jpg

JBL_MS9200_h1.jpg

Endret av moestue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil være det viktigaste du må tenke på ja. På sjøen er det ikkje berre kondens, men saltholdig kondens, dette kan ta knekken på utstyret rimelig kjapt om det ikkje er godt nok innkapsla.

Korleis har du tenkt å lade batteriet?

CD-Spelaren er jo konstruert for sjøen, men det er ikkje forsterkar eller høgtalarar, dei må du kapsle inn så godt du kan.

Lenke til kommentar
Det vil være det viktigaste du må tenke på ja. På sjøen er det ikkje berre kondens, men saltholdig kondens, dette kan ta knekken på utstyret rimelig kjapt om det ikkje er godt nok innkapsla.

Korleis har du tenkt å lade batteriet?

CD-Spelaren er jo konstruert for sjøen, men det er ikkje forsterkar eller høgtalarar, dei må du kapsle inn så godt du kan.

6271683[/snapback]

Har en kompis med seilbåt som har litt erfaring med batterier og sånn. Han sa jeg burde montere et ekstra batteri og no splitter saker, slik at startbatteriet alltid er fulladet.

De høyttalerene fra JBL skal vel tåle vann, kondens og alt det der?

For å ikke dra diskusjonen for langt.. vil en slik Sony båtstereo klare å drive 4 stk 6*9 elementer? Finnes det maritime effektforsterkere? Og en slik kapsel... hvor kan jeg få tak i det?

:w00t:

Lenke til kommentar
Det vil ikke kunne dra det bra, nei.

Men, trenger du 4 stk. 6*9"  ?

Om du finner noe lettdrevent så driver kanskje spilleren 2-4 høyttalere greit om du ikke er veldig kresen på lyd osv. og ikke skal drive med DbDrag på sjøen.

6273514[/snapback]

Er snakk om en åpen moderne engelsk "snekke". Hadde nå tenkt meg skikkelig lyd da.. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...