The Norwegian Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Bank dem gul og blå til du får ja? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Din kropp, du bestemmer. Sysser mi skulle ta å pierce leppa si, et år siden tror jeg det var. ho er født i 90. Ho tok den på skolen, da ei veninne av henne stakk ei nål gjennom leppa hennes... og satte i en slik piercering. Foreldrene mine hadde først sagt nei, men de ble ikke noe spess sure. Og nå er det helt ok lissom... Hvis de også fortsetter å nekte på at du skal ha den lenge, og uansett hva du gjør, så bare ta den. De vil kanskje bli sinte med en gang, men det vil ikke være langvarig. Og de godtar det. Det er jo trossalt din kropp det gjelder. Du har jo lissom ikke begynt å røyke... Hvis du ikke røyker, så kan du jo stille de et ultimatum, Enten så får du piercering, ellers så starter du å røyke Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg å en veninne tok piercing på en kompis av meg (han var 14 da) Tok nede i øret, oppe i øret, og i øyenbrynet.. og foreldrene ble bare litt sur i noen timer så var alt ok Tok selv oppe i øret, og mamma flippa litt.. men så fikk jeg svær betennelse og måtte ta ut.. vurderer å ta oppe i øyenbrynet, men spørs hvordan hun da reagerer.. jaja Endret 9. juni 2006 av complexity Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Det er vel ikke noe problem å bade i saltvann med nypierca leppe. det renser vel bare bedre vil jeg tro. Tok selv piercing i øyenbrynet uten å spørre foreldre da jeg var 16 og reaksjonen til mamma var: "Du kunne jo spurt, så kunne jeg spandert på ordentlig studio" Og ja. piercingen kan ta's ut og inn når du vil etter noen uker. hender at jeg bytter min 2-3 ganger om dagen. kan også gå uten en uke eller to og sette den inn etterpå. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, døde fisker, alger, bleier og bensin er gode greier å få i et sår. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, døde fisker, alger, bleier og bensin er gode greier å få i et sår. 6276521[/snapback] var det kloakken han skulle svømme i? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Saltvann, som du selv nevnte. Det er ikke sterilt fysiologisk saltvann folk bader i. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Saltvann, som du selv nevnte. Det er ikke sterilt fysiologisk saltvann folk bader i. 6276552[/snapback] neinei, men da er det vel ikke bedre i ferskvann? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, døde fisker, alger, bleier og bensin er gode greier å få i et sår. 6276521[/snapback] lol Lenke til kommentar
Gjest medlem-87354 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hehe.. Mine foreldre ville heller ikke at jeg skulle ta piercing, og sa de kom til å rive den ut dersom jeg fikk meg en.. Jeg gav blanke f*en i det, og skaffet meg en i tunga. Da jeg kom hjem og viste den til dem, bare lo de litt og var imponert Råd til deg: blås i hva dine kjære foreldre sier. Er ikke så mye de kan gjøre når du først har tatt den. *Det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse* Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 jepp , det må ligge sømmelig grunn til rett for og sparke noen , og det skal da være sikklig grunn , som at du bruker dop på jobbe , ikke kommer på jobben . det er nesten umulig og si opp folk i norge , det er så mange lover som beskytter en ansatt . 6271667[/snapback] Hvis fotobutikken mener at ring i leppe ikke passer med imagen de ønsker, kan de selvsagt si opp personen. Å tro noe annet er veldig naivt. Det kan derfor være en idé å spørre hva lederen i fotobutikken synes. Og forresten; ring i leppa? Det ser ikke bra ut. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Når jeg jobbet på TGI Friday's fikk vi beskjed om at vi måtte ha caps på hvis vi hadde farget hår, og hvis vi hadde tatoveringer eller pierceringer måtte de dekkes til/tas ut. 6274938[/snapback] sånt provoserer meg!! at folk kan finne slikt støtende er for meg egentli helt uakseptabelt! INGEN har noe med hvordan andre folk ser ut... Hvis man tatoverer et opp-ned kors i ansiktet synes jeg ingen burde bry seg om det. Lenke til kommentar
Flemmingss Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 sjønner ikke hborfor dette skal være noe problem. så og si alle jenter (og noen gutter) har for eksempel percing i øret, hvorfor ikke li leppa? hv du blir lei av det så bare fjern den. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Når jeg jobbet på TGI Friday's fikk vi beskjed om at vi måtte ha caps på hvis vi hadde farget hår, og hvis vi hadde tatoveringer eller pierceringer måtte de dekkes til/tas ut. 6274938[/snapback] sånt provoserer meg!! at folk kan finne slikt støtende er for meg egentli helt uakseptabelt! INGEN har noe med hvordan andre folk ser ut... Hvis man tatoverer et opp-ned kors i ansiktet synes jeg ingen burde bry seg om det. 6278157[/snapback] Selvsagt tar TGIF hensyn til hvordan de ansatte ser ut? Tror du mange kunder gidder å komme hvis de ansatte ser ut som noen retarderte klovner? Man må ta hensyn til arbeidsgivers retningslinjer når man jobber et sted. Start for deg selv - så kan du se ut som du vil. Edit: fixed quote. Endret 9. juni 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Martindani Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Når jeg jobbet på TGI Friday's fikk vi beskjed om at vi måtte ha caps på hvis vi hadde farget hår, og hvis vi hadde tatoveringer eller pierceringer måtte de dekkes til/tas ut. 6274938[/snapback] sånt provoserer meg!! at folk kan finne slikt støtende er for meg egentli helt uakseptabelt! INGEN har noe med hvordan andre folk ser ut... Hvis man tatoverer et opp-ned kors i ansiktet synes jeg ingen burde bry seg om det. 6278157[/snapback] Selvsagt tar TGIF hensyn til hvordan de ansatte ser ut? Tror du mange kunder gidder å komme hvis de ansatte ser ut som noen retarderte klovner? Man må ta hensyn til arbeidsgivers retningslinjer når man jobber et sted. Start for deg selv - så kan du se ut som du vil. Edit: fixed quote. 6278193[/snapback] Ser man ut som en retardert klovn hvis man har piercing/tatovering ? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 6278193[/snapback] Ser man ut som en retardert klovn hvis man har piercing/tatovering ? 6278402[/snapback] Ikke nødvendigvis. . I ekstreme tilfeller, kanskje. Hadde bare lyst til å legge litt kraft i setningen.. Men som sagt: Arbeidsgiver kan utmerket godt si opp folk dersom de mener at personen er til ulempe for bedriften. Derfor kan det være lurt å høre med arbeidsgiver hvis man har en jobb man har lyst til å beholde. Kanskje fotobutikk-duden til og med synes det er helt OK, og setter pris på at man spør først? Mange arbeidsplasser kan det jo også være en fordel å se litt 'freaka' ut, for den del. Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Det med at det er din kropp og du bestemmer, er jo sant i bunn og grunn, men akkurat i dette tilfellet kan man ikke bare ignorere andre faktorer som eventuelt måtte spille inn. Det er litt naivt å tro at ingen bryr seg eller har noe med hvordan du ser ut. Spesielt når det gjelder dine foreldre, som jeg tror og håper vil det beste for deg Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Er ganske normalt i f.eks. statene å ha strenge regler mtp. piercinger og tatoveringer, særlig i mer seriøse jobber. En jeg kjenner, i bedriften han jobber i, er det strenge retningslinjer på hva slags klær han kan møte opp på jobb med også. Det er en kontorjobb. Såkalt business casual. Ingen jeans, ingen emblemer/logoer, ingen piercinger, tatoveringer, and so on. Dere som mener at arbeidsgiver ikke har noe med hvordan du besmykker og/eller kler deg selv på jobb, bør ta en reality check. De har alt med det å gjøre, iom. du er et ansikt utad for de. Om hvordan du kler deg jager vekk potensielle faste/lojale kunder, så sier det seg selv at du ligger dårlig an. Og til trådstarter, selvom du har lyst å være kul, og fæl med foreldrene dine, så er det (mest sannsynlig) deres penger du bruker på dette(?). Du kommer ikke akkurat til å bli skadelidende om du venter til du kan bestemme selv. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Tja, han skriver jo at han jobber i en fotoforretning, så det er ikke urimelig å anta at han betaler selv. Ellers er jeg helt enig, man er bedriftens ansikt utad, og da er det arbeidsgiverens fulle rett å bestemme om synlige piercinger og tatoveringer er tillatt. Det er fremdeles mennesker som mener at en bit metall forandrer ens egnethet til å gjøre den aktuelle jobben, og grinete kunder er dårlig for inntekten. Men, jeg tviler dog på at man får sparken, med mindre det står noe om arbeidsantrekk i kontrakten. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 En liten piercing i leppen har nok ikke så mye å si, men jeg ville hørt med arbeidsgiver først. Noen arbeidsgivere er gammeldagse og tollererer knapt ring i øret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå