Gå til innhold

Hvordan få lov av foreldre å ta Piercing?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tattoveringer er såpass vanlige idag, så tror ikke noen sperrer opp øynene eller får anfall pga. en liten tattovering. Ei heller en piercing i leppen. Kjenner mange selgere som har armene fulle av tattoveringer. Hvis sjefen synes det er et problem kan man gå med langermet skjorte, jakke eller genser på jobb.

Piercingen kan du jo ta ut og inn alt etter om du er på jobb eller ikke. Eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar

Ganske trangsynte foreldre du har.

Bare og fortelle dem hva som er hva.

- Det er 16 år for å ta piercing i leppa. Du er 16. (Født i 89 antar jeg)

- Det er dine penger.

- Du kan IKKE få sparken for å gå med noe sånt på jobb. Det finnes så mange lover som beskytter ansatte at det er sykt.

- Om du ikke vil ha den lengre, tar du den ut, såret gror.

Også legger du på til slutt at det er din kropp og den skal du faen meg gjøre som du vil med.

Gjør det. Som noen andre fint sa, så er det lettere og få tilgivelse enn tillatelse :p

Lenke til kommentar

Tviler egentlig sterkt på de fleste arbeidsgivere bryr seg noe særlig om en piercing/tattoo lengre. Det finnes såklart "gammeldagse" arbeidsgivere som vil se på dette, men for min del virker det som om folka her på forumet har mer gammeldagse meninger om dette. Ikke ansette en pers. pga ei firfisle i nakken? Sier fint lite om en person så kanskje du nettopp tapte den mest kvalifiserte arbeidstakeren for den aktuelle jobben.

Til trådstarter:

Du er 16 år, gammel nok til å ta piercingen. Gjør som du vil. Skal du tenke på hva foreldrene dine vil hele tida kommer du mest sannsynlig til å få et utrolig kjedelig liv.

Du kan forresten ikke få sparken på grunnlag av en piercing ;)

Endret av Icywiz
Lenke til kommentar

Vel, hva det gjelder jobb, så skal ikke en piercing være noe særlig problem om du står på bakrommet og fremkaller bilder dag ut og dag inn. Om du derimot snakker med kunder, er det en viss mulighet for at noen av dem vil reagere som dine foreldre, og er det noe arbeidsgivere er lite begeistret for, så er det sure kunder.

Dette er gjerne en fordel å få avklart med arbeidsgiver før du tar piercingen. Jeg ser ingen grunn til at det skulle være et problem, om du bor i Oslo er ikke akkurat piercinger et sjeldent syn.

Foreldre, derimot, er en helt annen ting. Juridisk sett er det ingenting som hindrer deg, men om det er dem som sørger for tak over hodet og mat på bordet, så kan de fint gjøre ting vanskelig om de ønsker så. Det er dessverre få magiske ord du kan si for å få dem til å forandre mening, liker man ikke piercinger, liker man ikke piercinger.

Lenke til kommentar

forelde er forpliktet til og gi deg mat og husrom , med mindre det ligger spesielle grunlag til det

er ikke akurat som di kan kaste deg på gata , men du kan få husarest , noe jeg som jævelunge aldrig klarte , og jeg vokste opp besteforeldrene min , og de er ikke akkurat moderne

Lenke til kommentar

fikk hvist ikke sove jeg:P hmm ,jeg står altså i kassa i denne butikken.. men det er vel bare å prøve seg frem? er det for mange missfornøyde kunder kan jeg jo bare ta den ut igjen...

så jeg burde egentlig bare gjøre det? og om det skulle bli FOR mye problemer så tar jeg den bare ut igjen?

men en ting til Psilocybe: hvordan er det med nypiercet leppe og å bade i sjøen om sommeren? lurte på å ta det i sommerferien?

og kunne noen gitt meg et konkret eksempel på en lov som sier jeg ikke kan bli sparka pga piercingen?

Lenke til kommentar

Jeg fikk de samme trusselene anngående Monroe piercingen min (liten diamant over leppen). De gjorde ingen ting. Dessuten fikk jeg nettop en jobb som turist guide på en buss, ett av de strengeste yrkene anngående dresskoder ol. De nevnte den ikke en gang.

Lenke til kommentar

Hehe, tok min uten å si ifra hjemme først. De ble overraska, men jeg hadde jo allerede tatt, så det var ikke så mye de kunne si. Dra den ut kommer nok foreldrene dine neppe å gjøre lell. Jobben mister du garantert ikke. Jeg står i kassa på en dagligvarebutikk for tiden, og de eneste kommentarene jeg har fått, har vært fra småunger som lurer på hvorfor jeg i alle dager har en ring i øyenbrynet ;) Jeg angrer litt på at jeg tok piercingen med tanke på framtidige jobber, men det fine: Blir det et problem, tar jeg den ut. Verre med tatoveringer. Skal man først ha en, kan det være lurt å ta den på et litt anonymt sted. På overarma, på leggen eller noe. Der hvor folk ikke ser med en gang.

Og, ja, 16 års grense for å ta piercing, np :)

Endret av ivarnyland
Lenke til kommentar
Hehe, tok min uten å si ifra hjemme først. De ble overraska, men jeg hadde jo allerede tatt, så det var ikke så mye de kunne si. Dra den ut kommer nok foreldrene dine neppe å gjøre lell. Jobben mister du garantert ikke. Jeg angrer litt på at jeg tok piercingen med tanke på framtidige jobber, men det fine: Blir det et problem, tar jeg den ut. Verre med tatoveringer. Skal man først ha en, kan det være lurt å ta den på et litt anonymt sted. På overarma, på leggen eller noe. Der hvor folk ikke ser med en gang.

6272156[/snapback]

De aller fleste kropsdeler kan man dekke til når man er på jobb. Hvis man går i genser kan man fint ha tattoveringer over hele armene og ryggen uten å "plage" noen.

Lenke til kommentar
De aller fleste kropsdeler kan man dekke til når man er på jobb. Hvis man går i genser kan man fint ha tattoveringer over hele armene og ryggen uten å "plage" noen.

6272162[/snapback]

Sant, så sant. Men det kan jo være en ting å tenke over sånn til framtiden uansett :)

Lenke til kommentar
Hehe, tok min uten å si ifra hjemme først. De ble overraska, men jeg hadde jo allerede tatt, så det var ikke så mye de kunne si. Dra den ut kommer nok foreldrene dine neppe å gjøre lell. Jobben mister du garantert ikke. Jeg står i kassa på en dagligvarebutikk for tiden, og de eneste kommentarene jeg har fått, har vært fra småunger som lurer på hvorfor jeg i alle dager har en ring i øyenbrynet ;) Jeg angrer litt på at jeg tok piercingen med tanke på framtidige jobber, men det fine: Blir det et problem, tar jeg den ut. Verre med tatoveringer. Skal man først ha en, kan det være lurt å ta den på et litt anonymt sted. På overarma, på leggen eller noe. Der hvor folk ikke ser med en gang.

6272156[/snapback]

hehe jeg planlegger og ta meg flere tatiser , den jeg har er for liten , kunne tengt meg noe som han i form dusk til dawen :D

hehe og jeg kørte buss fortiden , og det var streng dress kode , men ingen sa noe på hvodan man var på håret , og sånne ting ,for arbeids giver har ikke noe med det .

klart image har endel og si hvist man tenker og stige i gradene på jobben , men tviler du tenker på det nå fortiden .

og uasett det kan se tøft ut med en vell plasert piercing .

Lenke til kommentar
hmm, jeg skal se nærmere på postene i morra nå må jeg sove. men takk for alle svar.

Kan ikke ta ut piercingen hele tiden tror jeg..

6271915[/snapback]

i begynelsen må den være inne hele tiden så den kan danne seg hud rund , men senere er det ikke noe problem og ha den ute over en arbeidsdag og sånt

Lenke til kommentar
Jeg fikk de samme trusselene anngående Monroe piercingen min (liten diamant over leppen). De gjorde ingen ting. Dessuten fikk jeg nettop en jobb som turist guide på en buss, ett av de strengeste yrkene anngående dresskoder ol. De nevnte den ikke en gang.

6272154[/snapback]

Monroepiercinger er ikke så fremtredene som en ring i leppa da.

Lenke til kommentar

Takker så uendelig mye for alle svar ble veldig posetivt overasket :) men jeg bare quoter meg selv jeg...:

hvordan er det med nypiercet leppe og å bade i sjøen om sommeren? lurte på å ta det i sommerferien?

og kunne noen gitt meg et konkret eksempel på en lov som sier jeg ikke kan bli sparka pga piercingen?

6272126[/snapback]

Lenke til kommentar
Vel altså mener du at jeg blir pælma ut av fotobutikken om jeg har en liten ring i leppa? er ikke akkurat snakk om noen ting som burde støte noen slik som jeg egentlig mer mener "firfisla i nakken" gjør. En kan dessuten fjerne piercingen og såret i leppa vil gro relativt godt.

Slik jeg har forstått det er det 16 års grense på å ta piercing i leppa. På den annen side kan jo foreldre nekte deg det meste i dette land.

Kan jo alltids ta piercingen og la dem klikke etterpå men saken er at jeg egentlig har lyst til å "få lov" å ta den.

6271512[/snapback]

Edith: Dreit meg loddrett ut, og sletter svaret :tease:

Tja, du burde jo gi det litt tid slik at du ikke får infeksjon i såret.

Så vent før du bader, til det har grodd skikkelig :thumbup:

Endret av Reloader
Lenke til kommentar
Det er en grunn til at piercinger og særlig tatoveringer går under navnet "Everlasting Job-Stopper".

6271682[/snapback]

Vokalisten i Dimmu Borgir jobbet jo i leketøysbutikk. Armene hans er dekket av tatoveringer:P

6271814[/snapback]

Når jeg jobbet på TGI Friday's fikk vi beskjed om at vi måtte ha caps på hvis vi hadde farget hår, og hvis vi hadde tatoveringer eller pierceringer måtte de dekkes til/tas ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...