kristoffer1989 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Saken er at jeg i nå sånn halveis i 2 måneder og veldig veldig i 1 måned har hatt lyst på piercing. Nærmere bestemt ring på venstre side i leppa... Jeg nevnte det for foreldrene mine i dag og sa det slikt det var nemlig at om jeg til høsten eller om en 2 måneders tid fortsatt har like lyst på det som jeg har hatt den siste måneden skulle jeg ta det. Det skulle være på Pin Point i Oslo og det koster 600 kroner... Da jeg sa dette fikk jeg meg virkelig en overaskelse. Begge mine foreldre ble fly forbannede og sa at om jeg gjorde dette kom de til å klippe den av. Så lenge jeg bodde i deres hus skulle jeg ikke ha noen Piercing for det var det værste de visste om. Hvordan i all verden skal jeg få forklart mine gammeldagse foreldre at det ikke er så ille med piercing? Da snakket også om at jeg kom til å miste jobben.. jobber i en fotobutikk... regner ikke med det men det er ikke veldig sannsynlig at jeg mister den vel? Håper på god tilbakemelding:) Hilsen Kristoffer... psilocybe? Endret 8. juni 2006 av kristoffer1989 Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Kan jo bare spør sjefen din om det er ok, så kan de ikke si noe på akkurat det da. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 hvis du tar det er det jo VELDIG tvilsomt at de klipper den av (selv om de sier det.) de vil mest sansynelig bli sure den første tiden til de blir vandt til den.. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 akkurat det med jobben regner jeg med går bra men det skader ikke å spørre så kan de ikke si noe nei.. det har ihvertfall dukket opp EN ting. Naboen vår som også er blitt god venn av oss er innen PPT i skolen med andre ord dit alle som har problemer med barna og slikt går. Tenkte vi kunne ta en privat prat med henne rett og slett fordi hun er nøytral til saken og sikkert vil skjønne mye mer av hvordan jeg har det. Tusen takk for svar på så kort tid håper på fler. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg forstår dine foreldre godt, men er også enig med deg. Dagens foreldre er veldig gammeldagse. Når det gjelder det med å miste jobben så skal jeg prøve å forklare litt rundt dette: Jeg har jævla lyst på tatovering, men fant for en stund siden ut at jeg ikke skal skaffe meg det likevell. Grunnen er at jobbmessig fremtid kan bremses/hemmes fordi at tatoveringer kan virke støtende på kunder, arbeidsgiver og forskjellige kulturer. Hadde jeg vært en arbeidsgiver som skulle gi en person en serviceplass ville jeg heller valgt en person uten "firfirsla i nakken". Dette sier seg selv. Overtale dine foreldre.. tja.. du kan vel dra en historie om at du har dårlig selvbilde og tror du vil føle deg bedre med ring i leppa, uten at jeg tror at foreldrene dine går "fem på". Om du er under 18 har du ikke lov til dette uten foreldres samtykke, men retten er på din side hvis du er over 18 år. Slik jeg ser på situasjonen så har du allerede støtet foreldrene dine, om de lett støtes er en annen sak... Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 jeg bare quoter nemi jeg . det er letter og få tilgivelse en tilatelse Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Vel altså mener du at jeg blir pælma ut av fotobutikken om jeg har en liten ring i leppa? er ikke akkurat snakk om noen ting som burde støte noen slik som jeg egentlig mer mener "firfisla i nakken" gjør. En kan dessuten fjerne piercingen og såret i leppa vil gro relativt godt. Slik jeg har forstått det er det 16 års grense på å ta piercing i leppa. På den annen side kan jo foreldre nekte deg det meste i dette land. Kan jo alltids ta piercingen og la dem klikke etterpå men saken er at jeg egentlig har lyst til å "få lov" å ta den. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Jeg sier ikke at du blir pælma ut av butikken, men det vil følge med et lite minus: at det er for kult. Skjønner du hva jeg mener? Om jeg er ute etter å ansette en person og har valget mellom en nøytral eller en kul kar så vil jeg faktisk ansette den nøytrale. Jeg vet ikke hvordan du kan få det til å høres ut som at du virkelig vil ha den ringen i leppa. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 du kan ikke få sparke av denn grunnen . Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 jeg bare quoter nemi jeg . det er letter og få tilgivelse en tilatelse 6271481[/snapback] Var vel ikke Nemi som sa det først? Men uansett kan du ikke gjøre dette uten fake leg eller foreldres tillatelse. I mine øyne virker de ganske trangsynte når de sier du kan få sparken for noe sånt, det er overhodet ikke oppsigelsesgrunn god nok. De er bare desperate fordi de ikke har noen andre gode argumenter enn at de ikke liker det. Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 du kan ikke få sparke av denn grunnen . 6271615[/snapback] sikker? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Du er over 16. Ta piercingen. Aleine er den ikke nok til å gi deg sparken, og hvis sjefen misliker det kan du bare ta den ut igjen. Si til mor og far at de skal være glad for at du bruker pengene på piercing og ikke dop. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 jeg bare quoter nemi jeg . det er letter og få tilgivelse en tilatelse 6271481[/snapback] Var vel ikke Nemi som sa det først? Men uansett kan du ikke gjøre dette uten fake leg eller foreldres tillatelse. I mine øyne virker de ganske trangsynte når de sier du kan få sparken for noe sånt, det er overhodet ikke oppsigelsesgrunn god nok. De er bare desperate fordi de ikke har noen andre gode argumenter enn at de ikke liker det. 6271621[/snapback] ingen peiling , leste det i en stripe der du kan ikke få sparke av denn grunnen . 6271615[/snapback] sikker? 6271622[/snapback] jepp , det må ligge sømmelig grunn til rett for og sparke noen , og det skal da være sikklig grunn , som at du bruker dop på jobbe , ikke kommer på jobben . det er nesten umulig og si opp folk i norge , det er så mange lover som beskytter en ansatt . Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Spør hvorfor du ikke får lov, og du får sikkert et helt håpløst svar. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er en grunn til at piercinger og særlig tatoveringer går under navnet "Everlasting Job-Stopper". Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er en grunn til at piercinger og særlig tatoveringer går under navnet "Everlasting Job-Stopper". 6271682[/snapback] Har ikke Psilo jobb kanskje? Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 men det er jo 16 års grense på piercing i leppa? Link Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 16 år for å ta i leppen. Så bare kjør på. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er en grunn til at piercinger og særlig tatoveringer går under navnet "Everlasting Job-Stopper". 6271682[/snapback] det har jeg aldrig hørt noe og , og hvist du ser litt i butikker så er det ikke et uvanlig syn heller . Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er ikke verre enn å ta den bort hvis det ser teit ut, så jeg ser ikke større problemer enn at du kan komme til å ha sløst vekk noen hundrelapper hvis du angrer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå