Gå til innhold

Simpelt spørsmål ang. CSS (Tror jeg)

Anbefalte innlegg

Sitter å prøver å komme i gang, men det var litt flere små-problemer en jeg trodde.

Tett under overskrifetn vil jeg ha 3 kolonner, med midtstilt tekst. noe lignende det du kan se på den gammeldagse siden min.

1. jeg får bare linjene under hverandere.

2. jeg lurer på css-delen for å få til "gjøre om til startside(som funker i flere nettlesere enn ie) og legg til i favoritter.

3. Det blir så stort mellomrom mellom overskriften og den neste linjen... :hmm:

4. Jeg vil at innholdet skal være konstant, uavhengig av hvor stort vinduet er..

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

home.no.net var nede akkurat da jeg prøvde,så har ikke fått sett på de 3 kolonnene du ønsker. Derfor svarer jeg på spm 2:

Det finnes ingen universal "sett som startside", "lagre bokmerke". I noen nettlesere kan man bruke javascript for å få dette til å fungere. Men det er langt fra de fleste som støtter dette.

Litt av grunnen til det er at ei nettside ikke skal kunne ta kontroll over nettleseren. Selv om en del javascript er lagd slik at brukeren må først trykke på link, for så å velge "ja" for å få lagret et bokmerke/startside, er det ikke noe problem å lage script hvor brukeren ikke har denne kontrollen. Derfor: skriv heller med liten skrift: "legg siden gjerne til som bokmerke" eller noe i den duren... Forresten: hvor ofte endrer du startsiden? Hvor strort er egentlig behovet til verdens nettsurfere for å endre startside..?

Lenke til kommentar
home.no.net var nede akkurat da jeg prøvde,så har ikke fått sett på de 3 kolonnene du ønsker. Derfor svarer jeg på spm 2:

Det finnes ingen universal "sett som startside", "lagre bokmerke". I noen nettlesere kan man bruke javascript for å få dette til å fungere. Men det er langt fra de fleste som støtter dette.

Litt av grunnen til det er at ei nettside ikke skal kunne ta kontroll over nettleseren. Selv om en del javascript er lagd slik at brukeren må først trykke på link, for så å velge "ja" for å få lagret et bokmerke/startside, er det ikke noe problem å lage script hvor brukeren ikke har denne kontrollen. Derfor: skriv heller med liten skrift: "legg siden gjerne til som bokmerke" eller noe i den duren... Forresten: hvor ofte endrer du startsiden? Hvor strort er egentlig behovet til verdens nettsurfere for å endre startside..?

6271346[/snapback]

Hehe...neida...prøver ikke å erobre verden med mitt nettsted, men liker å ha ting ordentlig. Gjør dette bare for morro skyld og egen interesse. Den startsiden jeg bruker nå (Med tabeller og skit), er faktisk veldig praktisk for meg, og jeg har jo klart å lure en del bekjente til å brue den :-)

Lenke til kommentar
vell jeg ser 6 kolonner med menyen (uten menyen blir det 5) så jeg lurer litt på hva du mener med de 3 kolonnene, resten er blitt forklart ganske bra over.

6271589[/snapback]

Det der var bare et eksempel, men jeg bygger siden opp fra nytt. Jeg tenkte på den linjen med "ip, startside, favoritter, dato".

Når jeg prøver å lage det, kommer de bare under hverandere. tror jeg må ha dette med standard t-skje :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...