Gå til innhold

Hvor mye strømforsyning?

CCola

Anbefalte innlegg

Hvor mye strømforsyning trenger jeg til ett gammel nVidia 5900 256MB ?

Når jeg starter maskinen med kortet kommer det opp enn beskjed at skjermkortet trenger mer strøm..

Kortet er til en gammel maskin, som har ei 200W strømforsyning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du kopla til den ekstra straumkontakten på kortet? Så vidt eg kan sjå på bileta av eit 5900 på Google så har det ein straumkontakt du må kople til.

Sjå oppe til høgre på dette biletet:

http://www.gamepc.com/images/labs/rev-3x5900u-bfgcardLG.jpg

6271157[/snapback]

Har det ja.. Men syntes det var litt rart at maskinen starter i det hele tatt når det er for lite strøm, eller?

Lenke til kommentar
Kor står denne meldingen forresten?

Maskina trekker faktisk ganske mykje under oppstarten.

Kva anna maskinvare har du i den, kanskje du har mulighet for å kople frå harddisk, CD-Rom eller liknande?

6271232[/snapback]

Meldinga står i begynnelsen når jeg starter Windows ja..

Eneste jeg har mulighet til å koble ut er enn floppy-disk, og det har jeg gjort. Men det hjalp ikke mye.

Så spørsmålet er; er ikke det ett såpass gammelt skjermkort, som ikke trenger noe stor strømforsyning..?

Lenke til kommentar
Denne nettsiden:http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp kan regne ut hvor mye strøm systemet ditt og forskjellig slags utstyr bruker

6271828[/snapback]

Men den tar ikke høyde for hvor mye som trekkes fra hver linje. Med gammel PSU er det sannsynlig at +12V leverer for lite.

6272636[/snapback]

Kan du utdype det med linje og +12 V? Nytt for meg..

Hvis man har to optiske stasjoner eller 2 hardisker trekker det mye strøm ekstra. Man kan isåfall prøve å klare seg med en for å spare strøm.

250W PSU var veldig vanlig for 4,5,6,7 år siden så det får man sikkert tak i for en billig penge hvis man setter inn en annonse på bruktmarked.no eller noe..

Hvis du setter opp en detaljert liste på utstyret i maskinen kan det nok være lettere å komme med forslag..

Endret av Tor79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...