Gå til innhold

Albatron GF4 4200 128DDR TV +DVI

Damodred

Anbefalte innlegg

Heisann..

Jeg er ganske dum når det gjelder pcer. MEN har lært noe i den siste tiden. Jeg elsker å spille og driver en del med digital data, både i jobb og fritid.

HAr fått meg en ny pc, men lurer på et lite spørsmål.

Hvilke drivere trenger jeg til skjermkortet mitt? Er det forskjll på drivere til de forskjellige gf4 4200 kortene?

Jeg har dette kortet. Eller lettere sagt, jeg får det kortet i posten i morgen. Da må jeg vel søke etter drivere. Er det samme hvilke jeg bruker? Er det forresten vanskelig å putte i kortet. Håper ikke det :smile:

Albatron GF4 TI 4200 128DDR med TV-Out og DVI.

Bruker 8 Layers PCB tilsvarende som er brukt på TI 4600 Chipset.3.3ns BGA DDR RAM ..sjekk ut kortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger nVidias Detonator-drivere. De finnes i offisiell utgave på nVidias hjemmeside, men jeg vil anbefale å bruke uoffisielle drivere, da disse ofte gir langt bedre ytelser. Selv bruker jeg Detonator 40.71 på mitt gf4, og dette er de beste driverne jeg har vært borti til mitt kort. Du kan finne uoffisielle drivere f. eks hos Guru 3D.

Jeg ser at det nå har kommet ut 40.72-drivere også. Disse er sikkert enda bedre enn 40.71, men jeg har ikke testet dem ennå.

Et meget godt program som kan brukes til bl. a. klokking, er PowerStrip. Det kan du også finne hos Guru 3D og mange andre steder.

Du trenger ikke mer kjøling for å overklokke, men med mer kjøling får du logisk nok kaldere komponenter, og dermed større overklokkingspotensiale.

Lykke til! :smile:

Lenke til kommentar

Takk. Jeg skal se på det når ejg får kortet..

Grunnen til dette er at jeg hadde en pc jeg sendte til reperasjon men fikk en ny tilbake. De rotet den bort. Det virker som butikken ikke vil gi meg dette kortet allikevel, men at jeg vil få det samme som jeg hadde. Et Radeon 8500le kort. Håper ikke det, det funka ikke til Neverwinters night. Det bare klikka. Umulig å finne drivere som fungerte... :sad:

Er det et mye dårligere kort forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...