kyrsjo Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Heisann jeg har ett problem..Jeg satte opp den gamle og dårlige maskinen min med clarkconnect, men har insett at det er ikke det jeg vil ha. (Heller bruke windows eller Ubuntu), MEN jeg har ett problem! Hver gang jeg starter maskinen hopper den rett over i clarkconnect boot screen, og jeg får ikke mulighet for å boote fra windows/ubuntu cden! Dette er den GAMMEL IBM maskin, som jeg tror ble bygget før BIOS sin tid eller no, fordi jeg har ikke mulighet i "F1" menyen til å velge hva som skal starte først, slik jeg har på denne pcen jeg sitter på nå! PLEASE! HJELP MEG! 6270768[/snapback] Heh. BIOS har vært tilstede på pc'r siden de fleste av oss her ble født Tviler på at den maskina er såååå gammel *bump* Indeed it does! Jeg VET at cden funker på andre maskiner. Altså. Jeg har ubuntu inne og det funker, men det er ikke det jeg vil ha! Jeg vil ha windows (XP eller vista), men pcen NEKTER BLANKT å boote windows cder! Den kommer fint inn på linuxcder (som er brent) men ikke ORGINALE "skinnede" XP cder! HELP! 6334363[/snapback] Du. Maskina virker, windows virker ikke. Ta kontakt med disse du: http://support.microsoft.com/ Det står sikkert et telefonnummer på pakka du fikk windowscd'n i. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Hm.. Plutselig ble det ett linux problem igjen.. Har nå snakket med M$ og funnet ut at det er fordi windows ikke har noen partisjoner å boote på at den ikke vil starte cden. Jeg må altså få slettet partisjonene og formatere dem til windows! Men hvordan i svarte skal jeg få gjort det? Jeg kan jo faktisk ikke slette den linuxpartisjonen mens jeg er logget på i ubuntu! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Høres udugelig idiotisk ut - hvordan skulle det vært mulig å installere windows på en ny maskin dersom windows forlagte å være installert på maskinen for å kunne installeres?!? Ring de folka igjen og ikke bare si "njaa... njaaa..." - forlang noen svar. Du har betalt for produktet, da kan du forlange at det funker - det er MS sitt ansvar. Bah. Sitter og "krangler" med mathworks (igjen) fordi aktiverings-helvetet deres har klikka - igjen... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Har nå snakket med M$ og funnet ut at det er fordi windows ikke har noen partisjoner å boote på at den ikke vil starte cden.Haha! Høres ut som om noen ler bak ryggen din! Ja, selvsagt er det ikke en Windows-partisjon å boote når ikke den vil starte CD-en. Men det er jo ikke den manglende Windows-partisjonen som er problemet. Problemet er jo at PC-en din ikke booter CD-en. Uansett hva du gjør med en harddisk, uansett hva du nå ønsker å installere på den, ødelegge filsystemet eller hva du finner på, så har det ikke noe å si for booting av CD. BIOS skal boote CD-en din før den i det hele tatt gidder å lese innholdet på harddisken. Jeg må altså få slettet partisjonene og formatere dem til windows! Nei, du må få til å boote fra CD-en din. Lever den inn til noen som har greie på PC-er. Men hvordan i svarte skal jeg få gjort det? Jeg kan jo faktisk ikke slette den linuxpartisjonen mens jeg er logget på i ubuntu! 6338037[/snapback] Du må boote CD-en din. Dette har ikke noe med harddisker, operativsystemer, Windows eller Linux å gjøre, ennå mindre med Ubuntu å gjøre. Du har a) ikke valgt at BIOS skal boote CD, eller b) ikke en boot-CD. Endret 20. juni 2006 av drange Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Ettersom BIOS booter linux-cd (som er ferskbrennte) så er nok BIOS i orden. Skaff deg en windows-cd som ikke er totalt oppripet Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 er det diskettstasjon i maskinen din kan du laste ned oppstartsdisketter som du starter pc,n din fra kan prøve denne linken for å få tak på: http://bootdisk.com/bootdisk.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå