Yaricks Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Heisann jeg har ett problem.. Jeg satte opp den gamle og dårlige maskinen min med clarkconnect, men har insett at det er ikke det jeg vil ha. (Heller bruke windows eller Ubuntu), MEN jeg har ett problem! Hver gang jeg starter maskinen hopper den rett over i clarkconnect boot screen, og jeg får ikke mulighet for å boote fra windows/ubuntu cden! Dette er den GAMMEL IBM maskin, som jeg tror ble bygget før BIOS sin tid eller no, fordi jeg har ikke mulighet i "F1" menyen til å velge hva som skal starte først, slik jeg har på denne pcen jeg sitter på nå! PLEASE! HJELP MEG! Lenke til kommentar
FXDC Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Trykk "DEL" eller "F2" under oppstart . Dette funker på de fleste maskiner . Deretter setter du at maskinen skal boote fra cd . Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Det går ikke! Det er ikke bios! Kun noe gammelt setup dritt der man ikke kan velge å boote fra CD! Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Prøv nokon av desse: IBM: * Older Models - In order to get into the configuration of the IBM setup screen (CMOS) screen you need to hold down both mouse buttons during bootup. * Aptiva - Press F1 * IBM PS/2: (Ctrl)(Alt)(Ins) after (Ctrl)(Alt)(Del) * IBM PS/2 with reference partition: - Press Ins during boot * Some PS/2s, such as 75 and 90: - Ctrl Alt ? * Some PS/2s when pointer at top right of screen: - Ctrl + Ins Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hvordan fikk du ClarkConnect inn? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Funka fint å legge det inn, da den gikk direkte inn på cden uten at jeg måtte trykke på noe som helst. Skal prøve de kompinasjonene nevnt.! Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2006 Hmm... ingen av dem funka.. Det er snakk om en IBM NetVista. Når jeg skrur på maskinen kommer IBM logoen frem, og det står nederst "Press F12 to boot from the network"" "Press F1 to enter setup" Men i setup kan man ikke endre hva som skal boote!! Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Trur kanskje du kan finne noko her. Les denne også. Nokon i den tråden der konkluderar faktisk med at det ikkje går an å endre rekkefølga i det heile tatt. Andre eksprimenterar sikkert med andre boot-loadere osv. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Funka fint å legge det inn, da den gikk direkte inn på cden uten at jeg måtte trykke på noe som helst. Skal prøve de kompinasjonene nevnt.! 6271067[/snapback] Hvis du ikke har endret noe siden den gang, har du ikke en boot-CD nå. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Hmm.. Har nå fått endra boot sekvensen, men den vil ikke boote annet enn linux (ubuntu) jeg ville hatt inn windows jeg.. :s Altså, den booter linuxcder (som er brent) men ikke orginale windows cder! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 "Originale Windows-CD-er" Den booter ALLE BOOT-CD-ER! Ikke brente CD-er som bare inneholder en win32.iso-fil Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Hæ? Ok, jeg har fått endra boot sekvensen, men den vil fortsatt ikke boote annet enn linuxcder! Altså, jeg får ikke insatllert andre ting enn linux! Så nå sitter jeg på en pc med ubuntu.. Men med samme problemet.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ok, jeg har fått endra boot sekvensen, men den vil fortsatt ikke boote annet enn linuxcder! 6275024[/snapback] Litt OT: Skikkelig smart pc det der Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Ja, den kjemper for livet Men, for windowsproblemer så er jo kanskje windows forujmkategorien ein betre plass å spørre. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Har du prøvd den cdn du prøver å boote med i en annen maskin(nyere)? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvor ærlig er du når du sier at det er en ekte original ikke-brent Windows-CD? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 100%! Det er en 100% orginal windows XP pro!! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Og den fungerer på en annen maskin? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 18. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2006 *bump* Indeed it does! Jeg VET at cden funker på andre maskiner. Altså. Jeg har ubuntu inne og det funker, men det er ikke det jeg vil ha! Jeg vil ha windows (XP eller vista), men pcen NEKTER BLANKT å boote windows cder! Den kommer fint inn på linuxcder (som er brent) men ikke ORGINALE "skinnede" XP cder! HELP! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Prøvd å legge til boot frå cdrom i grub/lilo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå