kolas Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Hei. Jeg har ett lite problem med hovedkortet mitt. CPU og chassis vifteutgangene mine (3 pins) fungerer ikke. Målte spenningen men den er så lav at den ikke klarer å dra noen vifter. Noen tips eller erfaringer med dette problemet? Hovedkort: Asus P4GE-FSC PSU, 400 watt Vifter: Har prøvd med mange Takk Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Hvis HK er så gammelt at du ikke kan få nytt på garantien. Så kan du jo sjekke BIOS om det står noe spennings valg der. Evt at du kjøler 1, viftestyring. 2, molex tilkoblinger. Lenke til kommentar
kolas Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Ehm.. Garantien er gått ut og på bios står der 0 RPM på cpu fan.. Molex er uaktuellt da jeg har lyst å styre viftene.. Har akuratt avinstallert speedfan men det hadde ingen effekt Hjelp! PS: Det er ikke viftene som er ødelagt! Endret 12. juni 2006 av kolas Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Da er det viftestyring, evt molex viftestyring som er løsningen. (molex mod er jo og mulig, men dette er en permanent løsning) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå