Innos Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Jeg var lenge sikker på å kjøpe beyerdynami dt 231, men det koster bare halvparten så mye som jeg skulle få headset til. Så derfor ble jeg veldig usikker, får vel mye bedre for rundt 700? Eller er det så lite at jeg heller bare bør kjøpe dt231? Trenger derfor anbefalinger. Har bare ett krav, helst over 1.5m ledning, da det gjerne skal kunne bli brukt sammen med pc og, men det er veldig lite, og ikke det jeg kjøper headset til. Endret 8. juni 2006 av Innos Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Dersom du skal gå rundt med den med mp3 spiller ville jeg anbefalt KOSS Porta Pro. Ligger på rundt 500,- og er behagelig å ha på og god lyd. Den har vel også fått flere best i test også, og har vært ute på markedet i over 10 år nå tror jeg. Kjøpte min for leeeeeeeeeeeeeeenge siden til samme pris. Kjøp forlengelsesledning om du trenger mer lengde. EDIT: du kan få den ned til 255kr (https://prisguiden.no/product.php?product_id=16357) Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Den har jeg, og liker den ikke. Helt ok høytalere, men den greia den er i, er så lav kvalitet at det er skremmende. Har brukt det rundt et år, og alle putene er borte, ene høytaleren slutta å virke, så jeg måtte "inn" og lodde, venstre plastikkgreie knakk, så den er teipa fast, ikke spesielt behagelig, men det var det forsåvidt aldri. I tilleg er ikke lyden så fin som alle skal ha det til. Mine plantronics audio .90 var mye bedre, og de betalte jeg 290 for på komplett, de hadde jo også helt grei mic, og var billigere enn koss på komplett, de har dog mic på... Og som sagt, er ute etter noe av skikelig kvalitet, til rundt 700, ikke 250. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg mener å huske at KOSS har livstidsgaranti på de greiene der. Musikk butikkene får inn puter for folk som trenger nye om de blir utslitt. Jeg fikk ihvertfall et par helt nye puter når jeg var innom en gang. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg vet, men vanligvis er garanti at hvis det plutselig skjer noe galt, som kjøper ikke har kontroll over, så får du nytt, ikke hvis det er slitasjeskader som at greia knekker og ledingen blir dratt ut av høytaleren. Men du mener altså at med mitt headset, som er knukket, mista puter, og uten noe som helst bevis på kjøp, kan jeg få nytt på garanti? Bare går jeg på f.eks free record shop og får nytt liksom? Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Mener no det. Står jo "livstidsgaranti" på høretelefon innpakningen (eller gjorde det den gang jeg kjøpte dem). Les denne: http://bloggen.itavisen.no/index.php?optio...id=13&Itemid=25 Garantien dekker:• Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid Garantien dekker IKKE: • Frakt til/fra verksted • Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. Herunder typiske feil som: o Brukket bøyle o Røket ledning o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) o Skifte av øreputer o Sprengte elementer Endret 9. juni 2006 av wolf5 Lenke til kommentar
Innos Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Har ikke noen form av bevis for kjøp, så det er uaktuelt, i tilleg er jeg ute etter et nytt og bedre. Jeg har jo et teknisk sett fungerende koss porta pro. Så finn anbefaling til nytt til rundt 700, gogo, takker for alle svar. =) Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Koss Porta Pro er ille, den spruter lyden ut alle steder, og er ikke lukket, ergo: Man må sette lyden høyere, og da ødelegge hørselen enda mer, itillegg til at alle hører hva du hører på. Bassen er overdrevet i Porta Pro. Beyerdynamic er gode headsett(mange av dem), men, jeg er ingen entuist innenfor lyd, så kan ikke uttale meg. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 Off topic: Lol. "Man må sette lyden høyere, og da ødelegge hørselen enda mer." Man ødelegger hørselen basert på det volumet som når ørene dine, ikke hva du dytter ut fra høretelefonene. Og ja du har rett ang lyden kan være plagsom for andre :-) Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 skjønte du ikke sammenhengen? Når headsettet ikke er lukket, så kommer mer lyd inn til deg, ergo, du setter opp lyden for å bare høre musikk, som nok en gang "ergoerer" til: Lyden settes opp, mer lyd når ørene dine, du får dårligere hørsel. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2006 Ingen som har noe mer konkret å komme med? Jeg har til nå hørt masse ros om et headsett jeg har fra før av, og noe imotsnakk. Jeg er ute etter noe bedre, til rundt 700. Lang ledning er ikke lenger et kriterie, kom ikke på forlenger, er dette dyrt, og blir det noe særlig dårligere kvalitet? Sett litt på dette, passer ganske bra med prisen, og er lite, men lang nok ledning til pc-bruk. Men dette med "falsk-suround", gjør dette at de ikke er godt egnet til musikk? Dårligere kvalitet pga dette, osv. Har lest litt tester, virker som de er uenige. Lenke til kommentar
Zommaz Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Koss PortaPro var i sin tid bortimot i den prisklassen du ser i, og fortjener det, mener jeg. Nå er jo dine slitne, så jeg forstår at du vil ha noe nytt, men hvis du skal ha markant bedre presisjon fra hodetelefoner, må du nok en del høyere i pris. Jeg vil gjerne styre oppmerksomheten din mot headphone.com. Her står masse om hodetelefoner. De selger også, og er ikke helt upartiske, men masse bra informasjon. Hvis du allerede hadde et greit par i 5-700kronersklassen, ville jeg ha investert pengene i en hodetelefonforsterker, for eksempel denne My Webpage fordi hodetelefoner i 5-700 kronersklassen ofte har mer å by på enn en pinglete forsterker i en mp3-spiller kan drive dem til, og hodetelefoner i en høyere prisklasse har så høy resistans at å bruke dem direkte i en mp3-spiller er litt bortkastede penger, siden de har så mye mer å by på når de drives av en skikkelig forsterker. Har du sett på in-ear modeller? Passer bra resistansmessig til forsterkeren som er i typiske mp3-spillere. Ultimate ears har noen fine. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Plantronics gamecom pro 1. Det er det beste headsettet jeg har vært borti. Det ligger rundt der. Det er med usb kontakt, vet ikke om det er et problem, men du får den uten også, men jeg husker ikke hva den heter. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Kjøp AKG k24p: https://prisguiden.no/product.php?productId=40810 Disse er veldig bra, jeg har dem selv. Kremt kremt: "Harman Industries" EDIT: eller eventuelt kjøpe disse som er lukkede: https://prisguiden.no/product.php?productId=40811 Endret 12. juni 2006 av Lil-H Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Har beyerdynamic dt331 jeg. Kostet rundt 1000,- når jeg kjøpte. Knuser det meste av billige greier ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå