xardas Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 hva bør jeg velge: ngt,telenor,bluecom,adsl.no,sdsl? kan bruke 2000 i måneden. har tilgang til alle disse isp`ene -bare seriøse svar Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Dersom du kan bruke opp til 2k spenn som du sier, så får du vel den kjappeste løsningen med SDSL. Ellers har jeg som mange andre god erfaring med NGT. De er treige til å få installert ting, men når du er oppe og går er det bra. Telenor er jo greit nok det også, men personlig bruker jeg dem helst ikke... Andy Lenke til kommentar
xardas Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 jeg får 8mbit for 1k i måneden (skole tilbud) bør jeg da velge sdsl eller 8mbit fra nextgentel, eller opp til 8mbit noen som har erfaring med andre isp`er Lenke til kommentar
talisar Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Nå tilbyr jo Nextgentel SHDSL så det er vel et enkelt valg? 2.3mbit SHDSL linjen fra ngt ville jeg gått for uten tvil her. Lenke til kommentar
xardas Skrevet 10. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2002 hva gjør nextgentel bedre en telenor og bluecom og hva gjør shdsl linja til ngt bedre en sdsl.no? Lenke til kommentar
DiJayQ Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har bare en ting å si: IKKE VELG TELENOR Dermed basta. Lenke til kommentar
Donaldoni Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg kan bare fortelle deg hvem du ikke skal velge: BlueCom Det kan være at de er billige, men de 2 siste ukene har de hatt alvorlige problemer med nettene sine (treghet og ustabilitet). I tillegg er kundesupporten skikkelig slett, både for privat- og bedriftskunder. De har rett og slett ikke kapasitet nok i bakhånd for å ta unna henvendelsene fra supportavdelingen. Roper bare et varsko her. Seriøse kunder bør velge en annen aktør. Lenke til kommentar
kickass7 Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-10 13:03, skrev talisar:Nå tilbyr jo Nextgentel SHDSL så det er vel et enkelt valg? 2.3mbit SHDSL linjen fra ngt ville jeg gått for uten tvil her. det er vel ikke raskere med 2.3Mbit SHDSL enn 8Mbit ADSL, er det vel???hva er prisforskjellen, overhead forskjell osv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Shdsl er mye kjappere en ADSL ja. Det som er problemet med ADSL er upload. Downloader du mye så går det utover uploaden din. Og ping tida er mye dårligere med ADSL kontra SHDSL/SDSL... SHDSL er noe nyere teknologi enn SDSL Men gå for NGT og SHDSL Delta :smile: Lenke til kommentar
Folo Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 ja, jeg ville mye heller hatt SHDSL en 8 mbit fra ngt, det er en stund siden jeg sjekka, men fra målingene fra spedometeret til itavisen.no ligger vel den 8 mbit på ca 4 mbit ? de har vel sikkert fiksa på det nå vil jeg tro, men det er jo bare en tankevekker, fra shdsl får du hvertfall det du betalerfor vil jeg tro, og det er hull i hodet at alle har adsl med sinnsykt lav upload, for det sinker jo hele nettet når det kommer til peer2peer. og ikke minst med ping, det er jo tilnærmet umulig å laste ned noe, samtidig som du spiller online, det vil jeg tro at det er mye større muligheter for med shdsl, nå er jeg ikke noen ekspert på området, men det sier seg jo selv.. jeg må ærlig innrømme at jeg selv har adsl, men hva har en fattig student råd til :sad: Lenke til kommentar
Mio Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Grunnen til å velge SHDSL fra NGT er vel fordi 2mbps linja fra dem koster et par hundre mindre enn sdsl.no sin. Hvis du kan få 8mbps fra skolen din for 1000,- i mnd er jo det noe å tenke på. Men jeg tror uansett jeg hadde gått for 2mbps shdsl/sdsl hvis du tenker på en server. Må jo være digg og ha en full duplex 2mbps linje :smile: Med tanke på server i hvertfall. MiO Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Så rask SDSL du får for 2000,-!! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Så rask SDSL du får for 2000,-!! Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har såååå lyst på SDSL!! Har nå 704/128 ADSL fra Telenor. Det som er så totalt ubrukelig med ADSL er jo at Download/Upload påvirker hverandre.. Har ikke brukbar ping når jeg laster ned med 40%Hastighet engang :sad: Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Jeg ville ha vaert like forvirret jeg ogsaa i valgets kval ang 8mbit adsl vs 2mbis sdsl Men tror jeg ville ha gaatt for Sd(h)sl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå