Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ngt,telenor,bluecom,adsl.no,sdsl,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du kan bruke opp til 2k spenn som du sier, så får du vel den kjappeste løsningen med SDSL. Ellers har jeg som mange andre god erfaring med NGT. De er treige til å få installert ting, men når du er oppe og går er det bra. Telenor er jo greit nok det også, men personlig bruker jeg dem helst ikke...

Andy

Lenke til kommentar

Jeg kan bare fortelle deg hvem du ikke skal velge:

BlueCom

Det kan være at de er billige, men de 2 siste ukene har de hatt alvorlige problemer med nettene sine (treghet og ustabilitet). I tillegg er kundesupporten skikkelig slett, både for privat- og bedriftskunder. De har rett og slett ikke kapasitet nok i bakhånd for å ta unna henvendelsene fra supportavdelingen. Roper bare et varsko her. Seriøse kunder bør velge en annen aktør.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-10 13:03, skrev talisar:

Nå tilbyr jo Nextgentel SHDSL så det er vel et enkelt valg? 2.3mbit SHDSL linjen fra ngt ville jeg gått for uten tvil her.

det er vel ikke raskere med 2.3Mbit SHDSL enn 8Mbit ADSL, er det vel???hva er prisforskjellen, overhead forskjell osv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Shdsl er mye kjappere en ADSL ja. Det som er problemet med ADSL er upload. Downloader du mye så går det utover uploaden din. Og ping tida er mye dårligere med ADSL kontra SHDSL/SDSL...

SHDSL er noe nyere teknologi enn SDSL

Men gå for NGT og SHDSL Delta :smile:

Lenke til kommentar

ja, jeg ville mye heller hatt SHDSL en 8 mbit fra ngt, det er en stund siden jeg sjekka, men fra målingene fra spedometeret til itavisen.no ligger vel den 8 mbit på ca 4 mbit ? de har vel sikkert fiksa på det nå vil jeg tro, men det er jo bare en tankevekker, fra shdsl får du hvertfall det du betalerfor vil jeg tro, og det er hull i hodet at alle har adsl med sinnsykt lav upload, for det sinker jo hele nettet når det kommer til peer2peer.

og ikke minst med ping, det er jo tilnærmet umulig å laste ned noe, samtidig som du spiller online, det vil jeg tro at det er mye større muligheter for med shdsl, nå er jeg ikke noen ekspert på området, men det sier seg jo selv..

jeg må ærlig innrømme at jeg selv har adsl, men hva har en fattig student råd til :sad:

Lenke til kommentar

Grunnen til å velge SHDSL fra NGT er vel fordi 2mbps linja fra dem koster et par hundre mindre enn sdsl.no sin.

Hvis du kan få 8mbps fra skolen din for 1000,- i mnd er jo det noe å tenke på.

Men jeg tror uansett jeg hadde gått for 2mbps shdsl/sdsl hvis du tenker på en server.

Må jo være digg og ha en full duplex 2mbps linje :smile: Med tanke på server i hvertfall.

MiO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...