Gå til innhold

Trenger jeg strøm til mitt lydkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et billig, men helt greit lydkort til den andre dataen min. jeg lurer på om jeg trenger strøm til lydkortet, det er strømminganger der, men har alldrig sett noen lingnende innganger før :hmm:

legger til bilde om 10 min

Her kommer bilde =)

Lydkortcopy.jpg

Endret av Kim_90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener den går digitalt gjennom hovedkort, og analogt via de tilkoblingene på kortet der. Det finnes også digitale kabler man kan benytte mellom lydkort og CD-ROM, men disse har bare to ledere, så det ser ikke ut til at dette lydkortet har denne muligheten.

Bakdelen med å overføre lyden digitalt via hovedkort er at det blir mer trafikk på bussen, men i dagens systemer vil dette være minimalt uansett.

Og - det finnes lydkort som har intern strømtilkobling, jeg har et slikt :)

Lenke til kommentar
Mener den går digitalt gjennom hovedkort (...)

6290143[/snapback]

Ordet de leter etter er ASPI.

Windows XP SP2 kommer uten ASPI-støtte slik at jeg må legge inn ASPI-drivere manuelt dersom jeg skal rippe CD'er fra BIN/CUE-musikk-CD'er mountet i f.eks Daemon. Jeg må også bruke et ganske uortodoks verktøy dersom jeg skal ta digital kopi av musikk-CD'er uten ASPI.

Lenke til kommentar
Mener den går digitalt gjennom hovedkort (...)

6290143[/snapback]

Ordet de leter etter er ASPI.

Windows XP SP2 kommer uten ASPI-støtte slik at jeg må legge inn ASPI-drivere manuelt dersom jeg skal rippe CD'er fra BIN/CUE-musikk-CD'er mountet i f.eks Daemon. Jeg må også bruke et ganske uortodoks verktøy dersom jeg skal ta digital kopi av musikk-CD'er uten ASPI.

6292853[/snapback]

Nja, ASPI er for ripping, er det ikke? Om du går inn i Device manageren og inn på egenskaper for CD-ROM'en, under properties, så er det en checkbox for "Enable digital CD audio for this CD-ROM device". Den krever ikke ASPI installert, så det er noe annet inne i bildet der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...