Kim_90 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Jeg har kjøpt meg et billig, men helt greit lydkort til den andre dataen min. jeg lurer på om jeg trenger strøm til lydkortet, det er strømminganger der, men har alldrig sett noen lingnende innganger før legger til bilde om 10 min Her kommer bilde =) Endret 8. juni 2006 av Kim_90 Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er for tilkobling av cd rom o.l ikke strøm Lenke til kommentar
tZar Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 De to øverste er vel cd-inn og aux-inn, den nederste er vel midi/gameport sansynligivs Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Uansett, det er i alle fall ikke intern strøm til noe normalt lydkort som selges den dag i dag. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 De to øverste er digital inn ja. dvs at lyden går direkte fra cdspilleren og til lydkortet og ikke gjennom hovedkortet som det gjør hvis det går gjennom en IDE kabel Lenke til kommentar
radiated Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Lydkortet ditt tar strøm fra PCI-porten. Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Vil lyden bli bedre hvis den går fra CD-rom til lydkort enn fra CD-rom og så gjennom hovedkort? Lenke til kommentar
Paull Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Mener den går digitalt gjennom hovedkort, og analogt via de tilkoblingene på kortet der. Det finnes også digitale kabler man kan benytte mellom lydkort og CD-ROM, men disse har bare to ledere, så det ser ikke ut til at dette lydkortet har denne muligheten. Bakdelen med å overføre lyden digitalt via hovedkort er at det blir mer trafikk på bussen, men i dagens systemer vil dette være minimalt uansett. Og - det finnes lydkort som har intern strømtilkobling, jeg har et slikt Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Mener den går digitalt gjennom hovedkort (...) 6290143[/snapback] Ordet de leter etter er ASPI. Windows XP SP2 kommer uten ASPI-støtte slik at jeg må legge inn ASPI-drivere manuelt dersom jeg skal rippe CD'er fra BIN/CUE-musikk-CD'er mountet i f.eks Daemon. Jeg må også bruke et ganske uortodoks verktøy dersom jeg skal ta digital kopi av musikk-CD'er uten ASPI. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Mener den går digitalt gjennom hovedkort (...) 6290143[/snapback] Ordet de leter etter er ASPI. Windows XP SP2 kommer uten ASPI-støtte slik at jeg må legge inn ASPI-drivere manuelt dersom jeg skal rippe CD'er fra BIN/CUE-musikk-CD'er mountet i f.eks Daemon. Jeg må også bruke et ganske uortodoks verktøy dersom jeg skal ta digital kopi av musikk-CD'er uten ASPI. 6292853[/snapback] Nja, ASPI er for ripping, er det ikke? Om du går inn i Device manageren og inn på egenskaper for CD-ROM'en, under properties, så er det en checkbox for "Enable digital CD audio for this CD-ROM device". Den krever ikke ASPI installert, så det er noe annet inne i bildet der.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Ah! Takk for tipset, skal sjekke dette! Hadde vært flott å slippe alt trøbblet Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 ASPI = Advanced SCSI Programming Interface. ASPI var en (åpen) standard fra Adaptec man brukte i DOS og senere Windows for programmering mot SCSI kontrollere (og senere IDE via først SCSI emulering, så direkte støtte) Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 16. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2006 Takk for svar, alt er i orden nå, moderator kan stenge tråden hvis de føler for det Skikkelig dumt av meg egentlig, trengte bare kodekker til wmp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå