lucky666 Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Har anskaffet meg en Meget varm Opteron 165 som skriker etter god kjøling.Har sett på dette settet.Er noob på vannkjøling,og kunne tenkt å høre noen med erfaring med dette settet. Har også tenkt å vannkjøle chipsettet etterhvert.Men er trangt under skjermkortet,og er usikker på hva jeg skal bruke der.Har et DFI LP sli-D hovedkort. Eller får jeg mye høyere ytelse med håndplukkete komponenter? Skal selvsagt klokke Endret 8. juni 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
Azton Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 Har selv det settet, og det kjøler min Opteron 144@2600MHz på ca 30 grader idle, og rundt 40 load. Da har jeg to stillegående silenx vifter på raddisen. Ang. chipset kjøling, så selger microplex en vannkjølingsblokk for det hovedkortet, den står under chipsettblokker. Den bygger veldig lite, og har nipplene på toppen av blokken, slik at de går over skjermkortet Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Han mente jo ikke at de var like men han "viste" bare hvor godt hans cpu ble kjølt med samme settet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Syns settet der var noget dyrt, følger ikke med GPU blokk heller Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Syns settet der var noget dyrt, følger ikke med GPU blokk heller 6321766[/snapback] Enig, et dyrt sett... Personlig ville jeg droppet vannkjøling på chipset, holder i massevis med en passiv kjøler(med litt luftstrøm over). Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Ja,er enig i at det er dyrt,men kan det tenkes at det er kvaliteten på komponentene som langt på vei avgjør prisen? Jeg kan også kjøpe settet løst og kutte ut vanntank og noen småting ellers.Holder det med Mist 16db vifter f.eks? Kom gjerne med forslag på andre sett eller enkeltkomponenter.Slik jeg har forstått det,må man ikke ha voldsom flow i systemet for å kjøle bra.Er også ute etter et oppsett som støyer lite.Både i pose og sekk Skal også vannkjøle chipset og skjermkort. I og med at jeg skal klokke den varme 165en,må jeg ha bra vannkjøling,for å holde meg på aksptabel temperatur.Når jeg først hiver inn vannkjøling,tar jeg med chipsettet i samme slengen,da det blir gruelig varmt også.Med passiv kjøling tror jeg det vil bremse stabil klokking på cpu. Passer Zalman silikon slangen på 3/8 ID nipler? Behøver jeg strips eller slangeklemmer på silikonslange? Endret 17. juni 2006 av lucky666 Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Passer Zalman silikon slangen på 3/8 ID nipler? Behøver jeg strips eller slangeklemmer på silikonslange? 6324040[/snapback] Ja de passer perfekt, sitter som støpt uten slangeklemmer eller strips. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Et raskt forslag fra min side som trolig vil være bedre og billigere enn det settet du foreslår: Pumpe: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC41002&mcat=14s267 Radiator: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265 Cpu-blokk: Velg deg en her. Selv er jeg glad i swiftech, men danger den er også bra. AC-blokkene ville jeg ikke kjøpt. http://www.microplex.no/category.aspx?cat=394&mcat=14s394 Fillport (pluss evnt. t-line): http://www.microplex.no/product.aspx?pid=D...LPORT38bb&mcat= Så får du finne gpu/chipset selv Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 sablabra:Ser bra ut det der.Da skal det være 3/8ID nipler på hele stasen da? Med hensyn til flow i systemet,er disse ok?: cpu blokk gpu blokk Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 De blokkene er "high flow" blokker så de er et godt valg...men hvorfor ikke kjøre med swiftech gpu blokka også? koster litt mer men du får jo med ramsinks til 200kr... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 De blokkene er "high flow" blokker så de er et godt valg...men hvorfor ikke kjøre med swiftech gpu blokka også? koster litt mer men du får jo med ramsinks til 200kr... 6324883[/snapback] Det er et godt forslag,men hvis jeg skal kjøre i SLI,ser det ut som swiftech gpu blokka bygger litt for mye.Har et DFI sli-D kort som det er veldig trangt mellom pci e sloten.1-2mm lavere hadde vært nok. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 sablabra:Ser bra ut det der.Da skal det være 3/8ID nipler på hele stasen da? Med hensyn til flow i systemet,er disse ok?: cpu blokk gpu blokk 6324754[/snapback] Jepp, begge er gode valg. Jeg har apogee blokka selv, men mcw60 istedenfor maze4. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 (endret) Så vis du skulle kjøle chipsettet og så kan du jo kjøpe Swiftech chipset blokka også så matcher alt http://www.microplex.no/product.aspx?pid=mcw30&mcat=14s278 Endret 17. juni 2006 av magnulf Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Så vis du skulle kjøle chipsettet og så kan du jo kjøpe Swiftech chipset blokka også så matcher alt 6325254[/snapback] Swiftech mcw30 ser utvilsomt ut som den beste chipset-blokka du får tak i, men lykke til å få plass til den på hovedkortet, og i tillegg med sli! Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Åja kom ikke på det i farta. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2006 Tror jeg satser på denne. Koster flesk,men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå